שיחה:השמיר

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
תגובה אחרונה: לפני 6 שנים מאת מלא כל הארץ בנושא הסרת פסקה
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

שינוי שם

נראה לי שהשם הנוכחי הוא זלזול בדברי חז"ל. לא כך? יהודהשיחה • כ"ח בתשרי ה'תשע"ח • 17:55, 18 באוקטובר 2017 (IDT)תגובה[תגובה]

אני הק' אינני מבין למה צריך כלל את הסוגריים. מה זה שונה מכל ערך? אומר מעט (שיחה) 11:29, 19 באוקטובר 2017 (IDT)תגובה[תגובה]
לעניות דעתי צריך להיות שמיר (מין תולעת) או שמיר (חומר לביקוע), וגם בפתיח למחוק את המילה 'אגדי'. איש גלילישיחה • כ"ט בתשרי ה'תשע"ח • 16:18, 19 באוקטובר 2017 (IDT)תגובה[תגובה]
תראה שמיר ותבין יהודהשיחה • כ"ט בתשרי ה'תשע"ח • 17:13, 19 באוקטובר 2017 (IDT)תגובה[תגובה]
השם הנוכחי לא כל כך נורא, אבל מצטלצל ממנו קול זלזול קל. שם ערך הוא לא שמו והסברו, אלא רק שם לווי שעל ידו יהיה ניתן למצוא את הערך המבוקש מבין כל השמירים, ועל כן נראה לי שדי להסתפק בשם "שמיר (חז"ל)", משום שמקורו הוא בחז"ל, ואין בחז"ל עוד שמיר במשמעות אחרת. מוסיף והולךשיחה • ל' בתשרי ה'תשע"ח • 18:33, 19 באוקטובר 2017 (IDT)תגובה[תגובה]
Symbol support vote.svg בעד הצעת ר' מוסיף. אומר מעט (שיחה) 20:22, 19 באוקטובר 2017 (IDT)תגובה[תגובה]
Symbol support vote.svg בעד שמיר (חז"ל). איש גלילישיחה • ל' בתשרי ה'תשע"ח • 04:04, 20 באוקטובר 2017 (IDT)תגובה[תגובה]
Symbol support vote.svg בעד שמיר (חז"ל) לשנות כעת? יהודהשיחה • ב' בחשוון ה'תשע"ח • 15:36, 22 באוקטובר 2017 (IDT)תגובה[תגובה]
Symbol oppose vote.svg נגד. מציע שמיר (תולעת). דוד (שיחה) 14:03, 23 באוקטובר 2017 (IDT)תגובה[תגובה]
דוד, זה לא יפה לכתוב נגד, בלי לבאר למה. קריצה איש גלילישיחה • ג' בחשוון ה'תשע"ח • 15:32, 23 באוקטובר 2017 (IDT)תגובה[תגובה]
אה, סליחה, חשבתי שזה ברור משום מה. מתבסס על הנימוקים לעיל - לציין את חז"ל בסוגריים זה כאילו לצמצם את נשוא הערך לנישה מסויימת, אין לכך סיבה. האם נכתוב "תחש (חז"ל)"? תולעת מגדיר את העניין. בדיוק כמו שאפשר לכתוב "שמיר (צמח)". אם זוהי תולעת שמופיעה רק בחז"ל - בדיוק כמו תחש זה יהיה ברור מעצמו. איננו ויקיפדיה, למשל, האם עלינו להשאיר את שם הערך "יהודה (דמות מקראית)"? לא נראה לי. אצלנו יהודה סתמא זה יהודה, וגם אם לא מ"מ דמות מקראית אינה הגדרה מכובדת. דוד (שיחה) 15:41, 23 באוקטובר 2017 (IDT)תגובה[תגובה]
טוב, האמת היא שמתחילה היתה זאת הצעתי, אבל אחרי זה חשבתי שזאת בעצם הכרעה שהשמיר הוא תולעת (כדעת רש"י), ולא חומר, בזמן שבערך מוזכרת שיטה הטוענת שהוא חומר (בוויקיפדיה ראיתי שמישהו כתב בדף השיחה, שכן היא דעת רס"ג). איש גלילישיחה • ג' בחשוון ה'תשע"ח • 15:57, 23 באוקטובר 2017 (IDT)תגובה[תגובה]
כן, עמדתי על הבעיה הזו. ראשית עדיין לא מופקע להשתמש בזה, היות שזה מה שרווח. מלבד זה אפשר למצוא הגדרה אחרת - אבל למה הקטלוג "חז"ל"? זה סוג של הליכה בעקבות ויקיפדיה במקום שאין צורך. עלינו לגבש דרך אחרת. דוד (שיחה) 15:59, 23 באוקטובר 2017 (IDT)תגובה[תגובה]

