לכאו' ראוי לציין שחיבר קינה על השואה השאלה איפה אולי בין ספריו?
שיחה:רבי שמואל הלוי ואזנר/ארכיון
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
תשאל את 'ואולם חי אני', הוא עסק בזה היום, ואף ציטט את לשון הקינה.
אלי נדב אכן צדק תהילים, ניתן להוסיף בערך שהוא חיבר גם קינה,
אך אני באמצע לכתוב ערך על קינתו...ואולם חי אני • שיחה • י' באב ה'תשפ"ג 02:53, 28 ביולי 2023 (IDT)
איזה חשיבות יש לערך על קינה בודדת שלא אומרים אותה?
אני גם לא בטוח שיש חשיבות, אבל מי אמר שלא אומרים אותה? (בקהילות המקושרות אליו ועוד)
חסר חשיבות לדעתי, אפתח עליך הצבעת מחיקה, אא"כ הערך יהיה על כל הקינות שנכתבו על השואה (לא כל פיוט שחובר אי פעם, ולא נאמר [כמעט] בשום מקום זכאי לערך.
החוסר חשיבות היא רק על ערך בפני עצמו לא כהזכרה היכן שהוא
לגבי האם זה נאמר, אפרון אני בהלם אם אני הייתי טוען ככה מיד הייתי נדרש למקור
אף אחד לא דר מעולם מקור על הזכרת טיעון בדף שיחה, (במיוחד עם הוא לא נאמר כתמיכה לנתון בערך) דרישת מקור היא לערכים.
אוהב לדעת והשאר...
אני לא כ"כ מבין מה אתם רוצים ובעיקר לא בדף שיחה זה.
אני לא כ"כ יודע על איזה רגל קמתם...
אבל תשימו לב מה קורה כאן, אחד בא ושאל אולי כדאי להוסיף בערך על אדם מסוים שהוא חיבר קינה, ותייגו אותי.
אני כתבתי שאני באמצע לשבת על הנושא... ומ"מ ניתן להוסיף בערך שהוא חיבר קינה,
ויבואו שאר האנשים ויאיימו במחיקת הערך מיד אחרי שיכנס למרחב, (או שיפתחו דיון מחיקה) תגידו לי זה נראה לכם נורמלי ?
לא שאלו עדיין האם ראוי לכתוב ע"כ ערך - לא הגבתם במקום הנכון -
רוצים לעזור לאותו מכלולאי שחשב אחרת ממכם - הכנסו לדף השיחה שלו ותכתבו לו את זה.
נ.ב. סליחה אם זה חריף מידי, פשוט זה לא כ"כ הגיוני.
אתה אמרת שאתה באמצע לעבד על ערך בעניין ואני אמרתי לך שחבל כי אין לזה חשיבות כנראה שהבאים אחרי הבינו שע"ז הדיון
אולי צריך לציין זאת בערך ? ראה כאן ביקור הרב וואזנר במכון אחיה בי"ח ניסן תשס"ז אחיה´
וכתבה בנושא חנך באלעד קורס תלת שנתי
הגאון הרב יוסף בנימין וואזנר, רב קהילות החסידים באלעד: "הכשרתם של המלמדים היא בעלת חשיבות עליונה לדורנו"
יוני שרעבי | כיכר השבת | י"ח בחשוון | 05.11.09
בעקבות הביקוש הגבוה והפניות הרבות מכל רחבי הארץ, פותח בימים אלו מכון אחיה קורסים להכשרת מורים ביישובים נוספים ברחבי הארץ. השבוע, נפתח קורס תלת שנתי להכשרת מורים לחינוך מיוחד של מכון אחיה באלעד, ביוזמת תלמוד-תורה "קהל-חסידים".
הקורס החדש באלעד נפתח השבוע בטקס פתיחה מכובד. את שולחן הכבוד פיאר בנוכחותו הגאון הרב יוסף בנימין וואזנר שליט"א, רב קהילות החסידים באלעד, שאף נשא דברים בפני הלומדים. הוא סיפר ללומדים את האהבה והערכה העצומה שיש לסבו, מרן ה"שבט הלוי" שליט"א, כלפי "מכון אחיה" ומנהליו. זאת, כי הוא עד לאורך שנים, כי רק טובת ילדי ישראל בראש מעייניהם.
