שיחה:הרב ישראל אדלשטיין
תגובה אחרונה: לפני 4 חודשים מאת יושב אוהלים בנושא חשיבות
ערך זה נמחק בתאריך: 31/07/2024 לאחר שבמשך שבוע לא הובהר על ידי עורכי המכלול, בעלי זכות הצבעה, כי הערך עומד בקריטריונים להיכלל באנציקלופדיה.
|
חשיבות
עם כל הכבוד לת"ח חשוב ונכבד. לא רואה רף כלשהו שזה חוצה. בעלי זכות הצבעה, @תלמיד חכמי הדור. מוטי ~ שיחה • י"ח בתמוז ה'תשפ"ד • 17:25, 24 ביולי 2024 (IDT)
- קהילת שיח תפילה, כמה מתפללים שם? ישיבת דעת יצחק, כמה בחורים היא מונה? המעמיק (שיחה) 19:34, 24 ביולי 2024 (IDT)
- מה הקריטריונים לחשיבותם של ראשי ישיבות? סענדער • שיחה 21:19, 24 ביולי 2024 (IDT)
- לא ידועים לי קריטריונים רשמיים, לא חושב שאם היו הישיבה הזו הייתה עוברת, ברור גם שזה לא הטייטל העיקרי שלו. גודל הקהילה לא ידוע לי, אבל וודאי היא לא מהקהילות הראשונות בגודלן בב"ב. מוטי ~ שיחה • י"ט בתמוז ה'תשפ"ד • 22:40, 24 ביולי 2024 (IDT)
- מדובר בבית כנסת שעד לפני שנתיים היו בו 150 מקומות, לפני כשנתיים עבר למבנה חדש ויש בו כ-300 מקומות.
ברדיוס של 5 דקות הליכה יש 3-4 בתי כנסיות ליטאים יותר גדולים. איכא דאמרי (שיחה) 23:21, 24 ביולי 2024 (IDT)- אני חושב שהערך חשוב הוא לא סתם ת"ח אלא דמות מאוד מוערכת בקרב הציבור של פונוביז' אורחות תורה ובית מדרש עליון והנספחים לציבור אברכי זה.
- לגבי שיח תפילה היא הקהילה השניה בגודלה בשכונת משכנות יעקב ויזניץ והסביבה, ומינו אותו לרב שפחות פויסק אלא יותר דמות.
- אם אתם רוצים פירוט שלא תחשבו שאני סתם כותב - קהילת משכנות יעקב היא הקהילה הגדולה באזור, ביהכנ"ס היכל משה היה השני בגודלו אבל היום נגמרו המתפללים למספר ממש מועט, קהילת אשי ישראל של הפלג היא קהילה מכובדת אבל לא גדולה במיוחד, קהילת בית הלל של הרב מן הייתה גדולה אך כיום ירדו כמות המתפללים, קהילת משכן חיים הייתה תמיד מכובדת אבל ממש לא גדולה, ועכשיו נפתחה קהילת 'מזרח שיכון ו' של הבניניים החדשים ברחוב כהנמן שזאת קהילה מתפתחת וגדולה אבל היא כרבע שעה הליכה משיח תפילה!,
- נראה לי שעשיתי סיכום יפה ששיח תפילה היא אכן קהילה מאוד גדולה ביחס לאזור והשניה בגודלה בשכונה, ישנם עוד כמה בתי כנסת ליטאים אבל ממש קטנים כמו שבת אחים ו'אלפר' ויוצאי סלבודקא והיכל שמואל בחיידר השכונתי וכו'
- בהצלחה בית סטאשוב (שיחה) 23:36, 24 ביולי 2024 (IDT)
- לא מסכים איתך, היכל משה (בשבת ובפרט ביום חול) ובית הלל (בשבת) הם קהילות יותר ותיקות ועם יותר מתפללים, ובנוסף יש את הביכנ"ס של הרב בוקוולד שנמצא מתחת לפנימיה של בית מדרש עליון.
