Forever 21

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
פוראבר 21
Forever 21, Inc.
Company logo
נתונים כלליים
סוג חברה פרטית
תקופת הפעילות 1984, ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית – הווה
משרד ראשי לוס אנג'לס, קליפורניה, ארצות הברית
מוצרים עיקריים ביגוד, הנעלה, אביזרי אופנה, מוצרי איפור
הכנסות 2 מיליארד דולר בשנה (נכון לשנת 2012)
מנכ"ל לארי מאייר
עובדים 32,800 עובדים (נכון ל-2018)

פוראבר 21אנגלית: Forever 21) היא רשת ביגוד אמריקאית המוכרת בגדים ואביזרי אופנה לגברים, נשים ונערות. לחברה 815 סניפים (נכון ל-2019) ברחבי אמריקה, אירופה, אסיה והמזרח התיכון.

היסטוריה

רשת forever 21 הידועה במקור בשם "אופנה 21" נוסדה בשנת 1984 בלוס אנג'לס, קליפורניה על ידי דו וון צ'אנג ואשתו דין סונק והייתה מיועדת לילדים ובני נוער בלבד.

הסניף הראשון נפתח באפריל 1984, ברחוב פיגוארואה בפארק היילנד באזור לוס אנג'לס, גודלו היה 900 מ"ר בלבד והוא נשא את השם המקורי: "אופנה 21". עיצובים מקוריאה הדרומית נמכרו וכוונו לקהל יעד ספציפי והוא הקהילה הקוריאנית-אמריקאית. בסוף השנה הראשונה בה פעלה המכירות עלו מ-$‏35,000 ל-700,000$. הצלחת הרשת גברה ונפתח סניף חדש בכל שישה חודשים, בזמן זה שונה שם הרשת ל-forever 21.

בשנת 1989, Forever 21 פתחה את הסניף ה-11 במספר בקניון פנורמה בקליפורניה, אשר היה הסניף הראשון של הרשת הממוקם בקניון. עם הצלחת הרשת היא החלה להגדיל את גודלם של הסניפים לסניפים בגודל ממוצע של 5,000 מ"ר לכל סניף. מאז, Forever 21 פועלת בקניונים גדולים בפריסה ארצית.

ב-1995 פתחה הרשת את הסניף הראשון מחוץ לגבולות קליפורניה, שהיה ממוקם ב"קניון של אמריקה" במיאמי, פלורידה. עד לשנת 1997 נפתחו 40 סניפים של הרשת בסך הכול והרשת התפשטה בכל רחבי ארצות הברית.

בשנת 1999 הגיעה ההזדמנות לפתיחת חנות בעלת אופי משלה בתוך מרכז האופנה נורת'רידג' עם תצוגת שיווק של עיצובים מחודשים שנמכרו לכל סניפי הרשת. בשלב זה, Forever 21 גדלה וכך גם גודל הסניפים הממוצע שלה גדל ל-9,000 מ"ר לכל סניף, ואלה ממוקמים בקניונים נחשבים.

החנות הראשונה מחוץ לגבולות ארצות הברית נפתחה בפוארטו ריקו ב-1 באוגוסט 2009.

חנות הדגל של הרשת ממוקמת בטיימס סקוור בניו יורק, בעלת חמש קומות ומשתרעת על פני 9,000 מ"ר.

בישראל

ב-19 בדצמבר 2011 נפתח הסניף הראשון בישראל, בקניון עזריאלי שבתל אביב הכולל שתי קומות המשתרעות על גודל של 1,800 מ"ר. ביום הפתיחה הגיעו לסניף כ-4,000 לקוחות. חנות זו הייתה חלק מהזמן במקום ה-5 מבין סניפי הרשת בעולם בכמות המכירות הגבוהה ביותר.

הסניף השני של המותג נפתח ב-21 בנובמבר 2013 בגודל של 1,500 מ"ר, בקריון בקריית ביאליק, בה שווקו לראשונה בישראל פריטים של הרשת לילדות. ב-30 בינואר 2014 נפתח סניף של החנות בגראנד קניון בבאר שבע ולאחריה נפתח סניף החנות בקניון מלחה בירושלים. במרץ 2015 פתחה הרשת שני סניפים, הראשון בקניון איילון ברמת גן, והשני במתחם "ביג פאשן" באשדוד. ב-2016 נפתח סניף חדש של הרשת בקניון הזהב בראשון לציון.

ב-2018 הרשת סגרה את סניפה בקניון גינדי TLV בתל אביב. זאת לאחר שסגרה את סניפיה בקניון איילון ברמת גן, בקניון מלחה בירושלים, בגרנד קניון באר שבע ובקריון.

נכון ליוני 2020, לרשת אין סניפים בישראל.

נתוני מכירות

ב-2012 מחזור מכירות החברה ברחבי העולם עמד על כ-2 מיליארד דולר בשנה, כאשר בישראל המכירות עמדו על ממוצע של 70 מיליון שקלים בשנה.

ב-2019 הרשת נכנסה לקשיים כלכליים הנובעים בין היתר מכך שרוב החנויות שלה שוכנות בקניונים, שבעצמם סובלים מירידה במספר הלקוחות, על רקע הפריחה של אתרי המסחר המקוון. פוראבר 21 מתמודדת עם הוצאות גבוהות הקשורות לשכירת ותחזוקת החנויות, וכן עליה להשקיע בטכנלוגיה שתאפשר לה להתחרות במותגים המקוונים.

בספטמבר 2019 החברה הגישה בקשה לפשיטת רגל, כתוצאה מהפסדים נרחבים בפעילותה הבינלאומית.

בפברואר 2020 נרכשה על ידי שלושה קונים המעוניינים להרחיב את הפעילות הבינלאומית של החברה ובכך ניצלה מפשיטת רגל.

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Forever 21 בוויקישיתוף

הערות שוליים

Logo hamichlol 3.png
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0