שיחה:הרב דוד טברסקי (ירושלים)

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
תגובה אחרונה: לפני חודשיים מאת מוקיר רבנן בנושא אי התייצבות
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

מחיקת מידע עם מקור

בקשר לעריכה זו, עפ"י הכללים אסור להסיר מידע עם מקור, והדבר מהווה השחתה. אם לא תחזיר את המידע הנ"ל, אצטרך להסיר כל מידע נוסף שמופיע בערך עפ"י מקור זה, שכן אתה מודה שהכתבה הנ"ל אינה יכולה להוות מקור. מחשבה ומוסר (שיחה) 15:26, 3 ביולי 2024 (IDT)תגובה

בלי להתייחס לגוף העריכה (אבדוק בהמשך בל"נ), האיומים הללו לא קבילים! מוטי ~ שיחה • כ"ז בסיוון ה'תשפ"ד • 15:42, 3 ביולי 2024 (IDT)תגובה
בהמשך לדיון כאן אבהיר את דעתי, א"א להגדיר את האדמו"ר מרחמסטריווקא כדוגל בקנאות, אם אכן כך כתוב בכתבה הנזכרת (שב"ה חסומה לי) מדובר בפרשנות מוטעה או מטעה. מכאטן עד להגיד שהעובדות הכתובות שם אינם נכונות הדרך רחוקה. יואל נאמןשיחה • כ"ז בסיוון ה'תשפ"ד 15:54 (IDT) 15:54, 3 ביולי 2024 (IDT)תגובה
החזרתי בהתחשב שמדובר בתוכן ממוקר, בהתחשב במכחישים כאן באתר הוספתי הסתייגות קלה. מוטי ~ שיחה • כ"ז בסיוון ה'תשפ"ד • 16:10, 3 ביולי 2024 (IDT)תגובה
בעלי זכות הצבעה מה דעתכם על המשפט: יש שהגדירו את גישתו ביחס להתנהלות מול גופי השלטון במדינת ישראל כקנאית המופיע בערך? יואל נאמןשיחה • כ"ז בסיוון ה'תשפ"ד 16:18 (IDT) 16:18, 3 ביולי 2024 (IDT)תגובה
לא מבין למה משפט אחד הוא "פרשנות" ומשפט אחר הוא "עובדות". שניהם כתובים כעובדה יבישה: "הוא הורה להפסיק תקציבים. הוא תלמיד של פלוני ופלוני וכו'. הוא נוקט בגישה קנאית". אין שום הבדל בין הדברים. [ואגב, המשפט המקורי כפי שמופיע בכתבה הוא "האדמו"ר הוא תומך נלהב בכל מה שקשור להתנהלות קנאית מול גורמי השלטון השונים במדינת ישראל"]. מחשבה ומוסר (שיחה) 16:21, 3 ביולי 2024 (IDT)תגובה
@למה איומים? כתבתי דבר פשוט: אם זה לא מקור, אז זה גם לא מקור לדברים נוספים. מחשבה ומוסר (שיחה) 16:19, 3 ביולי 2024 (IDT)תגובה
ולמה זה תלוי בפעולה שיבצע יואל נאמן? מוטי ~ שיחה • כ"ז בסיוון ה'תשפ"ד • 16:29, 3 ביולי 2024 (IDT)תגובה
אם הוא קובע מדיניות שזה לא מקור, אני ממשיך עם המדיניות. מחשבה ומוסר (שיחה) 16:33, 3 ביולי 2024 (IDT)תגובה
יש כאן מידע ממוקר, כיוון שמדובר בהגדרה שיש המפקפקים בה, היא מופיעה כטענה. אין מה לדון מעבר. @יואל נאמן. מוטי ~ שיחה • כ"ז בסיוון ה'תשפ"ד • 16:30, 3 ביולי 2024 (IDT)תגובה
@לפקודתך יואל נאמןשיחה • כ"ח בסיוון ה'תשפ"ד 22:20 (IDT) 22:20, 3 ביולי 2024 (IDT)תגובה

אי התייצבות

בקשר לעריכה זו, אתה לא צודק, המכתב הוא לא על אי גיוס, אלא על אי התייצבות וזה משמעותי ביותר. ~ תכליתישיחה • י' באב ה'תשפ"ד 13:17 (IDT) 13:17, 14 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה

אי התייצבות לצורך גיוס, מתוך המכתב:
”הננו להבהיר שכבר הורו מרנן ורבנן גדולי ומאורי ישראל זצוק"ל ויבלחט"א שאסור להתגייס בשום אופן לצבא, וגם אם יקימו פלוגות וחטיבות חרדיות למהדרין, כבר הוכיחו בעצמם שנים רבות שאינן עומדים בזה כלל... ואפילו אם בתחילה הולכים במקצת לקראת החרדים, לאחר זמן אי אפשר להישאר שם כלל שומר תורה ומצות כהלכה, ואפילו אם יאמרו שעכשיו יעמדו בכל התוקף שיוכלו להישאר שם חרדים למהדרין, אין להם על פי דין תורה שום נאמנות על זה... על כן הננו להורות על דעתם של כל גדולי הדור שליט"א שכל הבחורים והאברכים שקיבלו ציווי התייצבות לצורך גיוסם לצבא אסור להם להתייצב כלל בלשכת הגיוס...” הגדה של פסח (שיחה) 13:24, 14 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה
פרשנות שלך. כתוב בפירוש ש"אסור להם להתייצב כלל בלשכת הגיוס". ~ תכליתישיחה • י' באב ה'תשפ"ד 13:28 (IDT) 13:28, 14 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה
למי שקיבל צו לצורך התגייסות, לא צו ראשון. בנתון העכשווי שהתייצבות לצורך גיוס = גיוס, זה מכתב חסר משמעות לציון. הגדה של פסח (שיחה) 13:30, 14 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה
אז מה השתנה עכשיו ממה שהיה עד היום? כלום? אז מה הצורך בכתיבת מכתב? ~ תכליתישיחה • י' באב ה'תשפ"ד 13:31 (IDT) 13:31, 14 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה
עד פסיקת בג"ץ היה ניצן לקבל דיחוי. לאחר הפסיקה כבר לא. הגדה של פסח (שיחה) 13:32, 14 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה
בכל מקרה מדובר בעמדה קלאסית למדי, אני לא חושב שיש צורך לציין אותה. מוקיר רבנן (שיחה) 13:33, 14 באוגוסט 2024 (IDT)תגובה