אך גם בית כנסת שכונתי שני בגודלו הוא חסר חשיבות אינצ' לחלוטין. איכא דאמרי (שיחה) 23:54, 24 ביולי 2024 (IDT)- נראה לי שיש קרטריון שמספר תפקידים ביחד מזכים לערך כי אדם שהוא רה"י בשתי ישיבות פלוס רב קהילה הוא מאד מפורסם
אגב בגלל כל המריבות בשיכון ו' כיום יש התאגדות של שיח תפילה הרב טוביאס והספרדים הבני תיירה שהוא עומד בראשה מה שמגדיל את פירסומו ואת חשיבותו
אגב שכחו פה עוד בית כנסת באזור שם בית מדרש עליון הישן כיכר הלקש (ש|ת) גם אני משתמט גאה! 21:00, 25 ביולי 2024 (IDT)- הוא לא ר"י בבימד"ע. גם אם צירוף יכול לזכות, לא חושב שצירוף של ר"מ עם רב קהילה עונה לזה. מוטי ~ שיחה • כ' בתמוז ה'תשפ"ד • 21:35, 25 ביולי 2024 (IDT)
- ר"מ פופולרי בישיבה חשובה, ראש ישיבה עלומה, ורב קהילה די נחשבת, המעמיק (שיחה) 21:37, 25 ביולי 2024 (IDT)
- היי
- עשו כחכמתכם והבנתכם, אני כתבתי את דעתי הצנועה,
- אגב איכא דאמרי כתב לגבי הקהילה של הרב בוקוולד זה מה שכתבתי 'משכן חיים', והיכל משה ובית הלל כנראה לא היית בשבת באזור כבר הרבה זמן כי אין שם הרבה מתפללים (בהיכל משה עוד פחות מבית הלל), אני מדבר איתך לא סתם מהאויר אני שם כל הזמן..
- ולגבי מה שכתבו מתחתיו זה נכון שיש התאגדות הקהילות באזור רח' רימון.
- בהצלחה בית סטאשוב (שיחה) 07:36, 26 ביולי 2024 (IDT)
- ר"מ פופולרי בישיבה חשובה, ראש ישיבה עלומה, ורב קהילה די נחשבת, המעמיק (שיחה) 21:37, 25 ביולי 2024 (IDT)
- הוא לא ר"י בבימד"ע. גם אם צירוף יכול לזכות, לא חושב שצירוף של ר"מ עם רב קהילה עונה לזה. מוטי ~ שיחה • כ' בתמוז ה'תשפ"ד • 21:35, 25 ביולי 2024 (IDT)
- מה שכתבת ביום חול אינו נכון לדעתי כי היכל משה ושאר בתי הכנסת אינם קהילות של צעירים עם חיי חברה והווי משותף ושיח תפילה יש את זה וכל הזמן מסתובבים בבית הכנסת וזה לא מקום רק להתפלל ולא קשורים לזה יותר וזה שונה לחלוטין משאר בתי הכנסת בשיכון ו'-משכנות יעקב נווה אחיעזר שרובם זה רק משמשים לתפילה. בית סטאשוב (שיחה) 07:38, 26 ביולי 2024 (IDT)
- הטיעונים שלך נחמדים כדי לשכנע את העירייה לתת תקציב לקהילה, אך אין קשר בין קהילה מגובשת וצעירה לבין חשיבות אינצי'. איכא דאמרי (שיחה) 14:10, 26 ביולי 2024 (IDT)
- נראה לי שיש קרטריון שמספר תפקידים ביחד מזכים לערך כי אדם שהוא רה"י בשתי ישיבות פלוס רב קהילה הוא מאד מפורסם
- לא מסכים איתך, היכל משה (בשבת ובפרט ביום חול) ובית הלל (בשבת) הם קהילות יותר ותיקות ועם יותר מתפללים, ובנוסף יש את הביכנ"ס של הרב בוקוולד שנמצא מתחת לפנימיה של בית מדרש עליון.
- מדובר בבית כנסת שעד לפני שנתיים היו בו 150 מקומות, לפני כשנתיים עבר למבנה חדש ויש בו כ-300 מקומות.
