שיחה:יציאת מצרים
קרדיט
יציאת מצרים בחסידות מהערך יציאת מצרים בחבדפדיה
מדוע אני לא מורשה לערוך ערך זה?
שרגא אבגד (שיחה) 23:29, 3 בפברואר 2019 (IST)
- האם בוטלתי מלהיות עורך אסקפלריה? יש פה שמות הקודש ואיני יכול לערוך את זה. יוסף, עמוס חדד. מוטיאל . מישהו?? אבגד (שיחה) 01:15, 5 בפברואר 2019 (IST)
- אבגד, אין שינוי בהרשאותיך. אם הדף לא נפתח לך לעריכה יש פה תקלה. מוטיאל (שיחה) 01:27, 5 בפברואר 2019 (IST)
- אבגד, אצלי הדף נפתח לעריכה. תוודא שאתה בתוך החשבון שלך ותנסה שוב. מוטיאל (שיחה) 01:35, 5 בפברואר 2019 (IST)
- תודה על התשובות. מצאתי הבעיה הטכנית והיא תוקנה. היא הייתה במשתמש שלי. תודה לך. אבגד (שיחה) 20:30, 5 בפברואר 2019 (IST)
- אבגד, אצלי הדף נפתח לעריכה. תוודא שאתה בתוך החשבון שלך ותנסה שוב. מוטיאל (שיחה) 01:35, 5 בפברואר 2019 (IST)
- אבגד, אין שינוי בהרשאותיך. אם הדף לא נפתח לך לעריכה יש פה תקלה. מוטיאל (שיחה) 01:27, 5 בפברואר 2019 (IST)
תמונות
בדיקת תמונות, התמונה הראשונה וגם "ציור קיר מקבר בני חסן, בתיאור דומה לביאת בני יעקב למצרים בימי הרעב בארץ כנען". תודה! דויד (שיחה) ט' באלול ה'תשע"ט 16:25 (IDT)
- בדיקת תמונות, כנ"ל. מרדכי עציון (שיחה) 11:05, 26 ביולי 2020 (IDT)
הבאת גירסאות כפרניות
אני חושב שאין זה ראוי להאריך בגירסאות היווניות הכפרניות בתיאור יציאת מצרים, או לכה"פ להביאן אם תגובה הולמת. בנציון (שיחה) 00:14, 10 בינואר 2021 (IST)
- ישר כח על תשומת הלב. בינתיים הכנסתי לתבנית, מקווה שזה יערך כראוי בקרוב. שמש מרפא (שיחה) 02:24, 10 בינואר 2021 (IST)
ניתן להסיר את האזהרות
כמדומה שהערך מתוקן ברמה מספקת א פז (שיחה) 01:01, 26 בינואר 2023 (IST)
הוספת דברי David Fry, והוספת דברי הספרות ההיסטורית שהיא המקור ההגיוני לראות את ידיעת הנכרים "חיל אחז יושבי כנען"
בקטע הזה:
- באבן הראשה של הפירמידה של הפרעון המצרי אאנס השלישי (2300~ לפנה"ס) מופיע: "הוא המלך אשר נשפט על ידי הוא-אשר-שמו-מוסתר, ביום זה של מות הבכורות." משפט דומה כתוב על ארונות קבורה מצריים מתקופות שונות.
יש להוסיף: את דברי David Fry: "שום אלוהות מצרית ידועה אין לה שם מוסתר, אבל זו הדרך האהובה על היהודים להתייחס לאלוקים שלהם".
[Gilula, The smiting of the first-born – an Egyptian myth?, TA 4 (1977), pp]
ויש כמובן להוסיף את דברי הספרות ההיסטורית של הנכרים שהיא המקור ההגיוני לראות את אי היכולת של הנכרים להכחיש את מכת בכורות ושאר ה"אותות" ו"המופתים" ו"המסות" וזאת למרות רצונם העז לכך, כאשר הם מעדים על אמיתות יציאת מצרים והאירועים העל טבעיים שהיו אז כאשר ספרו לנו אבותינו. המקסימום בהכחשה שהם יכלו להגיע אליו היא רק לייחס זאת לאל זר - דבר כמובן מופרך לחלוטין כי אם גיבורי האירוע - בני ישראל והנכרים שסביבם מעידים שזה אלהי ישראל אין שום היגיון לתת לעם נידח לספר לנו את הסיפור.
הספרות ההיסטורית היא יותר עובדתית לאין שיעור מהשערות וסברות של אנשים בני ימינו כי היא הקרובה יותר לאירוע. עורכי אספקלריה 318 (שיחה) 10:05, 10 בפברואר 2025 (IST)