הוא ציין למלמדים כי הכשרתם היא בעלת חשיבות עליונה לדורנו, מלבד התועלת שבה למלמדים. אחריו נשא דברים הרב אברהם גומבו שליט"א ממנהלי "מכון אחיה" ומכוון דרכו. בשולחן הכבוד נכחו גם: הרב הגאון יצחק יונג שליט"א מנהלו הרוחני של ת"ת "קהל-חסידים", מנהלי המרכז להכשרת מורים "אחיה" ומרצים בכירים בו.
המרכז להכשרת מורים של מכון אחיה מכשיר מזה 15 שנה את מורי החינוך החרדי בתחומי החינוך המיוחד והרגיל, החינוך לגיל הרך, הייעוץ החינוכי והאבחון הדידקטי. בסיום ההכשרה מקבלים הלומדים תעודת מורה מוסמך בכיר המוכרת ע"י משרד החינוך. מאז הקמת מרכז ההכשרה למורים הוכשרו בו למעלה מ-1,000 מורים בתחומים השונים, רובם ככולם משמשים כיום כמנהלים או כאנשי הוראה במוסדות החינוך החרדיים בארץ ובחו"ל. מרכז ההכשרה של אחיה מעניק לבוגריו כלים מקצועיים ומעשיים המעצימים את יכולותיו החינוכיות של כל מלמד, ומסייעים לו ללמד ילדים רבים שגם הם יכולים.
כל המרצים והלימודים במסגרת התוכנית, מבוקרים ומאושרים על-ידי ועד הרבנים של "אחיה" הפועל תחת נשיאות והכוונת גדולי ישראל שליט"א. בסיום הקורס, ישתלבו בוגרי אחיה במוסדות החינוך החרדיים באלעד ובסביבתה, ויתרמו רבות למערך החינוך בעיר – כי באחיה מאמינים ביכולותיו של כל ילד ומלמדים אותו שהוא יכול.
קשור אם כבר לערך על מכון אחיה, לא לערך על הרב וואזנר.
משה מ אפשר להבין על סמך מה ביטלת העריכה שלי? מחקתי את המילים שהרב וואזנר חזר בו מדעתו שצריך לסלק ממוסדות לימודים ילד להורים עם אינטרנט פרוץ, כי במקור שמובא למטה, לא כתוב מילה על זה
ראשית, זה היה התנגשות עריכה. כך שלא ביטלתי במכוון.
שנית, לא הבנתי מה פשר השגיאות שפזרת בערך (להבא נא להקפיד על בדיקת השינויים ע"י כפתור "בדיקת שינויים").
שלישית, האם כאן זה לא מופיע? אם זה אכן לא מופיע - ודאי שצריך למחוק
סליחה שאני שואל אבל מה המקורהמחוג הרביעי (שיחה) 21:39, 28 ביוני 2023 (IDT)
כלומר?
לא פיזרתי כלום, ואף מעולם לא כתבתי בערך עד כה ("הפיזור" שאתה מדבר זה כנראה מישהו אחר), רק ראיתי שכתוב משפט שהרב וואזנר "חזר בו", אז בדקתי במקור, ולא כתוב כלל מילה על זה, ולכן מחקתי המילים האלו.
התכוונתי לזה
ףהרב וואזנר
הורה הרב ש.3ך לתלמידיו,
המחוג הרביעי בדקתי במקורות שמובא כאן, ואין שום מקור!
הרב תהלים, היות שהאתר הנ"ל חסום אצלי - אשמח אם תואיל להעלות כאן את תוכן הקישור הנ"ל.
זה לא שאני לא מאמין חלילה, אבל תמיד טוב יותר להתרשם לבד..
תודה!
בדקתי כעת בבחדרי, הקישור שם מדבר על מחלו' לגבי דעת הרב וואזנר האם ניתן לסמוך על מצלמות בשביל כשרות חלב, אין שם מילה אחת על אינטרנט, פשוט קישור בטעות!
אוקיי.
