תפארת אבות תתקן בבקשה את הנוסח "היה אצל" - הוא לא מובן.
שיחה:רבי יהוסף חיים שיינפלד/ארכיון
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
לא אני ניסחתי את הניסוח הזה, ואדרבה הייתי בכיף משנה זאת ל'הסתופף בצל רבי שלום אליעזר'. הענין הוא שלאחר דיון ארוך הכריעו המכלולאים שזה לא אנציקלופדי, למרות שאני ועוד כמה יצורי ערכי חסידים טענו שאין ביטוי אחר אמיתי לביטוי זה.
לא יודע למה אתה מתעקש להחליף פרה בחמור. הביטוי הנכון כאן הוא לכאורה "היה מקורב ל-". אם המכוון הוא למשהו אחר, יש לכתוב זאת ולא להשתמש בניסוחים עמומים.
בכבוד... תעשה את ההגהה המתבקשת...
תראו כמה הביטוי הזה בעייתי, מי שהוסיף אותו מסתבר זה ספרא ששינה מ"זכה לראות את" ל"היה אצל", וזה בכלל לא הכוונה בכלל למה שמתכוון מי שאומר "הסתופף אצל".
עכשיו את הנוסח "זכה לראות את" כתב תפארת אבות בגרסה הראשונה של הערך - ממילא צריך להחליט איך לכתוב את זה.
אכן ספרא שינה את זה והוא ציין אז בתקציר שאם מדובר כפשוטו שרק ראה את... אז אמורים למחוק את המשפט. כעת נמתין לתפארת אבות שיבהיר האם אכן רק ראה או שמא מעבר.
לא הייתי שם... רק ממה שראיתי בכתובים... בכל אופן הביטוי שהיה כתוב שם היה בסגנון של 'ראה את', אשר אמנם שכנראה המדובר הוא בראיה חד פעמית, אבל יש בזה משמעות אנציקלפודית בהיותו שייך לדור קדום שכזה... (רבי שלום אליעזר היה בן זקוניו של האדמו"ר הראשון מצאנז ה'דברי חיים' שנפטר לפני יותר מ150 שנה)
תיקון טעות, נפטר לפני 146 שנה.
קריטי...
אני לא רוצה להכניס ראשי לנידון האם ראית צדיק בעלת משמעות אנצי', לטענת ספרא לא.
אני גם לא רואה איך זה פרט חשוב.
אכן לא תמיד, אבל במקרה הזה לדעתי יש חשיבות לפרט זה
"אם" יש חשיבות, מפאת מרחקי הדורות, כותבים "בצעירותו עוד היה/ביקר אצל..."
אולי 'היה בחצרו של'
מה זה אומר? ביקר? היה חסיד שלו? מקורב? אי אפשר להשתמש בביטויים לא מובנים.
"היה בחצרו של" בהחלט לא מובן. אם יש חשיבות אני בעד "בצעירותו ביקר אצל ..." זה הכי מובן.
תשנה בהצלחה!
אני הייתי מוריד את ה"עוד" מה דעתכם? "בצעירותו ביקר" במקום "בצעירותו עוד ביקר"?
אין נושאים ישנים יותר