שיחה:הרב יעקב מאיר שכטר/ארכיון

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

על הלוח הזה

לא ניתן לעריכה

האדמו"ר מסלונים

5
הסיכום נערך בפעם האחרונה על־ידי אוהב 05:52, 16 באוגוסט 2020 לפני 4 שנים

לא היה תלמידו אך היה מקורב אליו

דויד (שיחהתרומות)

Yuda6868, הוא לא היה תלמידו של האדמו"ר מסלונים?

מינקי (שיחהתרומות)
יידלה (שיחהתרומות)

לא נכון, הוא קורא לנתיבות שלום 'הרבה' והיה מקורב אליו מאד.

אוהב (שיחהתרומות)

באחד ממכתביו הוא מעיד שכשלמד בסלונים היה מקורב להנתיבות שלום.

אוהב (שיחהתרומות)

באחד ממכתביו כותב שהיה ממקורבי הנתיבות שלום.

הכל לטובה (שיחהתרומות)

איש תלמודי אתה מתבקש להוסיף מקורות לעריכותיך, אחרת הם ימחקו, במיוחד סופרלטיבים.

איש תלמודי (שיחהתרומות)

מה אעשה שאני לא יודע היכן הדברים נמצאים ברשת אם בכלל

זה דברים שאני יודע מידיעה והיכרות

הכל לטובה (שיחהתרומות)

זה לא חייב להיות ברשת, גם בעיתונות הכתובה זה מעולה.


נניח ש"מהמשפיעים הבולטים בברסלב" זה בסדר, אבל "סמכות עליונה" - חייב מקור. אם זה כ"כ ברור לכולם, המקור יימצא בקלות.


לגבי המחיקה, למה מחקת?

נוטע (שיחהתרומות)

מה לא אינציקלופדי בזה שהוא גם מוהל ומל עשרות אלפי תינוקות מילדי ישראל?

קובנא (שיחהתרומות)

אפשר לכתוב שבגיל 60 התחיל להיות מוהל, אי אפשר לכתוב עובדה על רבבות ולציין כמקור חישובים על פי פנקסיו האישיים.

נוטע (שיחהתרומות)

מה כן נחשב כמקור מהימן?

חשוב לי להכיר כאן את הכללים, האם כאשר מישהו יקשקש את זה באיזה אתר, זה כן יהיה טוב?

קובנא (שיחהתרומות)
הכל לטובה (שיחהתרומות)

אני מודע לעובדה שזה דיון ישן מאד, אבל כיון שראיתיו, אגיב. אם ”זה יהיה מקושקש באיזה אתר”, זה לא נחשב כמקור, רק אם זה יהיה באתר רציני, כמו אתרי חדשות וכדומה. למרות שאתרי חדשות לא מי-יודע-מה אמינים, אבל הם ניטרליים יחסית (לעלמא דשיקרא), מה שאי אפשר לומר על פנקסים אישיים.
אם-כי, ישנה אפשרות לכתוב עם הסתייגות ”לדבריו”.

אוהב (שיחהתרומות)

א- מה לא אנציקלופדי בתואר זקן חסידי ברסלב כשזהו התואר הרשמי והמקובל בברסלב שאין להם אדמו"ר חי?

ב- מה לא אנציקלופדי שהוא מוערך גם בקרב החוגים המתנגדים לברסלב, כשזה נתון מאד בולט במעמדו בציבור החרדי?

לגבי ר' לוי יצחק בנדר שהורה לו לא לנסוע לאומן- ידוע לי באופן אישי שזה לא נכון לחלוטין, והוא נכון רק לגבי השנתיים הראשונות אחרי קריסת מסך הברזל וארך זמן עד שהתארגנו הנסיעות ההמוניות, וביקש ממנו ר' לוי יצחק על שנתיים שישאר בירושלים, ואח"כ נימק ר' יעקב מאיר שיש לו טעם הכמוס שאינו נוסע והוא לא שיתף בה את אף אחד.

לגבי אשתו זה יותר משמעותי מי היה סבא שלה מאשר דוד שלה.

לגבי תפקידו בשער השמים הרי שזה מצויין על הבלאנק שלו.

ספרא (שיחהתרומות)

א. אין תואר רשמי, ואין אחד שמוסמך לתת את התואר הזה. כמו שאנו לא כותבים כאן את התואר "זקן ראשי הישיבות".

ב. מי הם החוגים המתנגדים לברסלב בעיניך? האם תוכל להביא סימוכין שהוא מוערך בקרב חוגים כמו רוז'ין וסלונים?

לגבי השאר אין לי התנגדות נחרצת לשינויים. הביטולים היו בעיקר משום הניסוח הלא כל כך אנציקלופדי+הפרשנות וההגיוגרפיה.

אם תוכל להכניס את הפרטים האחרים בתמצות ובקצרה, ועדיף עם מקור, יהיה יותר טוב.

אוהב (שיחהתרומות)

א- לגבי האם אין תואר רשמי אפשר לדון, אך תיאורו כנשיא קהילת קרן אור בוודאי חוטאת לאמת.

ב- אדמורי טשערנאביל ראחמיסטריווקא

לגבי שאר הפרטים לא הוספתי רק מחקתי.

ספרא (שיחהתרומות)

לפי הבלנק שלו נראה לי שהוא ר"מ ישיבת שער השמים. ייתכן שאני טועה. כי הוא כבר לא נמצא בשער השמים יותר מעשור. והיום רק ר' ראובן גרוס ור' גמליאל רבינוביץ מוגדרים כראשי הישיבה.

אין תואר אחר חוץ ממנהיג קהילת קרן אור. כך גם בערך התואר שלו בפלקטי העדה"ח.

טשרנוביל ורחמסטריווקא לא מספיק. יש עוד המון מתנגדים לברסלב, והוא לא כל כך מוערך שם. עכ"פ לא ניתן לכתוב את זה כך. ובכלל לא ניתן לבסס הערכה באנצי'. עדיף להימנע ממשפטים כאלו.

אוהב (שיחהתרומות)

אולי ממנהיגיה הבולטים של חסידי ברסלב יותר משקף?

ר"מ בישיבת שער השמים זהו בדרך כלל תואר שנשאר לתמיד כמו הראשון לציון.

ספרא (שיחהתרומות)

אין בעיה. הנוסח שהצעת נראה לי מעולה.

התנגדותו לרב ברלנד

3
צודע זאך (שיחהתרומות)

האם אפשר להוסיף שמתנגד לרב ברלנד וחתם נגדו ומוביל את המערכה נגדו?

דוב פרח (שיחהתרומות)

כשתפתח את הנושא לעריכה נכניס אותו

בינתיים גם הערך של ברלנד סגור וגם הנושא היא לא לעריכה

קובנא (שיחהתרומות)
אין נושאים ישנים יותר