שיחה:מכירת הבכורה/ארכיון

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

על הלוח הזה

לא ניתן לעריכה

שמש מרפא (שיחהתרומות)

כיוון שעקב תקלה לא הצלחתי לכתוב למטה, אכתוב כאן.

עקרונית יכול להיות שבמקרים מסוימים אפשר להשאיר גם ניתוחים כאלה, אבל במקרה הזה זה כתוב גרוע, ולכן דינה מחיקה לענ"ד.

לקריאה נוספת חלקם ודאי בעייתים , את של ברויאר כנראה שאפשר להשאיר.

ולגבי קישו"ח, אפשר להסיר, אבל הייתי מעדיף להביא משהו חילופי, אולי מהידברות וכיו"ב.

אתייג בכל זאת את עורכי אספקלריה‎‏

מישהו (שיחהתרומות)

הכנסתי להסגר, זה כתוב גרוע מבחינת היחס. לא התפניתי לבדוק אם יש שם תוכן 'שוה'

מטעמים (שיחהתרומות)

כלומר?

הערך ננעל לעריכה?.

ומה עם 2 הפסקאות הבאות לאחר מכן?

חשוב לי לשמוע את דעתם של החכמים דפה, אני מתעסק בעיקר בערכים בעלי אופי תורני מובהק וזה מקרים שאני נתקל בהם על ימין ועל שמאל.

אני מצטט את עצמי במה שכתבתי לעיל:

"לקריאה נוספת" מביא 5 ספרים חיצוניים העוסקים ב"ביקורת המקרא" - אף אחד מהם לא נכתב ע"י אדם ירא שמים כנראה...

"קישורים חיצוניים" כנ"ל, מקושרים למקומות שפשוט כותבים גיבובים של הבל.

באופן רוחבי, חשבתי כדעתו של שמש מרפא האם גם אתה מסכים עימה?

מישהו (שיחהתרומות)

באופן כללי לא משאירים קישורים לתוכן בעייתי. אכן, כדאי להביא תוכן חילופי. מתנצל שנעלתי, הטקסט הכתוב היה בלתי נסבל... אתה יכול לכתבו פה ונשנה כדבריך

מישהו (שיחהתרומות)

יש לך מקורות תורניים על מכירת הבכורה? אין לי כעת זמן מספיק לחפש. מהר"ם אלשקר סי' ק"א דיבר על זה? או רק על מכירת זכויות של מצוה? זכור לי שיש על זה קצוה"ח ועוד. נוכל לשים אותם בקש"ח לכתחילה.

שמש מרפא (שיחהתרומות)

יש קצוה"ח ברמ"א שמביא את הואה"ח, אבל זה במילה, ע"כ שזכור לי.

מישהו (שיחהתרומות)
שמש מרפא (שיחהתרומות)

אתה בטוח שכדאי להביא את הקצה"ח? מדובר על שני משפטים. בגור אריה יש קצת יותר.

מישהו (שיחהתרומות)

זה מפורסם. חוץ מהמידע יש בזה סמליות שמחייבת אותנו להביא את זה בערך הזה.

מטעמים (שיחהתרומות)
שמש מרפא (שיחהתרומות)

התכוונתי כקישו"ח, אבל למה שלא תוסיף את השיעור הנ"ל?

מטעמים (שיחהתרומות)

הוספתי.

מטעמים (שיחהתרומות)

מישהו, עריכה מצויינת.

לדעתי ניתן לפתוח את הערך לעריכה, לא נראה לי כ"כ לחשוש, (לְמַה?)

אני יכול להוסיף עוד נופך.

מישהו (שיחהתרומות)
מטעמים (שיחהתרומות)
שמש מרפא (שיחהתרומות)

אני לא בוטוח שזה עדיין חייב בקרדיט, נראה שפנים חדשות באו לכאן, (וכאן המקום לשְכּוֹיֵיח! לכותב הנפלא).

מטעמים (שיחהתרומות)

לדעתי, ראוי היה למחוק לחלוטין את שלושת הפסקאות האחרונות:

"ניתוח ספרותי של הטקסט המקראי" -הפסקה כולה מבוססת על המצאותיה של מחברת לא מוכרת וכוללת שיבושים גסים.

"לקריאה נוספת" מביא 5 ספרים חיצוניים העוסקים ב"ביקורת המקרא" - אף אחד מהם לא נכתב ע"י אדם ירא שמים כנראה...

"קישורים חיצוניים" כנ"ל, מקושרים למקומות שפשוט כותבים גיבובים של הבל.

[הייתי מוחק בעצמי, אבל אני מעדיף לתת את ההכרעה לעורכי אספקלריה‎‏ שיחוו את דעתם]

ערכתי את כל הפתיח והפסקה המרכזית, בצורה תורנית על פי המפרשים, ולדעתי הלא קובעת, יש בערך מספיק צדדים והסברים על נושא מכירת הבכורה, כך שהפסקאות המיועדות למחיקה ממש מיותרות (חוץ מזה שכתוב שם שטויות כדלעיל.)

שמש מרפא

אשמח שתביע את דעתך, ללמדנו לעתיד למקרים מעין אלו.

אזהרת אספקלריה תורנית

1
שלמה המלך (שיחהתרומות)
אין נושאים ישנים יותר