שיחה:מגילת אסתר/ארכיון

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

על הלוח הזה

לא ניתן לעריכה

אלינדב (שיחהתרומות)

עורכי אספקלריה‎‏ הדף לא צריך שכתוב הוא נורא חולי אסתר בתושייתה הצילה את היהודים? איזה תושייה אולי מרדכי למה אסתר?

נובלות חכמה (שיחהתרומות)

ביטול הגזירה פיסקה שלש:

(כשלא כדאי להסתכסך עם אדם במעמדו אם יש רצון להתחבב על המלך ועל אנשי חצרו) ??????

מי כתב את זה?

האם זה סיפור לילד?

זה לשון אנציקלופדיה?

משך חכמה (שיחהתרומות)

האם רק דברים מפורשים במגילה

כי כעת הוספתי מה שבתו של המן השליכה

להלל (שיחהתרומות)

ודאי שלא רק את מה שמפורש במגילה, אבל רק את הנושאים החשובים והרוונטיים. במקרה זה נראה לחי שהוספתך נכללת בקטגוריה הנ"ל.

מוטי (שיחהתרומות)

משך חכמה א. לא מגיבית להבהרות בתוך הערך אלא עורכים בצורה שעונה על בקשת ההבהרה. ב. לגוש"ע כתבת שמרדכי הביא את כל הסנהדרין לשם שאלתי מניין לך זאת אולי היה שופט שם לבדו?

משך חכמה (שיחהתרומות)

ציינתי לדברי התרגום שמרדכי ישב בסנהדרין שאסתר תיקנה לו מקום לזה בשער המלך

זה נמצא בפסוק בימים ההם ומרדכי יושב בשער המלך


ההבהרה שלו בקיצור כך שלא הבנתי את כונתו

מוטי (שיחהתרומות)

ז"ל ”בְּיוֹמַיָא הָאִנוּן וּמָרְדְכַי יָתִיב בְּסַנְהֶדְרִין דְתַקִינַת לֵיהּ אֶסְתֵּר בִּתְרַע מַלְכָּא“ לדעתי יש מקום גדול לפרש שתקנה לו מקום לשפוט בו.

נ.ב. ההבהרה שלי

משך חכמה (שיחהתרומות)

אפשר לשנות את הנוסח

ולכתוב כך ומרדכי ישב שם בסנהדרין

ולציין את המקור והמעיין ישפוט מה הפירוש בתרגום

אבל על כל פנים זה המילים של בעל התרגום

מוטי (שיחהתרומות)

יש כאן מקום לעיון שהרי נמצא שכאשר המן גזר עדיין לא ידעו אם זה חודש אדר או ניסן ורק אחרי ראש השנה שעיברו את השנה[שהרי לא מעברים את השנה קודם ר"ה] נודע שזה חודש אדר שני ולא ניסן ולכן יש לעיין על מה שמובא בחז"ל שהמן שמח שנפל לו על חודש אדר הרי בשעה שהפיל את הגורל עדיין לא ידעו אם זה חודש ניסן של שנה פשוטה או חודש אדר שני של שנה מעוברת.

מכלולאים פעילים

ספרא (שיחהתרומות)

ראה דרשות חתם סופר, דרוש לז' אדר תקמו.

לשיטתו היה זה אמור להיות שנה מעוברת באדר א', אך בשל המאורע לא עיברו את השנה.

משך חכמה (שיחהתרומות)

אך עדיין הקושיה נשארה, שהרי המן הפיל גורל שנה קודם ולא ידעו כלל אם אדר זה או ניסן

ספרא (שיחהתרומות)

תעיין בדבריו.

שמואל חיים (שיחהתרומות)
איכא מאן דאמר (שיחהתרומות)

אם יש מכלולאים שיעשו עבודה טובה

זה אמור להיות נפלא

מישהו (שיחהתרומות)

כמובן הכוונה היא להשאיר את הערך כאן וליצור ערכים מורחבים לכל הנ"ל - ולהפנות אליהם מהערך הנוכחי.

רעיון מצוין.

שמואל חיים (שיחהתרומות)

כמובן

אנ"ש (שיחהתרומות)

אם יהיה להם חשיבות, אתנדב ליצירתם בל"נ.

מהללאל (שיחהתרומות)

זה דבר סופר-מקובל בערכי תנ"ך, בדברים כאלה בדרך כלל אין בעיות של חשיבו

שמואל חיים (שיחהתרומות)
אחיה היהודי (שיחהתרומות)
שמואל חיים (שיחהתרומות)

בעיקרון עדיין לא גמרתי, אבל אתה יכול לערוך את זה (שם לב שייתכן שיהיו התנגשויות עריכה בינינו...)

אחיה היהודי (שיחהתרומות)

אין בעיה... יכול להיות גם שלא אערוך את זה. במבט מהיר הערך נראה יפה מאוד.

אחיה היהודי (שיחהתרומות)

שמואל חיים, הערך נראה מתאים למרחב הערכים לענ"ד. מוטיאל?

ועוד דבר, בבקשה אל תודה לי על כל עריכה שלי שם...

שמואל חיים (שיחהתרומות)

נו, נו

אחיה היהודי (שיחהתרומות)

ומה אעשה ואינני רוצה לקבל הודעות רבות?

מטרתה של הודעת התודה היא להביע הערכה.

מספיקה פעם אחת.

שמואל חיים (שיחהתרומות)
אחיה היהודי (שיחהתרומות)
שמואל חיים (שיחהתרומות)

פתוח? אז למה לי הוא סגור?

אחיה היהודי (שיחהתרומות)

אני לא יודע. לא נראה לי שהוא נעול למישהו

ספרא (שיחהתרומות)

פתחתי כעת לעריכה. (היתה שם תבנית סינון)

שמואל חיים הסתיר את הרשומה הזאת (היסטוריה)

מדוע אין כפתור עריכה?

6
אבגד (שיחהתרומות)

מנסה למחוק את שמות הקודש.

תודה מראש

מוטיאל (שיחהתרומות)

אין כפתור עריכה בכל פיסקה אבל יש בראש הדף. ככה זה בחלק גדול מהערכים.

אבגד (שיחהתרומות)

עכשיו זה עובד אבל שכתבתי את ההודעה כאן גם הכפתור למעלה משום מה לא עבד ולכן כתבתי ההודעה כאן

אבגד (שיחהתרומות)

הנה, כעת למשל הוא גם לא נותן לימושם מה לערוך כלל אחרי שהמרתי את שמות הקודש

אבגד (שיחהתרומות)
איכא מאן דאמר (שיחהתרומות)

למה באמת?

אין נושאים ישנים יותר