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

אני מתנצל שלא נימקתי אני מספיק, אבל כפי שציין איש גלילי - ההצעה כבר הופיע לעיל בדבריו, ולמרות כן העדפתי את השם הנוכחי. מחוסר הפנאי לא אאריך במראי מקומות אלא אם כן אדרש לכך, רק אוכל להמליץ לכל המשתתפים בדיון לקרוא את המאמרים המצוינים בקישורים החיצוניים" ולדון על כך מחדש. בקצרצרה: ה"תולעת" לא הוזכרה כלל בחז"ל, וגם רש"י לא כתב אלא שהייתה "כמין תולעת". (לא "מין" תולעת). נקודה למחשבה: הרי לא הוזכר שהיו כמה מיני שמיר שהתרבו, האם היה בעל חי שנברא בששת ימי בראשית וחי עד ימי שלמה? עוד: למה מוזכר "בטל השמיר" ולא "מת השמיר". אלו רק טעימות בשביל לפתוח צוהר למבוכה זו. אני שב וממליץ לעיין במאמרים הנ"ל. מה רווח - אנחנו יודעים. השאלה היא מה נכון. אנו כאנציקלופדיה תפקידנו לחסל בערות, ולא להצמיחה דרך מתן שם כל כך מטעה לערך. אמנם יש מקום קל שכן לומר כי הייתה זו ברייה (כעין תולעת), אך לא בשביל לקבוע זאת בשם הערך. כל זה בלי להיכנס לדעת המהר"ל (גיטין סט, ד"ה ופליגי. במהדורה המצויה - עמ' ר"ב) כי כל הסיפור עם השמיר אינו אלא "עניין מושכל בלבד" (ראיתי כי גם הרב אביגדר נבנצל צועד בעקבותיו. ראו אצל דב כהן, "תפקידי השמיר בבית המקדש", עלון שבות, 88 (תשמ"א), עמ' 49-48). אני לא רואה זלזול לציין בשם הערך כי הימצאותו של שמיר זה היא רק בחז"ל. הוא לא מוזכר אכן לא לפניהם ולא לאחריהם. אם יוצע שם אחר פחות בעייתי - אני בעד לדון מחדש. מוסיף והולךשיחה • ד' בחשוון ה'תשע"ח • 22:31, 23 באוקטובר 2017 (IDT) ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────תגובה[תגובה]

יש לי הצעה שונה מכל מה שהוצע לעיל השמיר ביידוע, כל דבר שנכניס בסוגריים הוא בעייתי. אם נכתוב תולעת הרי שזו הכרעה, אם נכתוב חומר ביקוע הרי משתמע שהכרענו הפוך, אם נכתוב חז"ל הרי שלא שייך לכתוב בערך לגבי התייחסות הראשונים כמו גם מה שהוזכר שכך לא ננהיג אצלנו. לדעתי היידוע פותר את הבעיה, שום שמיר אחר איננו השמיר. הבעיה היחידה היא שלא אנציקלופדי ליידע שמות ערכים, אך לעתים ניתן להחריג וכן עת לעשות למכלול הפרו אנציקלופדיותו. בברכה, מכה"כשיחה • ה' בחשוון ה'תשע"ח • 19:15, 24 באוקטובר 2017 (IDT)תגובה[תגובה]

