{{מכלולאים פעילים}} בערך כתוב שהוא נולד בבני ברק אך לפי מה שידוע לי הוא נולד אי שם באירופה, האם יש מי שיכול לאמת זאת
שיחה:חיים משה פלדמן/ארכיון
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
האמת, גם לי לא מסתדר הנתון הזה, שמתי תבנית מקור.
א רוזן, אינני בקי בכלל בפוליטיקה, אבל אשמח אם תוכל להבהיר לי האם החזרת האדמו"ר נחשבת כהשכנת שלום או כהחלפת סכסוך בסכסוך?
אוהה שלום! השכין שלום בין אב לבנו שהיו מנותקים!!! במשך 18 שנה!!! (אם היו כאלו שהרגישו את עצמם נדחקים לצד, אין זה אומר שהוא זה שביצע את הסכסוך)
אני מבין, אבל כפי שטען כאן בעבר מכלולאי שכנראה שייך לצד הנפגע (אגב פעלתי בעצמי כדי שייחסם על צורת ההתנסחות שלו), זה כנראה רק צורה אחת לראות את מה שקרה שם, לדעתך אם הייתי שייך לצד הנפגע הייתי רואה בזה ניסוח צודק/מאוזן/משקף את המציאות?
יש להבדיל כאן בין הפן האישי, בו הוא בהחלט היה מהשושבינים המרכזיים בהשכנת השלום. לבין הפן הציבורי שזה כבר עניין אחר לגמרי. בכל אופן, רצוי בעיני להסכים בהקדם על ניסוח מוסכם כדי שלא ניגרר להתכתשויות המפוארות שהיו לנו בעבר.. שלא הוסיפו כבוד לאף צד.
אכן גם אני מסכים.
אולי כדאי להשאיר רק את עובדת היותו זה שגרם להחזרתו, ללא ההסבר/פרשנות על קריאת המעשה כהשכנת שלום.
אני חולק עליך בזה (אל תחשוד בי כמשתייך לחסידות ויזניץ), כי פעולת החזרת רבי ישראל לויזניץ פירושה המילולי בכל המובנים היא 'השכנת שלום', גם אם על ידי זה נדחקו לצד כל אלו שהרויחו מן המחלוקת הבוערת!.
החזרת בן לאביו לאחר 18 שנה = השכנת שלום. החזרת רב להקהילה לאחר 18 שנה = השכנת שלום. החזרת משפחה נכבדה בישראל על בניה נכדיה וניניה לחיק המשפחה = השכנת שלום.
החזרת בו לאביו = השכנת שלום, נשמע הגיוני.
החזרת רב לקהילה = השכנת שלום, נשמע קצת יותר מורכב, היה מישהו אחר בינתיים?
הוא כיהן כ'רב' השיכון והקהילה לפני הדחתו, ולאחר הדחתו הוכתר אחיו רבי מנחם מנדל כרב השיכון, תפקיד שנשא בו אף לאחר חזרתו של רבי ישראל לויזניץ (כזכור עד לפני עשר שנים, היה רבי ישראל נקרא 'הרה"צ מויזניץ', ואחיו רבי מנחם מנדל 'רב קרית ויזניץ'). וחיים משה פלדמן היה זה ש'החזיר' את רבי ישראל לתפקידו הראשוני = השכנת שלום.
אני מבין, אני רק די בטוח שחסידי אחיו לא רואים את זה ככה, אתה לא חושב?
אי אפשר להתחשב בדיעות מיעוט (גם קבוצת ה'מורדים' בבעלזא סבורים כי האדמו"ר הנוכחי מבעלזא הוא כלל לא אדמו"ר), בעיני הציבור הכללי והחסידי זה נחשב כ'השכנת שלום' במלוא מובן המילה. וחידוד צמד המילים הללו נחוץ על מנת להבהיר את עוצמת ההחזרה, ששינתה את חסידות ויזניץ מן הקצה אל הקצה.
"השכנת שלום" = לא עובדה.
סליחה, פירושה המילולי בכל המובנים - באיזה מילון? כאן הולכים לפי כללי האקדמיה ללשון העברית...
אם תרצה, בהתאם לכללים, תוכל לכתוב שעל פי רבים זה נחשב כהשכנת שלום (עם מקור, כמובן).
כבר לא רלוונטי, נערך.
פספסתי. תודה!
יש את משתמש:מלי ג/חיים משה פלדמן, תוכל למזג את המידע הנמצא בשניהם.
אגב, לפני שאתה ממשיך, אני תוהה בעצמי על סמך איזה קריטריון הוא יעבור חשיבות.
בקריטריון מובא שכל בן אדם שהשפיע בציבור יכול להיכנס למכלול לדעתי בן אדם שכל כך השפיע בעיקר בנושא השלום בין ויזניץ לויזניץ מונסי
וכן בין הישעות משה לבנו האדמו"ר מויזניץ.
להלן מובא ציטוטים מכללי המכלול
- אישיות מפורסמת: אם מדובר באישיות מפורסמת, שעוברת בהצלחה את מבחן גוגל, יתכן שתתאים להופעה במכלול בהתאם לקריטוריונים.
רשימה מפורטת יותר מופיעה בהמכלול:עקרונות וקווים מנחים ליצירת ערכי אישים.
זכרו: תמיד ישנם יוצאים מן הכלל! אם האישיות שברצונכם לכתוב אינה תואמת את העקרונות הללו, ואתם עדיין רוצים לכתוב עליה ערך, העלו את הנושא לדיון (בדף השיחה של הערך המוצע), ואם האישיות אכן ראויה לערך, תהיה הסכמה של שאר המכלולאים.
