שיחה:שלמה מימון/ארכיון

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

על הלוח הזה

לא ניתן לעריכה

מישהו (שיחהתרומות)
דויד (שיחהתרומות)

עריכה יפה. לא הצלחתי לקרוא את שאר הערך.

מישהו (שיחהתרומות)

לנקד?

שמש מרפא (שיחהתרומות)

להציע ניקוד לתימני?...

אני קצת מסופק לגבי הציטוט שמתייחס לשפינוזה.

מישהו (שיחהתרומות)

זה? ערכתי קצת ולדעתי זה בסדר. אבל אשמח לחוו"ד נוספת.

שמש מרפא (שיחהתרומות)

תראה, אחד מהשניים: או שזה סילוף של שפינוזה או שזה סילוץף של הקבלה. וכיוון שנשוא הערך הכיר טוב יותר את שפינוזה מאשר את הקבלה, אני מניח שזה עיוות של הקבלה...

מישהו (שיחהתרומות)

מבחינתי כתוב בקטע הזה 4 דברים בלי קשר ביניהם. 1 שהקבלה כוללת הסבר טבעיים במשלים אלגוריים, 2. דמיון בין קבלה לפנתאיזם, 3 ביאור לעשר ספירות בצורה שזה דומה לדברים של אריסטו, 4 מבט מעניין על שפינוזה, שהוא לא כפר במציאות ה' אלא במציאות העולם.

אני אישית לא רואה בעיה בדברים הנ"ל. יודגש גם שהאנציקלופדיה לא אומרת שכל הנ"ל נכון, אלא רק מציגה את מה שנשוא הערך אמר.

שמש מרפא (שיחהתרומות)

מסופקני אם אפשר להסתתר מאחורי האמירה הזו. בסוף הדברים מופיעים במכלול, ומופיעים כעמדה לגיטימית. נצטווינו "הרחק מעליה דרכה", ודברי כפירה אין מקומם במכלול, אלא אם יוצגו על מקומם ובאופן כללי ("פלוני כפר במציאות ה'").

שמש מרפא (שיחהתרומות)

דיברתי בעיקר למס' 2, שזה מתחבר לתזה של שפינוזה, שפנתאיזם היא מרכיב מרכזי בה.

טישיו (שיחהתרומות)

אני מסופק מאוד אם יש מקום לכל הערך, המציג את דברי ההבל של המבולבל, את יחסו ודברי ה"חכמה" שלו בנושאים שונים ביהדות. רב הנזק של הערך על התועלת, ומי שדווקא רוצה להתבשם בבושם הצואה של המלעיג על דברי חכמים, אז שיאמר "התכבדו מכובדים", יתכבד ויכנס לויקיפדיה - האתר המרכזי של האפיקורסות באינטרנט.

שמש מרפא (שיחהתרומות)

אל תשכח שיש מחיר כבד להצעה הזו, וצריך גם לקחת בחשבון את האפשרות שיש מי שיענה לה, ובאין תחליף מקביל ילך לבור הנשבר. גם ערך על גדול הכופרים ואבי החילוניות ופריקת העול המתועב שפינוזה שר"י, יהיה צריך להופיע במכלול בצורה זו או אחרת, שאם לא כן יאלצו לנדוד למבואות המטונפים שם יכתב על פורץ הדרך המהולל שגילה את האור וייסד את תאוריית הכפירה ה"מדעית". אז תפקידנו הוא להעמיד את הדברים בצורתם הנכונה, למען לא תכרת הנפש. אני מסכים שלא בטוח שהייתי נותן לידי לקרוא בחפשיות במכלול. יתכן שיש ליצור שתי מהדורות, וכבר דובר על זה בעבר.

דויד (שיחהתרומות)

חותם על כל מילה

מישהו (שיחהתרומות)

אכן. אוי לי מיצרי, ואוי לי מיצרי... ושביל הזהב לא עובר לכולם על אותו הציר בדיוק, ומכאן הקושי הגדול לנסח את גבולות ומיקום השביל כך שיועיל לרוב הקוראים.

אין נושאים ישנים יותר