משכנע, אני Symbol support vote.svg בעד. איש גלילישיחה • ו' בחשוון ה'תשע"ח • 01:16, 26 באוקטובר 2017 (IDT)תגובה[תגובה]
Symbol support vote.svg בעד השמיר. דוד (שיחה) 09:18, 26 באוקטובר 2017 (IDT)תגובה[תגובה]
בעיית היידוע היא אמנם משמעותית, אך מול הבעיה ועם הסכמת שאר המידיינים - אני גם בעד. מוסיף והולךשיחה • ז' בחשוון ה'תשע"ח • 02:59, 27 באוקטובר 2017 (IDT)תגובה[תגובה]
גם אני הק' Symbol support vote.svg בעד (ומשער שהכלל שקבע מכה"כ עת לעשות למכלול הפרו אנציקלופדיותו יבוא לשימוש שוב). אומר מעט (שיחה) 06:40, 27 באוקטובר 2017 (IDT)תגובה[תגובה]
אני מציע שם חדש. שמיר (לאבני האיפוד) מה דעכם--יהודהשיחה • י"ד בחשוון ה'תשע"ח • 21:35, 2 בנובמבר 2017 (IST)תגובה[תגובה]
ראשית, לאחר שהדיון כבר נסגר איני רואה טעם לעשות שוב שינוי שם. זה לא בריא. שנית, השמיר לא היה רק לאבני האפוד, אז אם כבר אז "שמיר (לאבני האפוד והמקדש)". בקיצרו Symbol oppose vote.svg נגד. דוד (שיחה) 21:39, 2 בנובמבר 2017 (IST)תגובה[תגובה]
כמו דוד, משני השיקולים. מוסיף והולךשיחה • י"ד בחשוון ה'תשע"ח • 21:51, 2 בנובמבר 2017 (IST)תגובה[תגובה]
אני מסכים עם השיקול הראשון אבל אבני האפוד קדמו לאבני המקדש אין טעם בסוגריים למנות כרוכלא יהודהשיחה • י"ד בחשוון ה'תשע"ח • 10:37, 3 בנובמבר 2017 (IST)תגובה[תגובה]
כמו דוד. לדעתי יידוע בשם הערך עדיף על פני תוספת סוגריים שאינם מדויקים. בברכה, מכה"כשיחה • ט"ז בחשוון ה'תשע"ח • 20:54, 4 בנובמבר 2017 (IST)תגובה[תגובה]

סיכום

לפי ההסכמה הנרחבת כאן העברתי להשמיר. בברכה, מכה"כשיחה • ז' בחשוון ה'תשע"ח • 08:55, 27 באוקטובר 2017 (IDT)תגובה[תגובה]

מלחמת עריכה

היתה מלחמה בויקיפדיה על הוספת המשפט "למרות שלא מובא הסבר כלשהו למנגנון בו "חומר רדיואקטיבי" יכול לשמש במתקן חיתוך". מה אומרים כאן? יהודהשיחה • כ"ט בתשרי ה'תשע"ח • 18:09, 18 באוקטובר 2017 (IDT)תגובה[תגובה]

אם לא עבר שמה, למה לנו להוסיף פה? איזה אינטרס אמור להיות לנו בעניין? לא נשב לדון מכל הו"א שהועלתה שם. יש מספיק מקורות להרחיב את הערכים שלנו מאשר היסטוריית העריכות של ויקיפדיה. מוסיף והולךשיחה • ל' בתשרי ה'תשע"ח • 18:41, 19 באוקטובר 2017 (IDT)תגובה[תגובה]
גיליתי את זה באקראי עכשיו בכלל נראה לי יותר כמו מה שכתבתי בפיסקה "הסרת פיסקה" ראה שם. יהודהשיחה • ב' בחשוון ה'תשע"ח • 16:51, 22 באוקטובר 2017 (IDT)תגובה[תגובה]

לקריאה נוספת

מוסיף והולך מה דעתך להוסיף את הספר "תורה שבע"פ של הרב יהושע ענבל? אני לא זוכר באיזה עמוד הוא מדבר על השמיר. שאלה נוספת האם ערך זה שייך לחול או לקודש ואיך משייכים? (לדעתי הוא שייך לקודש) יהודהשיחה • כ"ט בתשרי ה'תשע"ח • 11:14, 19 באוקטובר 2017 (IDT)תגובה[תגובה]

