הרשב"ם והחזקוני סוברים שהאחים לא ידעו שיוסף נמכר ובאמת חשבו שחיה רעה אכלתהו
אשמח מאוד אם משהו יסביר לשיטתם את הפסוק "על מכרם בכסף צדיק ואביון בעבור נעלים" (עמוס ב' ו')
לא ניתן לעריכה
חלק מתכני אתר זה מקורם בוויקיפדיה העברית. דף שמצויין בסופו ו/או בתחילת הגרסאות הקודמות שלו כי מקורו בוויקיפדיה העברית, הטקסט בדף מוגש באדיבות ויקיפדיה העברית בכפוף לרישיון Creative Commons ייחוס-שיתוף זהה 3.0. (ניתן לעיין שם בדף המקורי, וברשימת התורמים).
תכנים אחרים שנוצרו באתר זה ומתפרסמים בו בלא שמצויין עליהם במפורש אחרת - כל הזכויות עליהם שמורות למכון חכמת התורה (בע"מ, חל"צ), המכון מעניק רשות לשימוש אישי (לא מסחרי ולא ציבורי) בתכנים אלו. יתכן וישנם תנאים נוספים, ראה הבהרה משפטית.
הרשב"ם והחזקוני סוברים שהאחים לא ידעו שיוסף נמכר ובאמת חשבו שחיה רעה אכלתהו
אשמח מאוד אם משהו יסביר לשיטתם את הפסוק "על מכרם בכסף צדיק ואביון בעבור נעלים" (עמוס ב' ו')
פשט הפסוק לא מדבר על יוסף אלא על הזכאי בדינו, ראה במפרשים. וראה גם שמות, כ"ג, ו'-ז', עמוס, ה', י"ב.
הכל לטובה, הבחנתי כעת שהתחלת לשכתב כאן. הנני מפנה את תשומת לבך לערך יעקב אבינו פסקה "מכירת יוסף". הניסוח שם מזעזע, הן מבחינה יהודית והן מבחינה אנציקלופדית.
יוסף הלך במצוות אביו למרות שידע שאחיו שונאים אותו[1]
עורכי אספקלריה