- לא ידועים לי קריטריונים רשמיים, לא חושב שאם היו הישיבה הזו הייתה עוברת, ברור גם שזה לא הטייטל העיקרי שלו. גודל הקהילה לא ידוע לי, אבל וודאי היא לא מהקהילות הראשונות בגודלן בב"ב. מוטי ~ שיחה • י"ט בתמוז ה'תשפ"ד • 22:40, 24 ביולי 2024 (IDT)
- מה הקריטריונים לחשיבותם של ראשי ישיבות? סענדער • שיחה 21:19, 24 ביולי 2024 (IDT)
- בעד אבריימלה מלמד (שיחה) 23:08, 25 ביולי 2024 (IDT)
- דעתי היא שחשיבות הערך נובעת מכמה צירופים יחד: א. ראש ישיבה. ב. ר"מ חשוב בישיבה עם קרוב ל-700 בחורים עם ותק של 27 שנה (תרגום מילולי: אלפי בוגרים). ג. רב קהילה של כ-200 מתפללים. ד. בנו של רבי גרשון אדלשטיין (לא שזה לבד סיבה, אך עיין לדוגמא ערך הרב יצחק שאול קניבסקי). ה. מוסר שיעורים בהרבה מקומות. ו. חידושי תורתו נדפסים ב'אהלי זרעים' אהלי טהרות' (שיש להם תפוצה של רבבות עותקים) ועוד הרבה קבצים.
- איני אומר שכל אחת מהסיבות הללו לבדה מספיקה, אך היסוד של המכלול אינו אמור להתבסס על כללים יבשים, אלא המכלול הוא כתיבת ערך על מי שידוע ומפורסם ואנשים רבים יחפשו מידע אודותיו, ואני חושב שהוא בהחלט כזה. (מסיבה זו גם אף אחד לא התחיל לשאול על הרב מרדכי שמואל אדלשטיין או הרב שמעון גלאי מה גודל הקהילה שלהם, כי זה ברור שיש דברים מעבר לכך. תלמיד חכמי הדור (שיחה) 14:37, 26 ביולי 2024 (IDT)
- הדוגמאות שהבאת זכו לערך על בסיס פרסום, לא על קריטריון אחר (למעט הרב גלאי שזכאי על בסיס חברות בבד"צ ב"ב) אחת מהן עברה על חודו של קול בהצעת מחיקה, וברור שרף פרסומו לא מתקרב אליהן.
- למעשה מכל התגובות דלעיל אני מתרשם שאין לו פרסום נרחב מעבר לישיבות שהוזכרו כאן בדף.
- נ.ב. בהתייחס לרשימת הצירופים, שתי הערות. ראש ישיבה שגודלה לא ידוע כמדומה שלא חזי לאיצטרופי. לגבי מספר הבוגרים, בהתחשב שרוב שנותיה של הישיבה לא קבלו יותר מ60-70 למחזור זה לא חוצה את ה5000 (לכאורה הפרזתי במספר). מוטי ~ שיחה • כ' בתמוז ה'תשפ"ד • 14:56, 26 ביולי 2024 (IDT)
- לרבים השואלים: ישיבת דעת יצחקהיא ישיבת קיבוץ עם כ-40 בחורים ברטרנד ראסל (שיחה) 15:07, 26 ביולי 2024 (IDT)
- @איכא דאמרי @בית סטאשוב @כיכר הלקש לפי הבקיאות שלכם בנעשה בשכונה, נראה לי שאפשר לצרף אתכם ל[[קטגוריה:משתשמשים תושבי בני ברק] תלמיד חכמי הדור (שיחה) 17:13, 28 ביולי 2024 (IDT)
- @מוטי, 70 בחורים כפול 26 שנות הרבצת תורה זה פחות מ-2000. איכא דאמרי (שיחה) 22:53, 28 ביולי 2024 (IDT)
- @מוטי לפי החשבון הזה כמעט כל ר״מ בעולם הישיבות זכאי לערך כמובן שאני בעד. וא״כ יש פה תקדים לעוד הרבה רמי״ם אני מתחיל כבר בעריכה של ערכים כאלו אבריימלה מלמד (שיחה) 23:08, 28 ביולי 2024 (IDT)