הוספתי את מאמרו של הרב ענבל. גם לדעתי הערך מסווג כקודש. ההבדל הטכני ביניהם הוא שחול הוא בקרדיט {וח}} וקודש
Logo hamichlol 3.png
. במקרה זה, שהערך יובא באמצעות כלי הייבוא - אין צורך כלל בקרדיט. הוא מוטמע בהיסטוריית גרסאות. מוסיף והולךשיחה • ל' בתשרי ה'תשע"ח • 19:15, 19 באוקטובר 2017 (IDT)תגובה[תגובה]

הסרת פסקה

הפסקה "זיהוי" נראית לי מיותרת. דעת וליקובסקי אינה מקובלת. ולא רק עופרת עוצרת את השמיר בגמרא מוזכרים 3 דברים גיזי צמר חבית עופרת וסובין של שעורים. אולי צריך להסתפק בפיסקה "לקריאה נוספת" יהודהשיחה • כ"ט בתשרי ה'תשע"ח • 17:19, 19 באוקטובר 2017 (IDT)תגובה[תגובה]

ייתכן שאעבוד על ערך זה יותר בתקופה הקרובה בינתיים העתקתי אותו לטיוטה שלי. יהודהשיחה • ב' בחשוון ה'תשע"ח • 16:52, 22 באוקטובר 2017 (IDT)תגובה[תגובה]
תראה את העריכות שלי שם. אשמח אם תעיר לי בדף השיחה שם. יהודהשיחה • ב' בחשוון ה'תשע"ח • 16:57, 22 באוקטובר 2017 (IDT)תגובה[תגובה]
תוכל למחוק, אך כדאי כן לציין משהו לשיטתו. מוסיף והולךשיחה • ג' בחשוון ה'תשע"ח • 00:54, 23 באוקטובר 2017 (IDT)תגובה[תגובה]

תולעת או אבן?

