מכלולאים פעילים האם לפצל את הערך לטומטום ואנדרוגינוס? כמו"כ דרוש עיצוב
שיחה:טומטום ואנדרוגינוס/ארכיון
מקוה ששמת לב שיש דף פירושונים אנדרוגינוס למקרה שיוחלט כדבריך
עיצוב של התוכן לכאורה. לדוגמה המשפט בסוף שקובע שטומטום שנקרע נחשב כמינו רק מאותה שעה על פי ההלכה בירושה לכאורה אינו נכון לאומרו ככלל גורף או לפחות תלוי במחלוקת לגבי מילה נחלקו אי נימול לשמונה (מאותו הטעם) וכן נזכר כלל זה שאינו נעשה בן סורר.
גם הלשון החילונית מידי "מגדר" לא מתאימה כ"כ.
לכאורה כן
אני
אני גם בעד איחוד בערכים אחרים פחות קצרים לדוגמא בין הרבנית מבעלזא לבעלה האדמו"ר.
הם מופיעים יחד בהרבה מקומות אבל גדרם שונה בתכלית
מדובר בשני סוגים באופן ברור מבחינה הלכתית (וגם מבחינה רפואית) ואני לא מבין מה הצד שזה ערך אחד.
המטרה בלשים אותם יחד היא דווקא כדי להדגיש את ההבדלים הדיניים ביניהם הנובעים מסוג הספק השונה ובעיקר חילוקי הדינים שיטות הראשונים והתנאים (המוזכרים במנ"ח עשרות פעמים) שלא מספיק הובאו בערך שייכים יותר לאנדרוגינוס מאשר לטומטום.
זו לא סיבה מספיקה. אנציקלופדיה היא לא ספר לימוד/חינוך. ערכים על שני נושאים נפרדים צריכים להיכתב בנפרד.
תשובה למקוה:
אני שוב חוזר - 1. בהלכה הם בדר"כ ביחד. 2. אין כמעט מה לכתוב על כל אחד לחוד (בקושי על שניהם יחד). 3. אני אישית בעד איחודים ככל האפשר והקשור, גם בערכים מכובדים יותר.
כמובן שאפשר ליצור הפניות מטומטום לבד ומאנדרוגינוס לבד.
- כדלעיל 2.יש לי עוד הרבה מה לכתוב (ביחוד על אנדרוגינוס) ועוד חזון למועד בל"נ ובעז"ה
- יושב פלשת, נכון שהמושגים בדרך כלל מופיעים או שדנים עליהם ביחד, אך מה שרלוונטי הוא הדמיון או היעדר הדמיון בהגדרה ההלכתית ובהלכה ביניהם.
צריך אולי להוסיף שלפעמים מופיע כ אדרוגינוס (חיפוש קל מדובר במעט מובאות אבל קיים בהחלט) בהשמטת הנו"ן
גם לזה אפשר להוסיף הפניה.
זה לא כ"כ נכון הקשר ביניהם. למרות שבהרבה דינים הם דומים. האנדרוגינוס הוא ברור במציאות הספק הוא דינו. לעומת הטומטום שהספק היחיד הוא במציאות. לעומת הטומטום שניתן לקרוע ולברר את הספק הרי שאנדרוגינוס אין מה לברר הכל מאוד ברור. בגלל זה למשל לענין בכור טומטום הוא ספק לעומת אנדרוגינוס שהוא חולין גמורים.
באם ננסה לאחד אני מציע לאחד אתם גם את כל חמשת איסורי המזבח שאין קדושה חלה עליהם כלל (טומטום ואנדרוגינוס כלאיים יוצא דופן וטריפה) כי בהרבה דינים (מה שנוגע לאיסו"מ) הם שוים.
אתה מדבר על בהמה. ברוב המקומות המדובר על בני אדם
אני חושב שאינך עונה לטענתי וטענתו ל יושב פ. הם אינם דומים הם צמד דווקא משום ההבדל שמודגש תמיד ואין טעם לערך על טומטום לבד, יותר נכון ההדגשות הרבות בינהם עדיפות.
אני לא חושב שלאחד ערכים שהקשר ביניהם הוא מצוי לעיתים, או שנכתבו במקום מסוים בש"ס יחד זה רעיון טוב, אלא ערכים שההקשר ביניהם הוא ברור ומובן מאליו ואמנם יש אפשרות להתאמץ ולהפרידם אך אין בזה כל צורך או תועלת. זו דעתי העניה וזכותך לחלוק.
אני מסכים עם שניכם שהמידע הקיים כיום בערך אינו מספיק לחלוקה.
אולם אם יהיה לי זמן בעז"ה (כעת אין לי) אשתדל ליצור שני ערכים נפרדים (בטיוטה) ואביא עוד הרבה מידע הלכתי ששייך רק לכל א' מהם לחוד. אשתדל גם להביא מידע רפואי מחקרי שחסר כעת בערכים והתיחסות הלכתית עכשוית לנושא. שזה ודאי נפרד לגמרי בין שני הסוגים.
בעשותך שים לב לקיומו של הרמאפרודיט
הכותרת לדעתי צריכה להיות אנדרוגינוס (הלכה) כדי להבדיל מהערך הנ"ל
אתה רוצה לכתוב רק על העניינים ההלכתיים, או גם על ענייני רפואה וכד'?
כי א"כ תיאלץ לוותר על השם שהצעת.
רק על העניינים ההלכתיים. העניינים האנטומיים והרפואיים מקומם בערך הלועזי (למעט אולי תיאור של התפא"י) . בכל אופן יהיה קצת מסובך לכתוב על זה בהתחשב בעובדה שלע"ע מדובר על גרסת נוער ובכל מקרה הערך חסום למי שלא עורך אספקלריא
לא זוכר בע"פ. אבל אני מתכוין לבדוק אצל פרופ' שטינברג יש לו שם סקירה נרחבת בנושא (ראיתי פעם) כמובן במה שקשור לפן ההילכתי רפואי שבנושא. ולמיטב זכרוני יש שם מספיק חומר שאין בו בעיה גם לנוער.
מעניין. יש הרבה חומר גם בויקישיבה,הבעיה שא"א לכתוב בערך המתאים כי כאמור הוא חסום
מקוה, כעת יש לך?
שים לב שכל עוד לא תכתוב את הערך או תחזור בך מכוונתך לעשות זאת, לא יתנו לך מנוח. ימשיכו להטריד אותך בשאלה הזאת בערך פעם בשנה...
פונוביצ'ערס! הייתם חברותא מתי שהוא?
לך תדע
יושב פלשת צודק
אם אפשר לעבור להצבעה ע"מ שנוכל להתקדם
הצבעה על מה?
א"צ להגיע להצבעה לפני שהערך נולד בכלל...
קודם תערוך בדף משלך (למשל משתמש:שמש מרפא/אנדרוגינוס) ואח"כ תביא להצבעה האם לאחד אותו בערך הקיים או להופכם לשני ערכים נפרדים.
מאמין שאם יהיה ארוך מספיק ושונה מספיק - תתקבל הצעתך להפרידם.
אפשר להכניס כאן את כל פרק 'אנדרוגינוס' שבמסכת ביכורים..
ברור שלא על ידי העתק-הדבק.