הרשב"ם והחזקוני סוברים שהאחים לא ידעו שיוסף נמכר ובאמת חשבו שחיה רעה אכלתהו
אשמח מאוד אם משהו יסביר לשיטתם את הפסוק "על מכרם בכסף צדיק ואביון בעבור נעלים" (עמוס ב' ו')
הרשב"ם והחזקוני סוברים שהאחים לא ידעו שיוסף נמכר ובאמת חשבו שחיה רעה אכלתהו
אשמח מאוד אם משהו יסביר לשיטתם את הפסוק "על מכרם בכסף צדיק ואביון בעבור נעלים" (עמוס ב' ו')
פשט הפסוק לא מדבר על יוסף אלא על הזכאי בדינו, ראה במפרשים. וראה גם שמות, כ"ג, ו'-ז', עמוס, ה', י"ב.
הכל לטובה, הבחנתי כעת שהתחלת לשכתב כאן. הנני מפנה את תשומת לבך לערך יעקב אבינו פסקה "מכירת יוסף". הניסוח שם מזעזע, הן מבחינה יהודית והן מבחינה אנציקלופדית.
יוסף הלך במצוות אביו למרות שידע שאחיו שונאים אותו[1]
עורכי אספקלריה