דויד ירדן חנניה מוטיאל ופלוס, במחקר נקרא עקיבא יוסף, והוא עצמו הקפיד (נראה לי תמיד) לקרוא לעצמו עקיבה יהוסף, וזה היה חשוב לו. לכן שם הערך הזה הוא 'עקיבה' ולא 'עקיבא', אם כי בפתיחה כתוב השם 'עקיבא' תחילה. לחדד את זה ראה הפתיח: "הרב עקיבא יוסף שְלֶזינגר (או עקיבה יהוסף שלזינגר)", ובהערה 1↑ "במחקר ובספרים אודותיו מכונה עקיבא אך הוא עצמו הקפיד לחתום את שמו עקיבה". אז למה לא יהוסף?
שיחה:רבי עקיבה יהוסף שלזינגר/ארכיון
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אם הוא הקפיד על כך, אני בעד לכתבו כפי איך שהוא הקפיד.
הוא הקפיד לכתוב יהוסף?
כאן, בדיון בשעת שינוי שם הערך, טוען המשנה כי הוא הקפיד תמיד לכתוב עקיבה אך גיוון בין יוסף ליהוסף.
ושם כתוב שבדר"כ איית יהוסף, אך אם לא היה ע"ז קפידא גמורה ייתכן שאנחנו לא מחוייבים אליו. אך נראה לי שמי שחותם 'יהוסף' זה מתוך שיטה ומחשבה, ולא סתם. ואם כבר כותבים 'עקיבה', [שזה באמת הכתיב הארץ-ישראלי (העתיק, כמובן)] ולא המקובל, מתאים עם זה יהוסף.
אני רואה שדויד כבר העביר את הדף ל'עקיבה יהוסף'.
אני רק העברתי בינתיים כי ראיתי שלא היו תגובות אחרות, הדיון לא נגמר ובסיום הדיון יקבע מה לעשות סופית.
אני חלוק עליך ידידי.
יש לנו עדיפות מצד אחד למוכר והמקובל, ומצד שני עדיפות לדבוק בשם שאדם הקפיד/מקפיד לכתוב בו את עצמו. אפשר לדון בכל מקום מה מהם גובר על חברו, אך כאשר האדם לא הקפיד על איות אחר מהמקובל - ברור שהמקובל עדיף.
גם אני ראיתי שהעביר, ומזה התעוררתי (לא אזעק שוב על הבעיה החמורה כאן בעיני, מפני מצוה שלא לומר).
אני חושב שקפידתו של אדם היא אולי מידע אנציקלופדי לגוף הערך, אבל השם הערך צריך להיות על פי השם המקובל בציבור. ראו המכלול:מתן שם לערך.
נראה לי שאין היום אף אחד שקורא לו עקיבא יהוסף...
אני חושב ששם הערך צריך להיות כמו שהאדם קרא/כתב לעצמו. וכמדומני שיש על זה דיון בארכיון אולם הדיונים לגבי יששכר/ישכר.
מרפרוף על ספריו ומכתביו עולה כי הוא כתב רק יהוסף, וראיתי פעם נימוק בשמו משום שעמד פעם בניסיון כעין יוסף הצדיק.
אולם אין ביכולתי לקבוע כי הוא הקפיד על כך.
איש גלילי, מה דעתך. העולה מספריו ומכתביו הוא שלא כתב אף פעם "יוסף",
האם זה לא מכריע? אתה עדיין חושב שעדיף לכתוב בשם המקובל?
אינני בטוח בכך, כמדומה שראיתי כמה פעמים שכתב יוסף (הטעם שכתבת נראה מוזר, למה יהוסף קשור יותר ליוסף הצדיק מיוסף?).
מה שאני חושב אינו נוגע לכלום כל זמן שמפעילי מערכת עושים פה מה שהם רוצים.
מפעילי המערכת מחכים שיסתיים הדיון ויפעלו לפי תוצאתו, כפי שהם עושים בכל הערכים.
אתה כנראה לא יודע, אבל בזמן שלא היית פה, עברה במועצת החלטה שמעילי מערכת יכולים לאחר 48 שעות כמדומני לפעול על פי פה שנראה כתוצאת הדיון, אף שהדיון לא הסתיים, ובסוף הדיון, אם התוצאה תשתנ - לפעול על פיה.
חבל שאתה תוקף ולא שואל - היית מקבל תשובות לכל דבר, ואם צריך, היינו גם מודים בטעויות שכולנו לא חפים מהן.
שאלתי פעם. כבר נכוויתי ברותחין.
לא חייבים תמיד להסכים, אבל עכשיו באמת נכווית כי לא שאלת.
עכשיו לא נכוויתי. תעשה מה בא לך.
תלמוד בבלי מסכת סוטה דף י עמוד ב
אמר רב חנין בר ביזנא א"ר שמעון חסידא: יוסף שקדש ש"ש בסתר - זכה והוסיפו לו אות אחת משמו של הקדוש ברוך הוא, דכתיב: עדות ביהוסף שמו.
אין נושאים ישנים יותר