אבל היות שאני כעת באמצע עריכה כללית של הערך, נא לא לערוך כעת כדי שלא תהיה התנגשות עריכה, ואני אמחק זאת.
תודה
הרב תהלים,
האם כאן זה כן מופיע?
[מישהו שלח לי זאת בפרטי]
הקשתי על הקישור ששלחת, אין שם כלום, מופיע "דף אינטרנט זה לא זמין".
הוספתי קישור לכיכר השבת עדות הרב יעקב יוסף, (מקוה שזה לא מתנגש עם העריכה שלך).
ראה כאן מחחצית השעה לפני כניסת חג השבועות בארה"ב וחמשה ימים לאחר הכנס נגד 'פגעי הטכנולגיה' - נתלתה ברחבי ניו-יורק מודעה בחתימת ידו של הגר"ש וואזנר, בה הוא חוזר בו מדברים שאמר בכנס, בשידור חי מביתו בבני-ברק.
כזכור בעת הכנס, הופיע הגר"ש וואזנר בעל ה'שבט הלוי' ושידר דברים בשידור-חי לבאי הכנס. הגר"ש וואזנר התבטא כי הינו מעניק שורת הלכות שרק אם יאומצו יהיה הכנס ראוי לשמו.
בין היתר אמר הרב וואזנר, כי אסור להכניס מחשב הביתה, גם לצורכי עבודה, כי אין להיכנס לבית שיש בו אינטרנט לא מסונן. הוא הדגיש כי דבריו הינן מעיקר ההלכה והוסיף כי על מוסדות הלימוד לסלק משורותיהן ילד החשוף בביתו לאינטרנט.
בשל לחץ כבד של עסקנים ושל אחד מאדמו"רי ארה"ב, אשר התנגד לסילוק ילדים ממוסדות החינוך, חזר בו הגר"ש מפסקיו ופרסם מודעה עם פסקי הלכה מתונים יחסית.
במודעה החדשה אין איסור גמור על שימוש בבית במחשב לצורכי עבודה, ואת סילוק הילדים ממוסדות החינוך מחליפה חובה להצבת סייגים וגדרים.
אחד מנכדיו התבטא באוזני כתב 'בחדרי חרדים': "סבי אמר לי כי דיבר בשידור חי ולא בהקלטה כדי שדבריו לא יסולפו ולא יופעל עליו לחץ להמנע מלהביע את דעתו האמיתית".
כפי הנראה, בצעד הזה לא היה די.
נוסח המודעה
לשון המודעה שבכותרתה נכתב, 'החלטת הכינוס' תקנת הדור:
"אשר על כן בהתאסף ראשי עם גדולי ישראל כאיש אחד ובלב אחד ראינו מחובת השעה וצורך הזמן לעשות גדרים וסייגים להצלת הדור מסכנת האינטערנעט הכולל בחובו עבירות חמורות שבחמורות, וכבר ידוע מחז"ל שעל בי"ד בכל דור ודור לגדול גדר וסייג, וכאמרם ז"ל "ושמרתם את משמרתי" עשו משמרת למשמרתי, ותקנות אלו הן הן גופי תורה וההלכה, ולמזהיר ולנזהר שלומים תן כמי נהר.
א. אסור להחזיק בשום אופן אינטרנעט בלי פילטער אפילו לצורך פרנסה כי אין אפוטרופוס וכו' ואיסור זה קיים הן בקאמפיוטער הן בסעלפאן והן בשאר כלי, הן בבית והן בעבודה ופשוט להלכה שגדר זה אינו חומרה וחסידות וכו' אלא חובה על כל אדם מישראל הירא והחרד לדבר ה' ומי שאינו מקבל על עצמו גדר זה הרי הוא פורץ גדר רח"ל ומכריז על עצמו שאינו מן היראים והחרדים לדבר ה' ויש להתרחק ממנו
ב. לצורך פרנסה אין לאסור אינטרנעט בלי פילטער ומ"מ ההיתר להשתמש באינטרנעט עם פילטער לצורך פרנסה הוא רק במקות עבודתו אבל בבית יש להימנע מלהכניס את האינטערנעט.
