שיחה:בית כנסת באר חנה/ארכיון

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

על הלוח הזה

לא ניתן לעריכה

סיכום מאת דויד

הובעה חשיבות

יואל ווייס (שיחהתרומות)
אדם חושב (שיחהתרומות)

ב

אדם חושב (שיחהתרומות)

הערך לא עומד בקריטריונים של אנציקלופדיה , הערך כמות שהוא עכשיו הינו כתבה ופרסום לבית הכנסת הנ"ל מנהגיו ומקורותיהם של אותם מנהגים עד שנדמה לרגע שהערך הינו ערך הלכתי מובהק.

העורך היהודי (שיחהתרומות)

כיון שאנחנו לא בויקיפדיה אלא במכלול, דומה כי ערכים רוחניים (בתי כנסת ורבנים) חשובים יותר, וכשם ששם כל זמר שמופיע על במות או כדורגלן שמשחק בדשא זכאי לערך, אף שלרבים מכותבי מכלול אינו מוכר, כך צריך לעשות כאן עם בתי כנסת ורבני קהילות, נראה כי מכל עיר צריך להציג אפילו עד 5 בתי כנסת המרכזיים או הייחודיים של העיר (כמובן שבירושלים וצפת יש יותר), אגב בית הכנסת היכל יהודה ניכר כי אלמלא הובא מויקיפדיה לא היה כאן, ייחודיותו היא בעיקר חיצונית וגשמית, כאן יש ייחודיות רוחנית ששם לא יודעים להעריך ולהבין.

אם יש בעיות ניסוחיות בערך ניתן לשנות (לענ"ד חבל לאבד את המידע, ניתן להעבירו לערך קבלת שבת וכד').

כעת ראיתי שגם בויקיפדיה היו 3 תומכים בחשיבות הערך.

אדם חושב (שיחהתרומות)

יתכן שאתה צודק , אכן יש מידע ייחודי בערך זה אך אין מקומו בערך זה , לכן יש לעשות כפי שהצעת להעביר את המידע לערך אחר ואפשר לעשות קישור למידע הזה מתוך הערך הנוכחי .

העורך היהודי (שיחהתרומות)

עשיתי כדבריך, אני חושב שקצרתי את החלקים ההלכתיים.

דויד (שיחהתרומות)

אני מתגורר בנתניה, ושמעתי על בית הכנסת הזה אבל לא הרבה. אני די מתלבט. אגב כרגע זה סתם דיון, בשביל דיון חשיבות צריך תבנית ותיוג בז"ה.

יואל ווייס (שיחהתרומות)
מרדכי עציון (שיחהתרומות)

אני מסכים שהערך כתוב בצורה לא ראויה ואנציקלודפית, אבל אם השאלה אם יש חשיבות, לדעתי לכל בית כנסת פעיל יש מקום לערך אם זה כתוב בצורה טובה ונותן מידע אנציקלופדי על המקום. אולי יש מקום להגביל למספר שנים שבו הבית כנסת פעיל.

לגבי קרוואנים שמוקמים ומפונים כל הזמן לכאורה אין חשיבות.

ישראל מאיר הכהן (שיחהתרומות)

בזכותך יהיה ל[[מכלול]] תוך כמה ימים מיליון ערכים......

מרדכי עציון (שיחהתרומות)

אשמח מאד אם בזכותי יהיו עוד כמה מאות ערכים איכותיים על בתי כנסת מוכרים.

שמש מרפא (שיחהתרומות)

לידיעתך, יש בארץ ב"ה עשרות אלפי בתי כנסת, שא לדבר על אלה שבחו"ל...

מרדכי עציון (שיחהתרומות)

ולכן מה?

המספר לא מעניין אלא המהות.

לדעתי כל בית כנסת פעיל שמתקיימים בו תפילות באופן קבוע (לא רק בשבתות וכדומה) אמור לזכות לערך.

אני מסכים שכדאי לקבוע קריטריון כלשהוא כגון ותק מינימלי של הבית כנסת וכדומה, אבל אכן יש אלפי בתי כנסת שזכאים לדעתי לערך, ואם כותבים ערך מקיף על אחד או כמה מהם אין סיבה שזה ימחק רק בגלל שיש עוד אלפים או מליונים.

אני גם מסכים שיש הגיון לכתוב ערכים כוללים, כגון לכתוב ערך על בתי כנסת בנתניה, ואז אפשר למזג לתוכו ערכים על כמה בתי כנסת.