- א"ד כפי שכתבתי החישוב שלי היה מופרז. @אבריימלה מלמד לא מדוייק, לא לכל ר"מ יש כזהוותק, וודאי שהוא מוכר מהרבה ר"מים אחרים. בכל מקרה אלי אי אפשר לבוא בטענות... מוטי ~ שיחה • כ"ג בתמוז ה'תשפ"ד • 17:29, 29 ביולי 2024 (IDT)
- @מוטי. כן לא יודע למה תייגתי אותך דוקאאבריימלה מלמד (שיחה) 19:07, 29 ביולי 2024 (IDT)
- בעד להשאיר, המעמיק (שיחה) 10:03, 2 באוגוסט 2024 (IDT)
- @המעמיק, הבהרת חשיבות היא לא הצבעת מחיקה, בשביל להבהיר חשיבות בערך שאינו עומד בקריטריון ברור צריך לנמק את החשיבות, לא מספיק לכתוב "בעד". בנוסף תגובתך היא לאחר שבוע מהצבת התבנית. איכא דאמרי (שיחה) 11:35, 2 באוגוסט 2024 (IDT)
- הבהרתי חשיבות במהלך הדיון, וחשתי שלא הובהר אם אני מברר או שכך אני אוחז, ולכן השתמשתי בתבנית כדי לא להשאיר שאלות אודות דעתי, תודה איכא דאמרי, המעמיק (שיחה) 02:11, 5 באוגוסט 2024 (IDT)
- @המעמיק, הבהרת חשיבות היא לא הצבעת מחיקה, בשביל להבהיר חשיבות בערך שאינו עומד בקריטריון ברור צריך לנמק את החשיבות, לא מספיק לכתוב "בעד". בנוסף תגובתך היא לאחר שבוע מהצבת התבנית. איכא דאמרי (שיחה) 11:35, 2 באוגוסט 2024 (IDT)
- בעד להשאיר, המעמיק (שיחה) 10:03, 2 באוגוסט 2024 (IDT)
- @מוטי. כן לא יודע למה תייגתי אותך דוקאאבריימלה מלמד (שיחה) 19:07, 29 ביולי 2024 (IDT)
- א"ד כפי שכתבתי החישוב שלי היה מופרז. @אבריימלה מלמד לא מדוייק, לא לכל ר"מ יש כזהוותק, וודאי שהוא מוכר מהרבה ר"מים אחרים. בכל מקרה אלי אי אפשר לבוא בטענות... מוטי ~ שיחה • כ"ג בתמוז ה'תשפ"ד • 17:29, 29 ביולי 2024 (IDT)
- @מוטי לפי החשבון הזה כמעט כל ר״מ בעולם הישיבות זכאי לערך כמובן שאני בעד. וא״כ יש פה תקדים לעוד הרבה רמי״ם אני מתחיל כבר בעריכה של ערכים כאלו אבריימלה מלמד (שיחה) 23:08, 28 ביולי 2024 (IDT)
- @מוטי כל דיין בבד"צ ב"ב זכאי לערך? תלמיד חכמי הדור (שיחה) 22:54, 3 באוגוסט 2024 (IDT)
- דיין כן אבל לא כל דיין אלא דיין מפורסם מו"ץ לא כיכר הלקש (ש|ת) גם אני משתמט גאה! 23:03, 3 באוגוסט 2024 (IDT)
- דמות שרוב בחורי ישיבות הפרום מכירים ת"ח בעל ידע נדיר (למי שמכיר) למה שלא יהיה זכאי לערך? (הרי ברור שאם הוא היה ר"מ בישיבת הסדר חשובה בכזו רמה תורנית אדירה [אפי' אם לא ישיבת דגל] הוא היה זוכה לערך בויקיפדיה והיו ממהרים לייבא אותו אז למה שלא יהיה זכאי? יושב אוהלים (שיחה) 16:43, 7 באוגוסט 2024 (IDT))
- דיין כן אבל לא כל דיין אלא דיין מפורסם מו"ץ לא כיכר הלקש (ש|ת) גם אני משתמט גאה! 23:03, 3 באוגוסט 2024 (IDT)
- לרבים השואלים: ישיבת דעת יצחקהיא ישיבת קיבוץ עם כ-40 בחורים ברטרנד ראסל (שיחה) 15:07, 26 ביולי 2024 (IDT)