מוסיף והולך, כבר זמן רב לא התעסקתי בערך הזה. ראיתי שהסתדרו בלעדיי. ייתכן שכדאי שתמזג את דף הטיוטה שלי עם הערך הזה. הקושיות שהקשית על התולעת בפיסקה שינוי שם לא מקובלות עלי. רש"י כותב בפירוש שזו תולעת למה שאנחנו נכריע. אני לא מתכוין לרש"י שהבאת (שעליו ניתן להתווכח ואין הוכחה לשום צד) אלא לרש"י בזכריה על הפסוק "לבם שמו שמיר".(זכריה ז' י"ב) כותב רש"י "תולעת חזק מצור, מראין אותו על האבן והיא מתבקעת". כל הקושיות "איך זה ייתכן", לא יכולות לבטל את דעת רש"י. גם בעניין ההכנסה לתיבת נוח או המקום אצל שר הים וכו' לא מוכיחים כלום. בעניין הכוח הפלאי, כבר כתב הרשב"א שאם היו אומרים לאריסטו על המגנט הוא לא היה מאמין כי זה לא מובן. (ועד היום זה לא מובן) יהודהשיחה • י"ג בחשוון ה'תשע"ח • 19:50, 1 בנובמבר 2017 (IST)תגובה[תגובה]
בעניין השם אני מסכים שהשם השמיר טוב יותר כי גם להכריע שהוא תולעת זה לא נכון. שהרי יש שיטה אחרת. אבל לא נראה לי נכון להכריע בעצמינו מכוח קושיות. יהודהשיחה • י"ג בחשוון ה'תשע"ח • 20:25, 1 בנובמבר 2017 (IST)תגובה[תגובה]
כתבתי לפני התנגשות עריכהאין לי מושג על איזה דף טיוטה אתה מדבר. ואתה גם יכול לעשות זאת בעצמך. על הקושיות, אם זה לא מקובל עליך - אתה יכול לעצום עיניים, או לזמן אותי לדין תורה. אם יש לך תירוצים - נדון בהם. עליי לא מקובלת צורת הפנייה שלך ושלילת דבריי במעטה של קנאות. שפה נעימה ועניינית תיטיב עמנו ותשפר את איכות הדיונים. לגוף הטענות, עד שאתה שואל עליי מרש"י - תשאל על רש"י מרש"י. לא התכחשתי לפירוש זה של רש"י אלא כתבתי במפורש בערך כי בפשטות סבור רש"י כי היה זה תולעת, ובהערה הרחבתי: ”רש"י על ישעיהו, ה, ו; על יחזקאל, ג, ט; על זכריה, ז, יב. וראה רש"י על הש"ס, פסחים, נד, א, ד"ה השמיר: "כמין תולעת היה", וכן במחזור ויטרי (מתלמיד רש"י, רבי שמחה בן שמואל מוויטרי), סימן תכ"ח: "והשמיר, כמו תולעת". וראה גם מדרש פתרון תורה (מסוף תקופת הגאונים‎‎), פרשת זאת חוקת התורה, עמוד 174: "על העוף זה דוכיפת שהביא שמיר למקדש ושיגרה למלכה שבא. על הרמש זו היתה תולעת שהיא מתקנת את המרגלית".”. לומר שכשרש"י כתב "כמין" תולעת - הוא לאו דווקא "כמין", זה דוחק לא פחות (ואולי יותר) מאשר לומר שכשאמר "תולעת" או "מין תולעת" - הוא לאו דווקא או שיש טעות סופר. תיבת נוח ושר הים - לא יודע על מה אתה מדבר. לא זכור לי מעין זה בדבריי. ציינתי נקודות אחרות שאין בהן הוכחה מוחצת, אך יש בהן בשביל להצטרף יחד ולשלול את שם הערך כתולעת.
הוספתי לאחר התנגשות עריכהכעת אני בכלל לא מבין בשל מה יצא הקצף, הלא אלו הם דבריי לעיל: "אמנם יש מקום קל שכן לומר כי הייתה זו ברייה (כעין תולעת), אך לא בשביל לקבוע זאת בשם הערך". לא באתי לבקש ששם הערך יהיה "שמיר (לא תולעת)", אלא שלא יהיה "שמיר (תולעת)". חכמים היזהרו בדבריכם. מוסיף והולךשיחה • י"ג בחשוון ה'תשע"ח • 20:29, 1 בנובמבר 2017 (IST)תגובה[תגובה]
מוסיף והולך,אתה צודק אני מתנצל. צורת הפניה שלי לא היתה נכונה.
תיבת נח ושר הים, אולי הקושיות לא שלך אבל ראיתי אותם. עיקר הטענה שלי היא, שלא נכון להכריע בין רש"י לראשונים אחרים, מכוח קושיות שלנו. שמסתמא יש להם תירוצים גם אם אנחנו לא יודעים. בפרט שנראה לי שבין הגישות האם לקבל דבר כמו שהוא, למרות שלא מובן איך זה ייתכן בצורה טבעית. או לא לקבל. זה עצמו תלוי במחלוקת ראשונים.
על השם גם כתבתי שזה נכון. אמנם עכשיו אני חושב שיותר כדאי לשנות את השם ל"שמיר" (לאבני האיפוד). כדי חחסוך את ה' היידוע.
הטיוטה היא משתמש:יהודה 1/שמיר(בחז"ל). הוספתי שם את שיטת רס"ג בתחילת הערך. אבל נראה לי שצריך לערוך הכל מחדש.
שוב בקשת מחילה יהודהשיחה • י"ג בחשוון ה'תשע"ח • 12:48, 2 בנובמבר 2017 (IST)תגובה[תגובה]
מוסיף והולך,הכנסתי בערך את התוספת מהטיוטה שלי אפשר למחוק אותה. המקור בדברי רס"ג נעלם לי, הוא נמצא בקישור שאומר מעט שלח לי בשמיר.
מה שקומם אותי בדבריך, זה המשפט ”ה"תולעת" לא הוזכרה כלל בחז"ל, וגם רש"י לא כתב אלא שהייתה "כמין תולעת". (לא "מין" תולעת). נקודה למחשבה: הרי לא הוזכר שהיו כמה מיני שמיר שהתרבו, האם היה בעל חי שנברא בששת ימי בראשית וחי עד ימי שלמה? עוד: למה מוזכר "בטל השמיר" ולא "מת השמיר".”. נראה, שברור שהשמיר אינו תולעת ,ולא שום סוג של בע"ח. גם מה שכתבת בהמשך "מקור קל" לא מספיק כדי לחפות על זה. למעשה ברור שגם כשאומרים תולעת לא מתכוונים ממש "כמו תולעי משי", אלא בעל חי הדומה לתולעת, ועם כל הקושיות לא הייתי שולל את זה. מה שהבאתי מרש"י בזכריה הוא כדי לומר שרחוק להניח שגם רש"י מודה שהוא דומם, ורק דומה בצורתו לתולעת, אחרי שבפירוש כתב "תולעת" בלי שום הסתייגות. אגב נראה לי שצריך להסיר את ההדגשות שלך בהערה כמין תולעת. או להכניס כמין תולעת. בעניין מה שכתבת שאמורים לחסל בערות ולא לעודד אותה. לי נראה, שלא אמורים לא "לחסל" ולא "לעודד" אלא להביא את הדברים כמו שהם. השם לא משמעותי כל כך. תראה גם שיחה:פאי#צנזור אתר דעת אמת. שוב התנצלות על ההתבטאות הלא ראויה--יהודהשיחה • י"ג בחשוון ה'תשע"ח • 15:52, 2 בנובמבר 2017 (IST)תגובה[תגובה]