ג. דבר פשוט מאוד שמי שאינו צריך לפרנסתו להשתמש באינטערנעט שאין להחזיקו בשום אופן
ד. חובה על ההורים להשגיח ולבדוק שלא יתנו שום גישה לילדים לקאמפיוטער עם אינטערנעט אף אם יש לו פילטער.
ה. חובה על הנהלת המוסדות החרדים הן של הבנים והן של הבנות לעשות גדרים וסייגים כדי להעמיד תקנות אלו.
ו. וכן ראוי לכל קהילה וקהילה לעשות לבני קהילתם גדרים וסייגים להפרישם עד קצה יכולתם מפגעי האינטערנעט.
המודעה מסתיימת "ראיתי דברים הנ"ל כתובים ברוח אשר חנני ה' בצירוף דעת רבנים גדולים בעיקרון ע"מ להוציא הסכנה מכלל ישראל עה"ח מצפה לרחמי ה' שמואל הלוי וואזנר.
המודעה שנתלתה לפני כניסת החג
הרב הקניזי, מה כותרת הכתבה הנ"ל? [האתר סגור אצלי, ואני זקוק לכותרת כדי להכניסו לערך]
אחרי ה'כנס' • קרב כבד על דעתו של ה'שבט לוי' לחץ כבד הופעל על הגר"ש וואזנר כדי שימתן את דעתו אותה השמיע ב'כנס נגד פגעי הטכנולוגיה' • הגר"ש חזר בו והורה: אין חובה לסלק ילד החשוף בביתו לאינטרנט
תודה.
ומי הכותב?
הקניזי מה שציטטת בסע' ב' ממה שכתוב ב'בחדרי', זה שקר, הכתב של בחדרי, שינה בסע' ב' ממה שכתוב בנוסח המודעה שהובא בבחדרי עצמו, בנוסח המודעה בסע' ב' כתוב: "לצורך פרנסה אין לאסור אינטרנט עם פילטער, ומ"מ ההיתר הזה רק במקום עבודה, אבל בבית יש להמנע מלהכניס אינטרנט" עכ"ל, ולעומת זאת הכתב בבחדרי בסע' ב' שינה וכתב: "לצורך פרנסה אין לאסור אינטרנט בלי פילטער", היינו הכתב שינה המילה "עם" ל"בלי", ומכאן יצא השקר שהרב ואזנר כביכול חזר בו. משה מ אם אתה רוצה הוכחות, אני יכול לשלוח לך במייל צילום המודעה שהובא בבחדרי.
פשוט בעיניי שמדובר בשגיאת מקלדת (אכן חמורה מאד, אך לא מכוונת).
תראה את המשך המשפט "ומ"מ ההיתר להשתמש באינטרנעט עם פילטער לצורך פרנסה הוא רק במקות עבודתו אבל בבית יש להימנע מלהכניס את האינטערנעט".
כלומר, ההמשך מגלה כי גם ההתחלה מדבר רק עם פילטער, והמילה בלי היא טעות הדפוס.
מה גם, שלא מזה הוכח שהרב וואזנר מיתן את דבריו, אלא מעצם הענין שהכנסת מחשב הביתה אינה אסורה אלא רק בגדר יש להימנע, וכן מהסעיף לגבי הרחקת הילדים ממוסדות החינוך
אגב בנוסף לזיוף ב'בחדרי', כתוב שם גם בכתבה עצמה, נכדו מסר לבחדרי בשם סבו, שהסיבה שסבו דיבר בשידור חי ולא בהקלטה, זה כדי שדבריו לא יסולפו, ולא יופעל עליו לחץ להימנע מלהביע את דעתו האמיתית. מה שהתברר אחרי זה שהוא צדק, כי באמת הופעל עליו לחץ כבד מצד עסקני ארה"ב שיחזור בו, והנה גם אחר הנוסח החדש (שהוא הסכים לזה רק בגלל "לחץ כבד" שיחזור בו, היינו שזה לא דעתו האמיתית כלל), גם בנוסח החדש לא כתוב כלל שהוא חזר בו, וכעת מותר להכניס ילדים שבביתם יש אינטרנט פרוץ, אלא כתוב שאינטרנט במקום העבודה אין לאסור למישהו שיש לו עם סינון, אבל גם עם סינון אין להכניס לבית גם לצורך פרנסה, ואחרי זה בסע' ה', וז"ל: חובה על הנהלת המוסדות החרדים הן של הבנים והן של הבנות לעשות גדרים וסייגים כדי להעמיד תקנות אלו.
