מוקיר רבנן בשעה טובה סיימתי לשפץ את חלקי בערך, אבל איני יודע מה לעשות עם הפסקה האחרונה. מה דעתך?
שיחה:יעקב אבינו/ארכיון
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
עבודה מאוד יפה!! יישר כח! ניסחחתי קצת את הפסקה האחרונה. בכללי נהוג פה שאין בעיה עם מילים מדעיות כל עוד התכן שלהן מכבד ומסתדר עם חז"ל
מטעמים ראה עריכתי אחריך.
צודק. יפה מאוד.
הזעזזתי מהערך הזה מציג שיעקב אבינו נפטר
גמרא מפורשת במסכת תענית דף ה' עמוד א' "יעקב אבינו לא מת!" מהרש"י שם משתמע שהם קברו אותו חי, תוספות גם מביא הוכחה שלא כתוב בתורה שיעקב מת אלא רק ויגווע
לתקן מיד את הכפירה הזאת!
מכלולאים פעילים
תרגע יקירי, הפרשנים נלאו להסביר זאת. גם הרבי מליובאוויטש חי ובכל זאת כתוב בערך שלו שהוא נפטר.
מהגמ' עצמה משמע שזה שנוי במחלוקת.
בגמרא הזאת נאמר שאחד האמוראים אמר זאת לחברו והוא בתגובה אמר שאיך זה יתכן הרי קברו את יעקב אולם הוא ענה שזה מדרש חז"ל, לאו דווקא משתמע זה במחלוקת
האמורא שמקשה עליו "וכי בחנם ספדו ספדניא וכו'" בפשטות חולק עליו.
כפירה??? תשמור על מילותיך.... אם אתה חסיד חב"ד אז לא כל מה שלא נראה לך זה כפירה ח"ו
בזמנו כתבתי על כך מאמר שלם, אך רצה הבורא אחרת ומחשבי נפל וכל זכרונו אבד. אבל בזכרוני נשאר דבר אחד - לדעת חלק מפרשני המקרא - יעקב לא מת במצרים אלא בארץ ישראל. כך שכפירה כבר אין כאן.
יש להוסיף בערך בתיאור על פטירתו, את ציטוט מאמר חז"ל הנ"ל.
למדקדקים ביותר אפשר לשנות את הנוסח מ"נפטר" ל"גווע" כשם שכתוב בתורה, ובא לציון גואל...
למשל הקשקוש הבא:'יעקב מתפרש כשם תאופורי שהתקצר מיעקבאל או צורה דומה אחרת. שמות דומים הגזורים מן השורש עק"ב מצויים באונומסטיקון השמי. בתורה מצויים השמות יַעֲקֹבָה ועַקּוּב, ובמשנה ובתלמוד: עקיבא, עקביא, עוקבא ועוקבן. גיוון הוראותיו של השורש השמי עק"ב מקשה על החוקרים לשחזר את הוראתו המקורית של השם'.
וגם בהמשך הערך.
אולי אעשה זאת ביום ראשון
שלוואן דיאלידאן היקר!
האם גם גרי צדק אומרים יעקב אבינו??
חשבתי שתאהב את מקור השם - יעקבאל זה מקובל אצלכם בכוזר...
ואחר כל זאת, תודה גדולה על תשומת הלב, לבינתיים מחקתי זאת, אם יש לך דברים נוספים, יום ראשון מחכה לך...
אין נושאים ישנים יותר