אתה בטוח שהערך ישרוד דיון חשיבות?
שיחה:הרב מאיר ליאור לוי/ארכיון
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אני לא יודע איך הדברים עובדים פה, אבל בק"ק הוא מאד מפורסם, כמו כן באזור בית וגן, ופועלו הרב כתוב בערך.
למה אתה מתכוון ק”ק?
ק"ק זה קהילת קודש. למרות שראיתי שדויד שינה בכל פעם שכתבתי כך
אני יודע שזה קהילת קודש, אבל כל קהילה (כמעט) חושבת שהיא קודש, לכן שאלתי על איזו מבין כל הקהילות בעולם אתה מדבר.
אהה מחילה, רק עכשיו שמתי לב שאני כתבתי את זה פה. התכוונתי בקהילת קודש תימן.
פשוט מאד, לא כותבים ראשי תיבות.
כן בדיעבד הבנתי. בסדר גמור.
ללא ספק, נשמע מהערך שמדובר בצדיק גדול, ומעט ייחודי בכך שממשיך את מסורת תימן בא”י. אך אינו עומד בקריטריונים היבשים, ולכן יש צורך בהבהרת חשיבות. איני פותח כרגע דיון חשיבות רשמי, מכלולאים פעילים מה דעתכם?
לא דיברתי על היותו צדיק או לא, דיברתי על השפעתו הרחבה ופרסומו.
לא עומד בכללים, למחוק.
כפוף לכללים, מי שאינו עומד בקריטריונים אינו נמחק אוטומטית, אלא דרושה הבהרת חשיבות.
מאד מוכר בציבור התימני, ספריו מפורסמים.
לדעתי גם האתר שלו שטייגן, שכעת נמצא בתוך האתר יד מאיר - היה מאד מפורסם אצל החרדים בכלל, בלי קשר לתימנים, ואף שזה לכאורה מקנהו חשיבות לאתר ולא למפעילו - חזי לאיצטרופי לשורה הראשונה, אם יש צורך.
אגב, למיטב ידיעתי גם הפעיל את האתר תימני-נט שעבד על לפני כמה שנים, וגם היה אחראי לאתר פעולת צדיק ובהתחלה גם אתר יד מהריץ - שלושתם אתרים מפורסמים בקהילה התימנית.
אני חושב ממש כמו דויד.
להבנתי הובהרה חשיבות, אפשר לסכם לסמן כפתור. אם מישהו מתעקש, צריך לפתוח הצבעת מחיקה.
אפשר להשאיר את הדיון למשך שבוע - למרות שהובהרה חשיבות, כי התכלית העיקרית היא לברר מה נימוקי החשיבות, כדי לראות מי משתכנע ומי לא. ואולי תיאורטית יגיע עוד נימוק בהמשך השבוע שישכנע יותר.
אכתוב לפרוטוקול שלא השתכנעתי שמדובר באישיות מפורסמת ברמה שמצדיקה חשיבות.
אמנם כיום כל ערך על אישיות חרדית ישרוד דיון חשיבות, אפילו אם מדובר בגבאי של מניין מנחה-מעריב בקראוון נידח, אבל יום אחד אם יחזירו את המצב השפוי, לדעתי ערך זה לא ישרוד דיון חשיבות וכ"ש הצבעה.
כתבתי הודעה מאד חריפה וברגע של שפיות מחקתי אותה.
התגובה הכללית שלך מקוממת מאד, היא מזלזלת במכלואים המשתתפים פה ובהצבעות האחרונות מאד, והיא ודאי לא נכונה, תבדוק אפילו רק את 5 דיוני החשיבות האחרונים.
ולגופו של הדיון הזה - איך יש לך כלים לדעת מי מפורסם בקרב יהדות תימן ומי לא?
אני הבלגתי בתקופה האחרונה כמה וכמה פעמים על התנהלותך ואמירות פוגעניות שלך, ולכן קשה לי לראות בפעם אחת שלא כתבת דברים חריפים אומץ לב מיוחד.
בפרט שלא כתבתי שום דבר לגופו של מכלולאי מסוים, אלא בסך הכל קבלתי על המצב שנוצר במכלול בו יש מכלואלים מסוימים שבאופן מובהק פועלים מתוך אג'נדה של "לא אוכל לא שותה", ויתירה מזו יש גוש חוסם שמונע מחיקת ערכים גם כאשר מדובר בערכים שעד לפני חצי שנה לא היו שורדים דיון חשיבות.
אם אתה בוחר לראות בדברי "זלזול" זה בעיה שלך, אבל אני אמשיך להביע את דעתי בצורה מכובדת גם אם תמשיך לראות בכל הבעת דעה שלי משפטים חריפים ופוגעניים כביכול.
אולי ההסתכלות היא שער לפני חצי שנה היה גוש דורסני שהיה מוחק כל ערך שקשור ליהדות החרדית?
אני חושב שלכתוב שהמכלולאים של היום הם לא שפויים זה זלזול גמור ואי אפשר לכתוב עליה שזה נכתב "בצורה מכובדת"
שבת שלום
לפרוטוקול שפוי לדעתך לדעתי ולדעת רבים המצב השפוי שלא פוסלים מראש את כולם כי הם לא חשובים וככה זה מתנהל בדיונים ב"ה
המשתדל תוכל לציין את מקור הטקסט שבדף? ניכר שהעתקת אותו מאתר כלשהו.
כתבתי אותו במו ידיי, אני מכיר אישית את הרב מאיר.
המשתדל ומאיר ליאור לוי להבנתי וגם למיטב ידיעתי חלק לפחות מהספרים שכתובים בפסקה "ספרים שהשתתף בעריכה והביא לדפוס" הרב מאיר רק ערך אותם מבחינת הקלדה דפוס עימוד וכו' - וממילא נראה לי שמיותר לפרט את כולם כמו שמפרטים את הספרים שהוא כתב. אפשר לפרט שהביא לדפוס הרבה ספרים נוספים של הרב רצאבי וכדומה.
הוא ערך אותם לא רק מה שכתבת, גם יצר מפתחות וכל מה שנלווה. אבל איני יודע מה המנהג פה.
דויד אני מקוה שראית את המייל, אשמח שתעזור לי לסדר את הערך כמו שצריך. תודה רבה.
אין נושאים ישנים יותר