שיחה:ברית מילה/ארכיון

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

על הלוח הזה

לא ניתן לעריכה

נאר אמונה (שיחהתרומות)
יהודה פיש (שיחהתרומות)
נאר אמונה (שיחהתרומות)

פניתי לבודקי תמונות...

יהודה פיש (שיחהתרומות)

🤣קיבלתי גם הודעה אז הגבתי

נאר אמונה (שיחהתרומות)

אין לי בעיה, פשוט פניתי לחוו"ד מוסמכת לטיפול בענין.


אגב, למה קיבלת הודעה אם אתה לא בודק תמונות? אולי רק מרשימת מעקב?

יהודה פיש (שיחהתרומות)

לא יודע אולי אני מבודקי תמונות 🤣

למאי נ"מ (שיחהתרומות)

עכשיו ברצינות. קיבלת תיוג?

נאר אמונה (שיחהתרומות)

כוונתו לתיוג באישי, או שזה רק עלה לך בדף המעקב, כי אני רואה שהיו לך עריכות בדף בתקופה האחרונה.

יהודה פיש (שיחהתרומות)

קיבלתי הודעה בפעמון

נאר אמונה (שיחהתרומות)

אלו דפים שבמעקב.

יהודה פיש (שיחהתרומות)

לא

יהודה פיש (שיחהתרומות)

הא צודק סליחה

מוטי (שיחהתרומות)

דפי זרימה במעקב מופיעים בפעמון.

מלכות (שיחהתרומות)

סתם מעניין למה צורפתי לדף שיחה זו??

נאר אמונה (שיחהתרומות)

עוד יותר מענין מה נזכרת לאחר יותר משבוע...

למה זה נעול לעריכה?

10
גם אני (שיחהתרומות)

בקטע סיום מעמד הברית יש איזו שגיאת תבנית.

מישהו (שיחהתרומות)

יש שם הרבה תוכן מוסתר שממתין לעריכה

מראש צורים (שיחהתרומות)
ספרא (שיחהתרומות)

תוסיף את מה שתרצה כאן בדף השיחה, ואנו נוסיף במידה ויתאים.

מראש צורים (שיחהתרומות)

ספרא כתבתי לא ערכתי סומך עליך

טעם המציצה

גמרא (שבת קלג,ב): "אמר רב פפא: האי אומנא דלא מצץ - סכנה הוא, ועברינן ליה".

מהות הסכנה

יש שכתבו שהמציצה מועילה להציל את התינוק מנפיחות הגיד (תפארת-ישראל שבת פי"ט)

יש שכתבו שבלא מציצה עלול הדם להיקרש בפי האמה (זוכר-הברית יג,י)

מציצה בפה

במשך הרבה שנים הייתה המציצה בפה. והרבה רבנים אסרו את המציצה בכלי(מהר"ם שי"ק יורה דעה סימן רמ"ה, שו"ת חלקת יעקב יורה דעה סימן קמ"ג)

אך החתם סופר כתב שלא נמצא מציצה בפה כי אם למקובלים שצריך למתק הדין על ידי הפה והשפתיים, והיכן שיש סכנה כלשהיא אין לנו עסק בנסתרות ולכן אפשר להוציא את הדם על ידי כל פעולה שהיא שתביא לתוצאה הרצויה, אך יזהירו הרופאים שיעידו באמת שהספוג או כל אמצעי אחר עושה את פעולת המציצה בפה, דהיינו שאיבת הדם מהמקומות הרחוקים. ויותר מזה אין לחוש.

אך יש רבנים שהתירו לגמרי (באור הלכה סי' קלא ד"ה ופורעין ומוצצין) פסק: "מותר למצוץ בספוג דבדוקה, דיותר טוב ממציצה בפה, אפילו בשבת"

עיין שדי חמד מערכה שלימה

מראש צורים (שיחהתרומות)

אגב זה יכול להיות אפילו ערך בפני עצמו אם נביא את השתלשלות הדברים -הלכה רפואה מדע המכונה הראשונה הפולמוס וכו

זה ערך מאוד רחב

מוטי (שיחהתרומות)
מראש צורים (שיחהתרומות)

זה מאוד יפה מה שכתבת אולי אמשיך זה נושא רחב מאוד

אבל עכ"פ אני חושב שלערך "ברית מילה" צריך להכניס רק את הדעות כפי שכתבתי למעלה לא?

