שיחה:ברית מילה/ארכיון
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
🤣קיבלתי גם הודעה אז הגבתי
אין לי בעיה, פשוט פניתי לחוו"ד מוסמכת לטיפול בענין.
אגב, למה קיבלת הודעה אם אתה לא בודק תמונות? אולי רק מרשימת מעקב?
לא יודע אולי אני מבודקי תמונות 🤣
עכשיו ברצינות. קיבלת תיוג?
כוונתו לתיוג באישי, או שזה רק עלה לך בדף המעקב, כי אני רואה שהיו לך עריכות בדף בתקופה האחרונה.
קיבלתי הודעה בפעמון
אלו דפים שבמעקב.
לא
הא צודק סליחה
דפי זרימה במעקב מופיעים בפעמון.
סתם מעניין למה צורפתי לדף שיחה זו??
עוד יותר מענין מה נזכרת לאחר יותר משבוע...
בקטע סיום מעמד הברית יש איזו שגיאת תבנית.
יש שם הרבה תוכן מוסתר שממתין לעריכה
תוסיף את מה שתרצה כאן בדף השיחה, ואנו נוסיף במידה ויתאים.
ספרא כתבתי לא ערכתי סומך עליך
טעם המציצה
גמרא (שבת קלג,ב): "אמר רב פפא: האי אומנא דלא מצץ - סכנה הוא, ועברינן ליה".
מהות הסכנה
יש שכתבו שהמציצה מועילה להציל את התינוק מנפיחות הגיד (תפארת-ישראל שבת פי"ט)
יש שכתבו שבלא מציצה עלול הדם להיקרש בפי האמה (זוכר-הברית יג,י)
מציצה בפה
במשך הרבה שנים הייתה המציצה בפה. והרבה רבנים אסרו את המציצה בכלי(מהר"ם שי"ק יורה דעה סימן רמ"ה, שו"ת חלקת יעקב יורה דעה סימן קמ"ג)
אך החתם סופר כתב שלא נמצא מציצה בפה כי אם למקובלים שצריך למתק הדין על ידי הפה והשפתיים, והיכן שיש סכנה כלשהיא אין לנו עסק בנסתרות ולכן אפשר להוציא את הדם על ידי כל פעולה שהיא שתביא לתוצאה הרצויה, אך יזהירו הרופאים שיעידו באמת שהספוג או כל אמצעי אחר עושה את פעולת המציצה בפה, דהיינו שאיבת הדם מהמקומות הרחוקים. ויותר מזה אין לחוש.
אך יש רבנים שהתירו לגמרי (באור הלכה סי' קלא ד"ה ופורעין ומוצצין) פסק: "מותר למצוץ בספוג דבדוקה, דיותר טוב ממציצה בפה, אפילו בשבת"
עיין שדי חמד מערכה שלימה
אגב זה יכול להיות אפילו ערך בפני עצמו אם נביא את השתלשלות הדברים -הלכה רפואה מדע המכונה הראשונה הפולמוס וכו
זה ערך מאוד רחב
זה מאוד יפה מה שכתבת אולי אמשיך זה נושא רחב מאוד
אבל עכ"פ אני חושב שלערך "ברית מילה" צריך להכניס רק את הדעות כפי שכתבתי למעלה לא?
מוטי אני רואה שאתה גם כותב ערך על ברית מילה זה צריך להיות הערך הבא?
צריך לנסח את מה שכתבת. כבר הרבה זמן עבר מאז שטפלתי בהם, אם תרצה להמשיך לערכם, אתה מוזמן, ואולי זה גם יחליף את הערך הנוכחי.
ערכתי כמה דברים נחוצים, כמו מספר טעויות במנהגים שהוזכרו כאן, ואני רוצה בס"ד גם להוסיף מקורות ולהרחיב כמה דברים, הבעיה היא שהעריכה כאן היא לא כמו כל עריכה, וקשה נורא לעבוד כך, בנוסף, עולה בעת העריכה כל החומר הבעייתי שהיה כאן במקור.
זה לא אמור לקרוא. איך אתה עורך? באיזה דפדפן?
"התפרצת לדלת פתוחה"..
הערך בימים אלו לקראת סיום שכתוב רציני ומקיף על ידי משתמש:מיכי, תוכל להתרשם בעצמך (או להשתתף בעריכה) בדף משתמש:מיכי/ברית מילה
לכבוד 'מקוה' היקר, שמתי לב לשאלה.
התשובה היא:
אני משתמש בדפדפן כרום רגיל לכל דבר, ובכל ערך ניתנת לי אפשרות עריכה חזותית פשוטה כמו לכולם.
בערך ברית מילה משום מה העריכה נפתחה בצורה שונה לגמרי, והעריכה מתאפשרת לי רק בתוך חלונות של תבניות שונות שביניהם יש גם חלונות עם טקסט מויקפדיה שאחריהם מופיעים תבניות שמסירות אותם.
ברצוני לערוך/ לכתוב את הערך מחדש בהרחבה, השאלה האם כל החומר נמצא כבר בתבניות סינון או שמא לא. אשמח לתגובתכם עורכי אספקלריה
החומר המסונן הוא חומר היסטורי שמכיל מילים בעייתיות או מנוסח לא כראוי.
אם אתה מדבר על התוכן התורני, ניתן להסיר את התוכן שבסינון כדי שתוכל לערוך
אני מדבר על תוכן תורני שבחלקו משיק לתחום האנטומי השאלה מה וכמה והאם בכלל להכנס לזה
לא רואה שום בעיה בחומר האנטומי, כל עוד זה במסגרת ההלכתית.
ייבאתי לך את תוכן הדף כאן, עם חלק מהתוכן המוסתר, לדף שלך. תראה בעריכות הקודמות. שים לב שיתכן שיש שם תוכן שצריך להסיר אותו.
למה זה לא נכלל?
או, חשוב יותר, אנא, לפתוח לעריכה, עורכי אספקלריה צר לי שאני מנדנד אך עזרתכם נדרשת שוב.
שמש מרפא גם שם חסום לעריכה!!!
בכותרת המשנה כתוב "אשר קדש ידי", וחסר, כמובן, אות ד' בסוף, צ"ל "אשר קדיש ידיד".
אין נושאים ישנים יותר