CCCC

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
CCCC
נתונים כלליים
ענפי תעשייה הנדסה ובנייה

China Communications Construction Company ובקיצור CCCC היא חברה שכשני שלישים ממנה בבעלות ממשלתית סינית, הנסחרת באופן ציבורי בבורסה, העוסקת בבנייה ובהנדסה ברחבי העולם. לחברה יותר מ-60 חברות בנות, ובה מועסקים יותר מ-213 אלף עובדים.[1][2] החברה פעילה ביותר מ-700 מיזמי בנייה ביותר מ-100 מדינות בסכום כולל של יותר מ-100 מיליארד יותר. ב-2016 נכללה במדד 500 החברות הגדולות של פורצ'ן.

החברה נבחרה במכרזים שונים במסגרת יוזמת החגורה והדרך.

היסטוריה

החברה נוסדה באופן רשמי ב-2005 מאיחוד של China Road and Bridge Corporation ו-China Harbour Engineering Company, שעוסקות בתשתיות תחבורה ובתשתיות ימיות, בהתאמה. החל מ-2006 נסחרת החברה בבורסה לניירות ערך בהונג קונג, ומ-2012 גם בבורסה לניירות ערך בשאנגחאי.

החל מ-2014 מחזיקה החברה בבעלות על החברה האוסטרלית קבוצת ג'ון הולנד.[3]

החברה פעילה בין היתר בחיפושי משאבים בים סין הדרומי, בבניית כבישים מהירים בשינג'יאנג, בבניית תשתיות לוגיסטיות בנמל גוואדאר.

באוגוסט 2020 מחלקת המסחר של ארצות הברית הציבה כמה מהחברות הבנות של CCCC ברשימת ישויות (Entity List) שעליהן חלות מגבלות מסחר בשל פעולות בנייה בים סין הדרומי. באותו החודש פרסמה מחלקת ההגנה של ארצות הברית רשימה של "חברות צבאיות סיניות קומוניסטיות" שפועלות בארצות הברית ובהן נכללה גם CCCC.[4]

ממשלת קנדה מנעה את השתלטות החברה על אקון (Aecon) בסכום של 1.2 מיליארד דולר בגלל "חששות ביטחוניים".[5]

החברה פעילה בבניית קו רכבת בין איראן לארמניה בעלות של כ־3.5 מיליארד דולר ובאורך של יותר מ־300 ק"מ.[6]

בשנת 2012 החברה הוזכרה כמועמדת להקמת מסילת הרכבת לאילת.

ב-2017 החלה בהקמת גשר רביעי בתעלת פנמה בסכום של 1.4 מיליארד דולר.[1]

בין השנים 2009 ל-2017 מנע הבנק העולמי מהחברה להשתתף במכרזים שלו בשל טענות לפגיעה בזכויות עובדים, לשחיתות ולפגיעה בסביבה.[1]

חברות בנות

צ'יינה הארבור

אחת החברות הבנות של CCCC, צ'יינה הארבור פעילה בתחום התשתיות. ב-2020 דורגה במקום 78 בדירוג החברות של כתב העת פורצ'ן.

החברה נבחרה ב-2014 במכרז להקמת נמל הדרום.[7][8][9]

החברה הייתה אחראית על בניית מסוף לווייני בארגנטינה המופעל על ידי הצבא הסיני.[10]

החברה מחזיקה בנציגות גדולה בטהראן ומספקת שירותי ייעוץ לגופים איראניים.[11]

בפברואר 2024 נפסלה החברה במכרז להקמת נמל תזקיקים במפרץ חיפה מטעמי ביטחון לאומי.[12]

CCCI

אחת מחברות הבת של CCCC היא CCCI. החברה התעניינה ברכישת חברת הנדסת התפלה (IDE) בסכום של 650 מיליון דולר שלא מומשה.[13]

CCCC Dredging

החברה הייתה מעורבת בבניית איים מלאכותיים בים סין הדרומי.[10]

הערות שוליים

  1. ^ 1.0 1.1 1.2 Washington launches stinging attack on CCCC - but how successful will it be?, Global Construction Review, ‏2020-08-28 (באנגלית בריטית)
  2. ^ China Communications Construction Company Profile, Fortune (באנגלית)
  3. ^ Jenny Wiggins, Sarah Thompson and Anthony Macdonald, Leighton sells John Holland in $1.15b deal, The Sydney Morning Herald, ‏2014-12-11 (באנגלית)
  4. ^ "DOD Releases List of Additional Companies, in Accordance with Section 1237 of FY19 NDAA". U.S. Department of Defense. 28 באוגוסט 2020. ארכיון מ-30 באוגוסט 2020. נבדק ב-30 באוגוסט 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ אתר למנויים בלבד אורן דורי, הסנקציות נגד איראן מגיעות לענף התשתיות הישראלי, באתר TheMarker‏, 29 במאי 2018
  6. ^ שאול אמסטרדמסקי, החברה שבונה את קו הרכבת באילת ברשימה השחורה, באתר כלכליסט, 8 באוקטובר 2013
  7. ^ הקשרים המדאיגים בין החברה הסינית שתבנה את נמל אשדוד לבין איראן
  8. ^ אסף אוריון וגליה לביא, יחסי ישראל-סין: הזדמנויות ואתגרים, המכון למחקרי ביטחון לאומי, דצמבר 2018
  9. ^ China Communications construction company Ltd., en.ccccltd.cn
  10. ^ 10.0 10.1 [1]
  11. ^ גולן חזני, הקשר האיראני של החברה הסינית שבונה את נמל אשדוד החדש, באתר כלכליסט, 2 במרץ 2015
  12. ^ גליה לביא, מעורבות חברות סיניות בתשתיות בישראל: הסוף?
  13. ^ גולן חזני, חברה סינית מובילה במכרז לרכישת IDE ב־650 מיליון דולר, באתר כלכליסט, 4 באוגוסט 2016
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0

38853499CCCC