עכ"פ לסיכום 1. דברי הרב וואזנר בנוסח החדש מדבר רק על אינטרנט בעבודה "עם סינון", ודלא כמו שהכתב שינה שמותר בלי סינון. 2. בכתבה כתוב מפורש בשם נכדו של הרב וואזנר, שמה שסבו כביכול חזר בו להסכים למכתב יותר מתון, זה בגלל שהופעל עליו לחץ כבד לשנות את הדעת תורה שלו!
מה שכתוב שכך אמר נכדו - לא הופך זאת לאמת אבסולוטית. רק ל'טענה'.
כך שלא ניתן להתעלם ממכתבו המפורש רק בגלל 'טענת' נכדו.
על שאר הדברים הגבתי בהודעה הקודמת
כעת ראיתי המודעה [הודות למשתמש 'תהלים' ששלחו אלי בפרטי].
בסעיף ב' לא ראיתי שינוי ממה שציטט 'הקניזי' מלבד הטעות במילה "בלי" (שהיא אכן טעות חמורה, אך לא מכוונת).
לגבי הרחקת הילדים מהמוסדות אכן לא ראיתי שם שום חזרה מפורשת מדבריו, שכן במודעה מדבר על אינטרנט עם פילטער (סינון), אך ילד החשוף לאינטרנט בלי פילטער ודאי צריך להרחיקו, שכן עלול לקלקל את כולם עם מה שראה, וזה כבר נוגע לסעיף א' במודעה שם נכתב כי באינטרנט בלי סינון יוצאים מכלל ההגדרה חרדי, ויש להתרחק ממנו [ואין זה שונה מילד המחזיק סמרטפון בכיסו, שפשוט שיש להרחיקו מהמוסדות]
נכון
בקיצור לסיכום לגבי אינטרנט פרוץ לא חזר בו מדבריו שצריך לסלק מהמוסדות ילד שחשוף לזה!
לא הבנתי היכן ראית שאני חולק עליך.
תעיין בהודעות שכתבתי, ואני עמך בדעה אחת בזה
מכלולאים פעילים, מה עם יצירת "קטגורית תלמידי הרב וואזנר", יש רבים מאוד, ממש תמוה שאין עוד כזה קטגוריה, מי מתנדב לייצר?
ספרא, מה דעתך?
בעיקרון אפשרי, אם מקפידים שיהיו שם רק תלמידים המוגדרים מובהקים.
יש את רב משה הלברשטאם, הרב שטרן מויז'ניץ (שאין עליו ערך, אבל כנראה שיהיה ביום מהימים), הרב יקותיאל פרקש. לגבי הרב שמואל אליעזר שטרן אני מסופק. השאלה היא מה יהיה שם הקטגוריה האם תלמידי הרב וואזנר או תלמידי הרב שמואל וואזנר.
בקטגוריה:תלמידי רבנים כל השמות כוללים את השם הפרטי.
דעתי "תלמידי השבט הלוי" כמו "תלמידי החזון איש"
יש הבדל בין ץלמידי החזו"א שמכונים כחזונאישניקים יותר מכל זיהוי אחר לבין תלמידי הרב וואזנר שלא בהכרח שייכים לחסידות שבט הלוי.
אפרון עוד לפני טענתך החזו"א היה נקרא חזו"א ואילו הרב וואזנר לא נקרא שבט הלוי
אגב נראה לי שיצירת קטגוריה כזאת תהיה מאד מסובכת כי יש רבים הטוענים לכתר תלמיד הרב וואזנר בעוד שאינם כאלה (למשל מנחם יעוא מכת חיי תורה לובלין)
חלט, לחזון איש כמעט לא תשמע אנשים קוראים "הרב קרליץ" וכדו'ה
לחוג חתם סופר ???