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

מוחל וסולח. לא הייתה כל סיבה לערב את תיבת נוח ושר הים אחר שלא אני הבאתי משך ראיה, ולא אתה מנסה להוכיח משם. מה ש"היה אפשר להקשות ובאמת אינו קושייה" - נשאיר לבלוג תורני שנערוך יחד. לא באתי להכריע מכוח קושייה, אלא באתי לצנן את הלהט של "ברור ששמיר זו תולעת". לכך הבאתי דעות אחרות, וכדי שלא יאמרו שבפשטות הן נגד חז"ל, ציינתי שבחז"ל אין לכך משמעות ברורה, וכדאי למזער את זקיפת הגבות - ציינתי גם כמה נקודות למחשבה. אז אין כל סיבה להתקומם. שמור את זה להזדמנות כאשר יעבור על ידך חכם וזקן. בעניין שם הערך, חבל שאתה לא דן על כך בפסקה המיועדת. אם נערבב את כל הדף יחד, מה הרווחנו בחלוקה לפסקאות? הבע נא את דעתך שם, ושם אגיב על כך, בל"נ. טיוטה - מלבד הרס"ג, לא ראיתי משהו מהותי ששייך להוסיף בערך הנוכחי. ציינתי את מקום הרס"ג. אם אתה סבור שיש עוד מה להוסיף - בכבוד. כמין - הדגשתי זאת כדי לומר שלא חתוך הוא בדברי רש"י כי הייתה זו תולעת ממש. זאת לעומת דבריו על הנ"ך שבהם נראה כי כן הייתה סוג כלשהו של תולעת. ייתכן בכלל שיש פה גרסאות ושנות בכתבי יד. אולי צב"י יוכל לעזור בזה. על בערות - כולנו מודים שצריך להביא את הדברים, השאלה היא מה עומד מאחורה: רצון להרחיב את הידע, או משהו אחר. אם מדובר על רצון להרחיב את הידע, זה אומר לחסל בערות. אני חושב שזה א'ב' של אנציקלופדיה. את מטרת הציון לשיחה:פאי#צנזור אתר דעת אמת לא הבנתי. אנא פרט יותר להבא. בברכה, מוסיף והולךשיחה • י"ד בחשוון ה'תשע"ח • 19:39, 2 בנובמבר 2017 (IST)תגובה[תגובה]

מוסיף והולך. הציון לשיחה:פאי#צנזור אתר דעת אמת, היה להראות שהדיון שם דומה לכאן: האם צריך להביא קישור שמבקר את הדעה שיש הוכחות שחז"ל ידעו את ערך הפאי, או לא צריך. המטרה להביא היא רק כדי "לחסל בערות". לי לא נראה שצריך להביא. יהודהשיחה • י"ד בחשוון ה'תשע"ח • 21:32, 2 בנובמבר 2017 (IST)תגובה[תגובה]
אין הנידון דומה כלל. שם מדובר על דברי מינות שאותם אסרו חז"ל, למרות שהם "מרחיבים את הידע". הרחבת הידע היא לא כזו מצוות עשה חשובה הדוחה כל לא תעשה אחר. מוסיף והולךשיחה • י"ד בחשוון ה'תשע"ח • 22:04, 2 בנובמבר 2017 (IST)תגובה[תגובה]

