שיחה:כרכוב (מקום הליכת הכהנים)
תגובה אחרונה: לפני 3 שנים מאת טישיו בנושא העברת הערך למרחב
מה דעתכם מקוה שמש מרפא, הכרכוב היה סביב מקום הליכת רגלי הכהנים. האם לעשות את הערך על הכרכוב או על המקום או על שניהם יחדיו? בכל מקרה הסוגריים חייבים להופיע בשם הערך כדי להבדיל בינו לכרכוב המזבח. טישיו (שיחה) 02:04, 5 בספטמבר 2021 (IDT)
- ספרא, מישהו יכול להעתיק לי (ואולי במייל) את מה שכתוב כאן? - https://www.temple.org.il/single-post/2017/11/14/-d7-9b-d7-a8-d7-9b-d7-95-d7-91 טישיו (שיחה) 03:27, 17 בספטמבר 2021 (IDT)
- לכאורה אפשר לכתוב שורה אחת בערך כרכוב המזבח על הכרכוב הנוסף שהיה במזבח הנחושת למעלה כדי שהכהנים לא יחליקו. כל שאר הערך עוסק בקרבנות ראש חודש. אולי אפשר לכתוב ערך על מקום הילוך רגלי הכהנים, אבל איני יודע אם יש מספיק חומר. מרדכי עציון (שיחה) 21:18, 18 בספטמבר 2021 (IDT)
העברת הערך למרחב
מקוה שמש מרפא אם יש לכם הערות על הערך - תוכלו לכתוב כעת. אם אתם חושבים שהערך ברור ומוכן - תוכלו להעביר את הערך למרחב הערכים.מפעילי מערכת כבר עברו מספר ימים ואין לאיש הערות - נא להעבירו בהקדם! טישיו (שיחה) 04:30, 17 בספטמבר 2021 (IDT)
- עקב טרדות החג לא הספקתי לעיין בערך כראוי. השארתי בקשת הבהרה, אתייג שוב את מקוה. --שמש מרפא (שיחה) 01:57, 22 בספטמבר 2021 (IDT)
- בקשת ההבהרה מבקשת לקבל מידע נוסף שלא מופיע בספרות התורנית הבסיסית - כמה היה עומק החריץ (כנראה ש'אמה' אחת). אולי בעיון גדול ורחב נמצא מישהו שמבאר את הנושא. טישיו (שיחה) 13:28, 22 בספטמבר 2021 (IDT)
- אציין לפרוטוקול שברש"י כתוב דבר מועט. מקוה • שיחה • י"ז בתשרי ה'תשפ"ב 18:45 (IDT)
- מאיפה נראה שאמה אחת?
- התיאור של הכרכוב בערך, שמדבר מנקודת מבט של העומד מצד המזבח, גרם לי לבלבול עם השרטוט ש'מצלם' מלמעלה, ולקח לי זמן להבין את התיאור. איסתרק (שיחה) 13:42, 22 בספטמבר 2021 (IDT)
- זו השערה שלי. כמובן שלא ניתן לכתבה בערך עד שימצא מקור. בקשר לבלבול, אולי כדאי לכתוב לצד התמונה שמדובר במבט מלמעלה. טישיו (שיחה) 13:45, 22 בספטמבר 2021 (IDT)
- מפעילי מערכת אני חוזר ומזכיר: הערך מוכן, מזה מספר ימים אין איש שמערער על כך (גם אם יש הערות כאן ושם). יש להעבירו לשם כרכוב (מקום הליכת הכהנים) טישיו (שיחה) 18:03, 22 בספטמבר 2021 (IDT)
- מקוה, כמי שהעביר את הערך למרחב, אשמח לשמוע את דעתך מדוע יש מקום לערך זה כערך עצמאי בעוד רובו עוסק בכרכוב במובן הרחב של המילה ולא במקום הילוך רגלי הכהנים [וזאת אחרי ששמש מרפא הסיר את הקטע על שעירי ר"ח מהערך השני בטענה מוצדקת שזה לא קשור לכרכוב אלא לר"ח, ומשום מה כאן זה עבר בשתיקה].