מראש צורים (שיחהתרומות)

מוטי אני רואה שאתה גם כותב ערך על ברית מילה זה צריך להיות הערך הבא?

מוטי (שיחהתרומות)

צריך לנסח את מה שכתבת. כבר הרבה זמן עבר מאז שטפלתי בהם, אם תרצה להמשיך לערכם, אתה מוזמן, ואולי זה גם יחליף את הערך הנוכחי.

הערך בנוי בצורה מאוד מסובכת.

4
נוטע (שיחהתרומות)

ערכתי כמה דברים נחוצים, כמו מספר טעויות במנהגים שהוזכרו כאן, ואני רוצה בס"ד גם להוסיף מקורות ולהרחיב כמה דברים, הבעיה היא שהעריכה כאן היא לא כמו כל עריכה, וקשה נורא לעבוד כך, בנוסף, עולה בעת העריכה כל החומר הבעייתי שהיה כאן במקור.

מקוה (שיחהתרומות)

זה לא אמור לקרוא. איך אתה עורך? באיזה דפדפן?

מישהו (שיחהתרומות)
נוטע (שיחהתרומות)

לכבוד 'מקוה' היקר, שמתי לב לשאלה.

התשובה היא:

אני משתמש בדפדפן כרום רגיל לכל דבר, ובכל ערך ניתנת לי אפשרות עריכה חזותית פשוטה כמו לכולם.

בערך ברית מילה משום מה העריכה נפתחה בצורה שונה לגמרי, והעריכה מתאפשרת לי רק בתוך חלונות של תבניות שונות שביניהם יש גם חלונות עם טקסט מויקפדיה שאחריהם מופיעים תבניות שמסירות אותם.

מוטי (שיחהתרומות)

ברצוני לערוך/ לכתוב את הערך מחדש בהרחבה, השאלה האם כל החומר נמצא כבר בתבניות סינון או שמא לא. אשמח לתגובתכם עורכי אספקלריה‎‏

מישהו (שיחהתרומות)

החומר המסונן הוא חומר היסטורי שמכיל מילים בעייתיות או מנוסח לא כראוי.

אם אתה מדבר על התוכן התורני, ניתן להסיר את התוכן שבסינון כדי שתוכל לערוך

מוטי (שיחהתרומות)

אני מדבר על תוכן תורני שבחלקו משיק לתחום האנטומי השאלה מה וכמה והאם בכלל להכנס לזה

שמש מרפא (שיחהתרומות)

לא רואה שום בעיה בחומר האנטומי, כל עוד זה במסגרת ההלכתית.

מישהו (שיחהתרומות)

ייבאתי לך את תוכן הדף כאן, עם חלק מהתוכן המוסתר, לדף שלך. תראה בעריכות הקודמות. שים לב שיתכן שיש שם תוכן שצריך להסיר אותו.

קטגוריה:סעודות מצווה

5
לית (שיחהתרומות)

למה זה לא נכלל?

מהללאל (שיחהתרומות)

או, חשוב יותר, אנא, לפתוח לעריכה, עורכי אספקלריה‎‏ צר לי שאני מנדנד אך עזרתכם נדרשת שוב.

שמש מרפא (שיחהתרומות)
מהללאל (שיחהתרומות)
שמש מרפא (שיחהתרומות)

טופל. אין צורך להיבהל.

שגיאה בכותרת משנה

1
חוטרא (שיחהתרומות)

בכותרת המשנה כתוב "אשר קדש ידי", וחסר, כמובן, אות ד' בסוף, צ"ל "אשר קדיש ידיד".

אין נושאים ישנים יותר