- אישיות מפורסמת: אם מדובר באישיות מפורסמת אפשר להכניסה למכלול, גם אם לא תרמה תרומה משמעותית לחברה. הרציונל מאחורי עיקרון זה הוא שהמכלול יכולה דווקא לשמש כמקור למידע רציני ומאוזן לגבי אותה אישיות, בניגוד לאתרי מעריצים למיניהם.
אני חושב שמדובר במקרה גבולי. אם תרצה להיות בטוח שכדאי לעבוד על זה, תוכל לפתוח דיון.
אבקש שתסביר למה זה גבולי, הנכתב לעיל פשוט העתק הדבק על פלדמן?
הוא עובר בהצלחה מסחררת... את מבחן גוגל.
הוא נקרא איש מפורסם בציבור 1 לפי מספרם הגדול של גדולי ישראל שבאו ללויה ולנחם את האבלים 2 התרומה האדירה לציבור חוץ מהתמיכה הכספית, השלום והשלווה שהכניס שהשפיע על כל הציבור כידוע
אבל בכל מקרה אם צריך דיון אשמח שתסביר מה התהליך ומה זה כולל.
לסיום אני הוסיף הצעה שאולי באמת צריך להרחיב את הקריטריונים לנושא של תומכי תורה וכו'
יש הרבה דברים שניתן לעשות עם כסף, ביניהם לארגן הלויה מכובדת..
בנוגע לתרומה בציבור, אני יכול להניח שזה בעיני המתבונן..
כל מה שצריך זה לתייג "מכלולאים פעילים". קח בחשבון שזה איננו דיון חשיבות רשמי (כזה ניתן לערוך רק לאחר סיום כתיבת הערך) זה בעיקר דיון שנועד למשש את הדופק ולהבין אם מה שמובן מאליו לך גם מובן מאיליו לאחרים.
מכלולאים פעילים יש חשיבות ?
מכיון שמלכתחילה ניתן להעריך שרוב העורכים טרם שמעו את שמו של נשוא הערך, נכון יהיה לשאול את דעתם של כמה שיותר עורכים ובכללם כמובן את אלו שציינת.
אני לא בטוח שצריך הכרות מוקדמת, אדם שצבר 200 מליון ליש"ט, וכו' ומופיע ברשימת עשירים כזאת או אחרת וכו' יכול להיות שיעבור גם בלי, אגב הערך עצמו צריך צימצום משמעותי, אבל זה באמת רק אם שווה בכלל להשקיע.
אפשר לדון.
אגב, את הרוב הוא לא צבר אלא ירש, אבל זה כבר עניין אחר.
ברור לי שיש חשיבות הרבה יותר מאנשים אחרים ולכן אני בעד חזק
חושב שזה יעבור. פילנתרופ מפורסם.
מצטרף.
מכלולאים פעילים, אם יש כמה מכלולאים כמו שמש וספרא שסוברים שיש חשיבות, מדוע לא להעביר למרחב הערכים?
הערך צריך עוד לעבור שכתוב רציני, אתה מוזמן להצטרף לעניין.
נ.ב. אין טעם לתייג מפ בכל הנוגע להעברת ערכים.
נו, אז למה מחכים?
צריך לגמור את החלק שר החסד?
האמת ? צריך למחוק. המילים "שר החסד" הם לא אנציקלופדיות. והוא גם לא נודע כפילנטרופ יוצא מגדר הרגיל ביחס להונו, כך שזה ודאי לא דורש פסקה שלמה, מקסימום חצי שורה בביוגרפיה.
רציתי לחלק את פעלו לפי נושאים ואם זה שייך לביוגרפיה שיכנס לשם... (אגב לפי הרשומות בידי בשלוש שנים האחרונות תרם למעלה מ-100,000,000 ש"ח למוסדות וארגונים שונים [עם מקור])
אם יש מקור, תכניס. אבל עדיין לא נראה לי שזה שווה פסקה נפרדת.
שים לב שכרגע, אין אף מקור רציני לקטע המדובר. (המקור מתוך אתר המצ'ינג הוא מפוקפק ביותר כידוע לכולנו..)
תרומותיו לויז'ניץ ולבניית מקוואות, הם מן המפורסמות, אבל עדיין הם מצריכים מקור.
לגבי המקוואות, מצורף קישור לכל רגע לכתבה עם משה ויסברג
לגבי הביהכ"נ, המצ'ינג עד שלא הוכח לפייק נקרא מקור. עם כל זאת זה רק זמני ובכוונתי להוסיף מסמך המאשר זאת בעז"ה אחרי פסח (אני קצת מבולבל בכל הנושא של להכניס ולהביא תמונות ומסמכים למכלול ככה שזה קצת יתעכב...).
אבל בכללי מה דעתך בנוגע שכתבתי את כל המקומות והדברים שהוא תרם (ראה בהערות שוליים) ?
יפה.
בנוגע למצ'ינג, אם יהיה מסמך, זה מצוין. למיטב הבנתי לא צריכה להיות בעיה לצלם מסמך ולהעלות, נכון ?.
בכללי, אני סבור שצריך קצת לקצץ בפירוט. סתם דוגמא, רבי חיים משה ידוע בפזרונו הרב לצדקה, היית חותם על המשפט הזה ?...
הפסקה "איש השלום" צריכה להימחק ובמקומה יש להכניס שורה בביוגרפיה על כוחו הפוליטי הרב בחסידות ועל חלקו בהחזרת האדמו"ר הנוכחי.
שים לב שלא מוסיפים במכלול הוספות כגון ז"ל וע"ה וכדו'.
אגב מומלץ להתייחס למה שכתב לך יואל וויס בנושא הקודם.
אין נושאים ישנים יותר