- אני מתקשה להבין מדוע ערך זה לא ימוזג לתוך הערך כרכוב המזבח כפיסקא כאשר מלבד הפתיח כל הערך עוסק סשני הכרכובים יחד. מרדכי עציון (שיחה) 22:00, 22 בספטמבר 2021 (IDT)
- מרדכי עציון אני לגמרי בעד ערך אחד נרחב שיכלול את המידע על הסובב ועל חוט הסיקרא (בבית המקדש) ועל הכרכוב העליון והתחתון (במשכן ובית המקדש). אבל כל עוד אין ערך כזה, ואני לא מתכוין למזג אותם העברתי למרחב. זכותך להמשיך הלאה כעת את הדיון. תוכל לפתוח דיון מיזוג, ואני מניח שזה ילך להצבעת מחלוקת... מקוה • שיחה • י"ז בתשרי ה'תשפ"ב 22:08 (IDT)
- כתבתי לפני התנגשות עריכה – ::::::::ההבדל הוא קודם כל שלפי כל הראשונים מלבד רש"י בר"ח מדובר על הכרכוב דידן. אבל ייתכן שיש לאחד, אני די מתלבט בעניין.--שמש מרפא (שיחה) 22:10, 22 בספטמבר 2021 (IDT)
- אם כך נשאל את יוצר הערך הנכבד, האם יש לו התנגדות לאיחוד הערכים לערך ארוך ומקיף על המושג כרכוב. מרדכי עציון (שיחה) 22:23, 22 בספטמבר 2021 (IDT)
- אני מציע לאחד את כל הערכים העוסקים במערב לערך מורחב שיקרא המערבי. הוא יכלול את הכותל המערבי, יסוד מערבי, נר המערבי, וארצות המערב סתם כי כולם קשורים למערב. ולגופו של ענין: אין שום קשר בין הכרכוב הראשון לכרכוב השני, מלבד העובדה ששניהם סבבו את המזבח ויש להם שם משותף. הם היו במיקום שונה, במטרה שונה לחלוטין (כמו שהגמרא מפרשת בזבחים), ואין להם שום מכנה משותף נוסף מלבד השם המשותף שנובע מאיזה נקודה משותפת ביניהם. ערך משותף לשניהם יגרור בלבול ענק. טישיו (שיחה) 23:22, 22 בספטמבר 2021 (IDT)
- בכל מקרה ברור שאלו שרצו לאחד את הערך הרי זה מפני מיעוט החומר שבו, אך הבעיה כבר אינה קיימת כעת, והכל על מקומו יבוא בשלום. טישיו (שיחה) 02:29, 23 בספטמבר 2021 (IDT)
- דווקא כחסיד הייתי מצפה ממך לייחס יותר חשיבות להווא אמינא של גמרא . בכל אופן, העריכה האחרונה היא אכן תוספת חשובה ומשכנעת. יישר כח.--שמש מרפא (שיחה) 02:50, 23 בספטמבר 2021 (IDT)
- אם כך נשאל את יוצר הערך הנכבד, האם יש לו התנגדות לאיחוד הערכים לערך ארוך ומקיף על המושג כרכוב. מרדכי עציון (שיחה) 22:23, 22 בספטמבר 2021 (IDT)
- כתבתי לפני התנגשות עריכה – ::::::::ההבדל הוא קודם כל שלפי כל הראשונים מלבד רש"י בר"ח מדובר על הכרכוב דידן. אבל ייתכן שיש לאחד, אני די מתלבט בעניין.--שמש מרפא (שיחה) 22:10, 22 בספטמבר 2021 (IDT)
- מרדכי עציון אני לגמרי בעד ערך אחד נרחב שיכלול את המידע על הסובב ועל חוט הסיקרא (בבית המקדש) ועל הכרכוב העליון והתחתון (במשכן ובית המקדש). אבל כל עוד אין ערך כזה, ואני לא מתכוין למזג אותם העברתי למרחב. זכותך להמשיך הלאה כעת את הדיון. תוכל לפתוח דיון מיזוג, ואני מניח שזה ילך להצבעת מחלוקת... מקוה • שיחה • י"ז בתשרי ה'תשפ"ב 22:08 (IDT)
- מפעילי מערכת אני חוזר ומזכיר: הערך מוכן, מזה מספר ימים אין איש שמערער על כך (גם אם יש הערות כאן ושם). יש להעבירו לשם כרכוב (מקום הליכת הכהנים) טישיו (שיחה) 18:03, 22 בספטמבר 2021 (IDT)
- זו השערה שלי. כמובן שלא ניתן לכתבה בערך עד שימצא מקור. בקשר לבלבול, אולי כדאי לכתוב לצד התמונה שמדובר במבט מלמעלה. טישיו (שיחה) 13:45, 22 בספטמבר 2021 (IDT)
- מאיפה נראה שאמה אחת?
א. ערך בכיוון מעולה. ב. יש להדגיש שמדובר רק על המזבח בבית המקדש, ולא במשכן. ג. לדעתי יש להעביר לשם "סובב (מזבח)". ספרא - שיחה 11:39, 23 בספטמבר 2021 (IDT)
- סובב בדר"כ מכוון כלפי חלקו האמצעי של המזבח, שאכן ראוי לערך עצמאי. אגב, כדאי ליצור תבנית ניווט מתאימה.--שמש מרפא (שיחה) 12:07, 23 בספטמבר 2021 (IDT)
- לפי הערך הנוכחי - גם חלק זה מכונה סובב. ושניהם נועדו לאותה מטרה, כך שההעברה (וההרחבה על החלק האמצעי) מתבקשת. ספרא - שיחה 12:13, 23 בספטמבר 2021 (IDT)
- תבנית ניווט מתאימה נוצרה. לגופו של ענין, דומה כי במשנה מוזכר בעיקר החלק האמצעי יותר בשם סובב. ערך אודותיו יופיע בקרוב בעז"ה. טישיו (שיחה) 17:10, 23 בספטמבר 2021 (IDT)
- לאחר בדיקה מעמיקה יותר, ניתן לקבוע די בבירור, כי דרך המשנה לכנות את החלק העליון בתואר "כרכוב" (כמו בברייתא המובאת בפנים הערך), ואת הסובב שסביב המזבח בתואר "סובב" (כמו במשנה הידועה של איזהו מקומן "עלה בכבש ופנה לסובב"). טישיו (שיחה) 18:16, 23 בספטמבר 2021 (IDT)
- לפי הערך הנוכחי - גם חלק זה מכונה סובב. ושניהם נועדו לאותה מטרה, כך שההעברה (וההרחבה על החלק האמצעי) מתבקשת. ספרא - שיחה 12:13, 23 בספטמבר 2021 (IDT)