לספרא המעיין במכתבו יראה שמלבד השורה בפתיח שאולי נזדייפו לאורך כל המכתב מתייחס איליהם כודאיים ומלבד זאת רי''א עצמו לפני שמביא את המכתב מודה שהקמיעות הם שלו
שיחה:רבי יחזקאל לנדא/ארכיון
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
ולכן, המקור שהבאתי אמור להימחק?
הוא לא אמור להימחק אבל אני חושב שלא הבנת אותו נכון
אז אצטט מהמקור:
”הוא הציע את האפשרות שאולי הוא (ר' יחזקאל לנדא) לא קרא אותן נכון או שסולפו מאז שיצאו מתחת ידו של אייבשיץ ועד שהגיעו לידו של עמדין”.
לא חושב שאפשר להבין זאת אחרת.
איני יודע את מי אתה מצטט [הקישור חסום לי] אבל המקור של המקור הוא ללא ספק מכתבו של הנו''ב ואם הוא לא מצטט אותו נכון אין סיבה להביא אותו, במקום זה אפשר להפנות מקור ללוחות העדות עמ' 104 והלאה. אגב כל הערך על המחלוקת מלא סילופים,שיבושים וזלזול מחוצף ביעב''ץ
במקור כתוב את מי אני מצטט. לא קראתי עדיין את מכתבו של הנוב"י, אבל אני מניח שהכותב הנכבד שם לא סילף את דבריו.
הערך על המחלוקת פרוש לפניך, ותוכל לדון שם בדף השיחה.
שוב קראתי את מכתבו. מצטט:
ומה גם בטרם בא[ו] הקמיעות ליד הב"ד, כמה ידי ממשמש בהו, מי יודע ואפשר נזדייפו, ושינו טעמם לפגם, הכי יאמרו העדים לא זזו הקמיעות מידינו מיום קחתם עד היום הזה, זה מן הנמנע...
ראה תגובתי הראשונה
אגב חושבני שהמקור הנ''ל טעה גם בכך שכתב ''שהגיעו ליד עמדין'' בעוד הנו''ב דיבר על הקמיעות ממיץ
זה לא משנה את המהות (ולא את הכתוב בערך).
זה משנה כמה לסמוך עליו, אבל העריכה האחרונה שלך מקובלת עלי [אגב הנו''ב עצמו ניבא את הויכוח שלנו ''הנה ידעתי... וכל אחד יאמר דין הניין לי ודין לא הניין לי]
המשפט ''עמדין נקם בלנדא'' חייב להימחק
אתה יכול למחוק אבל תנמק.
אכן תקלה, במקרה הרגע ראיתי ותיקנתי. ישר כח
שלום למד, אם יש לך מקור לטענה של הרב מרגליות - ישפר את הערך מאד.
אין נושאים ישנים יותר