מכלולאים פעילים ועורכי אספקלריה , אני מביא כאן דיון שמשום מה התחבא בגוף הערך לגבי הטקסט המקורי של הפסקה:
לאחר סיפור המבול מתואר אילן היוחסין של בני נח, שבו מפורט ייחוסם של העמים שחיו באזור המזרח התיכון והקרוב.
הצעת משתמש בן אברהם: כל העמים שיישבו את כל העולם לאחר המבול. דברי מוסיף והולך: התוכן המקורי מתבסס על ההנחה כי המבול היה רק באזור המזרח התיכון. לגישה זו היו גם תומכים שומו"צ, כמו רבי גדליה נדל, בתורתו של ר' גדליה, בראשית, עמ' קטז (שמפרט כי אף היו אנשים מחוץ לאזור המבול); הרב שלמה אבינר, ראשית, עמ' 311 ועמ' 317. כמובן שיש את הגישה הפשוטה, אך צריך לחשוב איך מנסחים זאת בזהירות. דוד:המרתי למהדורות, בכללי איני רואה פסול בלשון הזו, שכן גם ללא רבי גדליה אינה כפירה מפורשת אלא רק במשתמע.