מכלולאים פעילים - מה אתם אומרים על העריכה האחרונה של מארק12?
שיחה:חיבור אבוד/ארכיון
ברמת העיקרון הוא צודק שצריך להשימם בנפרד אך אין למוחקם לחלוטין עקב כך, אלא ליצור רשימה נפרדת לספרי קודש, ושם יש גם לכלול את חיבורו של ר' אברהם בן הרמב"ם שבספרו המספיק לעובדי ה' מוזכר שישנם עוד פרקים לספר שאבדו וכן פי' על התורה שאבד.
ברור. להפריד לשתי פיסקאות ולא למחוק כדברי השמחה שקדמני.
לדעתי יש ליצור ערך נפרד לספרי קודש שאבדו- ויש רבים כאלה. בחומת ירושלים (מעין הקדמה לירושלמי) מופיעים כמאה ספרי חז"ל שמוזכרים בתלמודים,במדרשים ובראשונים ואינם בידנו (ביניהם:הירושלמי לכל סדר קדשים,מכילתא דרבי אלעזר בן חסמא,מכילתא דבן עזאי,מדרש דברים זוטא,מדרש תרי עשר ועוד עשרות ספרים) וזאת לא כולל כל ספרי הראשונים שאבדו (ביניהם:פירוש הרמב"ם לשלוש סדרים ומסכת חולין בתלמוד בבלי,הלכות כעין הלכות הרי"ף לכל הירושלמי,תוספות הרא"ש לחלק מהמסכתות ועוד ספרים רבים)
נשמע טוב אבל אין שום סיבה הגיונית לפצל. יחוד של פיסקה (גם אם תהיה ארוכה מאוד ותתפוס את עיקר הערך) הרבה יותר נוח לקורא. בכל אופן כל עוד אין ערך מיוחד צריך להחזיר את החומר.
אני בשונה ממארק דיברתי על פיסקה נפרדת ולא על ערך נפרד וכמדומני שהסכמת עמי אליצור.
ע"פ שמחלה, אליצור ודעתי - החזרתי ושיניתי קצת את הפסקאות. מוזמנים לחוות דעתכם. מארק12 ושמחלה- מוזמנים גם להרחיב בערך בשאר ספרים כמו שציינתם פה.
בעזרת ה' אני מתכוון להעלות את כל הרשימה של הספרים עוד השבוע
יששכר, אל תשכח אותנו
התחלתי להעלות את הרשימה כאן. אבל לא הספקתי להמשיך כיוון שנמצאתי (וגם כנראה אמצא בשבועיים הקרובים) בישיבה, ושם אין לי גישה למחשב...
כל עוד אתה לומד תורה הכל בסדר. השאר פחות חשוב ויחכה.