בגוף הערך זה מופיע כהערה בנושא אי קבלת תלמידים שיש בביתם אינטרנט, בטענה שחזר בו, ואילו הערה למטה זה על נושא 'פיקוח על חליבה עם מצלמה',
זה מענין אותי מה המקור לסיפור הזה בגוף הערך שהוא חזר בו מסילוק תלמידים בגין אינטרנט פרוץ בבית, כי אני כתלמיד וחסיד שלו המון שנים לא זוכר כזה דבר שהוא חזר בו מזה, לכן מעניין אותי מה המקור האם זה אתר חדשות אז סוג של נחתום שמעיד על נחתומו..., אמנם במכלול זה "מקור אמין" וא"א להזים את העדות, אבל לגבי מה האמת זה נושא אחר...
כמו שלגבי הייחס שלו לנח"ל לא מוזכר הכינוסים שעשה בביתו בהשתתפות ר' מיכל יהודה ורא"י סולובייציק ועוד נגד הנח"ל, וכן ששלח את נכדו ר' יוסף בנימין להפגנה שהתקיימה בי-ם נגד הנחל ואמר בשמו שזה כמעשה עמלק לזנב בנחשלים.., ועוד המון דברים שפעל בנושא, ומוזכר רק כל מיני סיפורים שסוקרו ברחוב או שהיה נחמד לכל מיני אנשים להראות טוב עם כולם ולהדפיס אותם, כמובן שהנוסח והסגנון בדרשותיו היו תמיד מאד עדינים כפי טבעו העדין והרגיש אבל מי שהכירו ידע שמדבר חריף מאד, אבל מה לעשות שמי שגדל לצידו וראה וחיי את הדברים אין ""מקור"" לציין מה היה באמת, ואילו מי שקרא בכל מיני מקומות מה "היה שם" יש "מקור"...
זה החיים, לא כל מה שאתה יודע רלוונטי לאנשים אחרים (במיוחד כזה סוג של מידע), אתה מוזמן להוסיף בערך עוד מידע רלוונטי ומגובה במקורות, בקשר לחזרה שלו מאינטרנט פרוץ הייתי ממליץ לך לפתוח על זה נושא חדש בדף השיחה, הטענה שלך היא שהוא לא חזר בו והמקור המובא אינו רלוונטי, לא בדקתי את זה אבל אם כך אתה טוען אתה מוזמן לכתוב על זה בצורה עניינית ומתומצתת.
בנודע לדעתו על גזירת הגיוס - כמי שגם גדל בצידו
לדעתי המכלול משקף את דעתו האמיתית - וכל האירועים הנ"ל שאתה מזכיר קרו לאחר לחץ קשה על הקנאים עליו אחרי שרצה לתמוך בנח"ל וקיבל על הראש ומהעדה וכו' שלחם להגראי"ל והוא נשאר בשקט חוץ מדברים ששלח אחרי לחץ להפגנה בי-ם ואפילו לא כתב מכתב להפגנה אלא את נכדו "הקנאי" שיגיד בשמו כמובן שגזירת הגיוס כאב לו ואין הוכחה שבאמת אמר זה - אך השיטה שלו היתה כמו הגראי"ל ובתקופת המאבק בחוק הגיוס אתר הרב שטינמן הוא הגנרל שלנו ,
וידוע מכתבו הידוע שרק מי שלומד יחשב כתורתו אומנותו והקנאים סילפו את המכתב,
שמש מרפא יש סיבה לכל כמחיקות?
כפי שכתבתי באחד התקצירים, הפסולת בעריכות האחרונות מרובה על האוכל, ולאף אחד אין כח לטפל בזה. כיוון שאי אפשר להשאיר את הערך במצב כזה, נאלצתי לפעול כך. יתכן שהוסר תוכן שניתן לנסח או לתקן, אתה מוזמן להרים את הכפפה.
חשבתי שזה איכשהו טעות, תודה.
מנטרים, נא לבדוק את ההרחבות האחרונות.
נראה לי שזה דורש ניטור (הייתי עושה את זה, אבל אין עיתותיי בידי)
צריך מישהו עם סבלנות רבה.
אין נושאים ישנים יותר