שחזור

הסרתי את הפיסקה בעיקר בגלל הטענה שדעה זו אינה מקובלת. אם לדעתך יש מקום לפסקה זו, נא הכנס גם את שאר הדיעות. למעשה הכנסתי קישור לאתר הידברות. (שמצאתי דרך גוגל) אבל רק עכשיו התאפשר לי לפתוח אותו (ממחשב של חנות אחרת שלא חוסמים את הדברות) וראיתי שעיקרו תגובה על הטענה ש"מה הקשר עופרת", ולא מקורות מספיקים בעניין.--יהודהשיחה • י"ד בחשוון ה'תשע"ח • 21:40, 2 בנובמבר 2017 (IST)תגובה[תגובה]
יהודה, תוכל להסביר לי איך דבריך עם מכה"כ קשורים לדיון פה??? מוסיף והולךשיחה • י"ד בחשוון ה'תשע"ח • 22:04, 2 בנובמבר 2017 (IST)תגובה[תגובה]
מוסיף והולך אלא איפה. זו הכותרת הוא שחזר את עריכתי בטענה שאין להסיר את הפסקה אפילו שהמידע שלה שייך למקורות החיצוניים. הדיון על שינוי השם היה קשור באמת לפיסקה הקודמת אבל בגלל שממילא התחלתי אתך בדיון הזה הכנסתי גם את הדיון של שינוי השם כאן. תראה כעת את הפיסקה מהתחלה. יהודהשיחה • י"ד בחשוון ה'תשע"ח • 10:28, 3 בנובמבר 2017 (IST)תגובה[תגובה]
הפרדתי לתת-פסקה. לעניין, אין דבר כזה תוכן שראוי לכותרת "מקורות חיצוניים". את המאמרים המוזכרים שם יש לסכם לתוך פסקאות בערך. שיניתי את כותרת הפסקה כדי שיהיה ברור מה הכוונה. ראשית, נימוקך בתקציר לא היה שמדובר בדעה לא מקובלת, ושנית, לפי התרשמותי ממך אני מתקשה להאמין שאתה מסוגל להכריע אם מדובר בדעה מקובלת. בברכה, מכה"כשיחה • ט"ז בחשוון ה'תשע"ח • 20:52, 4 בנובמבר 2017 (IST)תגובה[תגובה]
יישר כוח על העריכה. לגוף העניין היית צריך לראות קודם בדף השיחה. אני חשבתי בכלל להסיר שוב את הפיסקה ולהכניס את דברי וליקובסקי בהערה. כל הדעות לזיהוי נמצאות בפתיחה לערך.--יהודהשיחה • ט"ז בחשוון ה'תשע"ח • 09:41, 5 בנובמבר 2017 (IST)תגובה[תגובה]
ראיתי, כאמור לא השתכנעתי, לא נראה לי שאתה בר-סמכא בעניינים חוץ-תורניים, כמובן ייתכן שאתה צודק אך כפי שהעדת על עצמך ייתכן שלא תהיה מודע לשיטה אפיקורסית מקובלת. בברכה, מכה"כשיחה • ט"ז בחשוון ה'תשע"ח • 17:22, 5 בנובמבר 2017 (IST)תגובה[תגובה]

אבן עזרא?

מוסיף והולך ייתכן שיש לי טעות, אבל נראה לי שפירושים על שמיר שלא בהקשר לחיתוך בשביל בית המקדש. אינו מוכיח כלום. (יש גם שיטה ששמיר הוא מין ברזל האם שלמה חתך את הבנים בברזל? ומה זה "מראה והם מתבקעות"?) אלא וודאי יש שמיר שהוא חומר ואין זה נוגע לשמיר המדובר. יהודהשיחה • י"ד בחשוון ה'תשע"ח • 21:48, 2 בנובמבר 2017 (IST)תגובה[תגובה]

אם תרצה להתפלמס - קדימה. אני צירפתי מקורות, ושני המאמרים שמצוינים בקישורים חיצוניים - תומכים במה שכתבתי, ועל פיהם כתבתי זאת. מוסיף והולךשיחה • י"ד בחשוון ה'תשע"ח • 21:53, 2 בנובמבר 2017 (IST)תגובה[תגובה]