שמש מרפא (שיחהתרומות)

ולכן צריך ליצור ערכים רק על החשובים שבהם. כך המדד בכל תחום שהוא - יש קטגוריה, והחשובים שבקטגוריה מקבלים ערך. אפשר להוריד מאד טת הרף וליצור 10 מליון ערכים, אבל כשיוצרים ערכים רק על כמה עשרות צריך להתמקד בחשובים שבהם. אחרת זו הטעיה של הקורא.

ישראל מאיר הכהן (שיחהתרומות)

היא גופא המחלוקת, מה הכוונה מוכרים???

מרדכי עציון (שיחהתרומות)

שאלה טובה. אם רוצים לכתוב קריטריונים מוסכמים אני בעד.

באופן כללי די מקילים כאשר מדובר על מקומות ואתרים גיאוגרפיים.

ישראל מאיר הכהן (שיחהתרומות)

אני יכתוב את דעתי ותחליט אתה, יש מקומות שאפ' שהם לא מוכרים בציבור, עדין הם משהו שזכאי לערך בגלל מהות הדבר, אבל בית כנסת יש בכל פינה, ובשביל שזה יעניין מישהו צריך שיהיה ממש מעניין, כגון בית הכנסת הגדול בירושלים שזה אתר תיירות, וכן החורבה שמשמש כאתר היסטורי וכד'.

העורך היהודי (שיחהתרומות)

לכן צריך לנהוג כמנהג ויקיפדיה רק בלהבדיל, אם להם יש 500 ערכים על כדורגלנים לנו יהיו כך ערכים על רבני קהילות, וכך ערכים על בתי כנסת, אכן לא כל בית כנסת צריך ערך (בפרט שאחר הקורונה כל עץ נהיה בית כנסת...), אך כמו שכתבתי עד כ5 בעיר רגילה.

ישראל מאיר הכהן (שיחהתרומות)

אם כל בית כנסת וכל רב קהילה היה מקבל חשיפה של כדורגלן, אז ממילא היה לזה עניין לציבור, אבל סורי לא מעניין אותי אפ' איזה ס"ת יש בבית כנסת שלי.

העורך היהודי (שיחהתרומות)

אם אפשר פירוט לחלקים הלא אנציקלופדיים כדי שנוכל לתקן את הדברים, כבר תיקנתי חלק בעקבות המצלה דומה.

אדם חושב (שיחהתרומות)

העורך שמכונה העורך היהודי עשה עבודה מצויינת , רוב הקטעים ההלכתיים (החשובים מאד) שאין מקומם בערך זה הוסרו ממנו , לעניות דעתי כל ההרחבה בכל מה שנוגע לעתירות לבג"ץ היא מיותרת ומהסיבה שהזכיר העורך המכונה ישראל מאיר הכהן שאין לכתוב שום דבר שאין לו טיפת עניין לציבור .

מרדכי עציון (שיחהתרומות)

אפשר לכתוב בשני שורות על העתירה, וחובה להביא מקור.

העורך היהודי (שיחהתרומות)
העורך היהודי (שיחהתרומות)

צומצם ל3 שורות (יש שם תמונה ליד, זה לא שורות מלאות).

מרדכי עציון (שיחהתרומות)

האם המקורות המצויינים ב"לקריאה נוספת" קשורים לבית הכנסת?

העורך היהודי (שיחהתרומות)

הם אכן לא קשורים ישירות לבית הכנסת, שנים מהם קשורים למנהגי בבל ויש שם התייחסות לנוסח ספרי התורה, השלישי נכתב על מנהגי צפת, למעשה כשם שיש ערך מנהג ירושלים כך צריך לעשות ערך על מנהגי צפת ולשם המראה מקום יותר קשור באמת.

אם הציבור חושב שכרגע כשאין ערכים אחרים אין צורך לציין למקורות האלו אכן ניתן להורידם.

העורך היהודי (שיחהתרומות)

האם לא צריך לאזכר ולו בקצרה את הבג"ץ שהגיש בית הכנסת כנגד מניעת התפילות בזמן הקורונה?

אדם חושב (שיחהתרומות)

אני חושב שאין בזה שום עניין לציבור .

דויד (שיחהתרומות)

לדעתי הבג"ץ צריך להיות מוזכר בהחלט בקצרה. לא כל בית כנסת מגיע לדיון בבג"ץ - זה אירוע מעניין וחשוב.

תולעת ספרים (שיחהתרומות)

נראה שיש חשיבות לערך (במיוחד לאור ספר התורה העתיק שמסמל אותו), אך דורש עריכה מקיפה בדחיפות

העורך היהודי (שיחהתרומות)

נשמח לפירוט, היכן צריך עריכה?

העורך היהודי (שיחהתרומות)

נא לשים לב מרוב עריכות ומחיקות נמחק מידע שחשוב בערך, נא למחוק ולתקן בעדינות.

שמש מרפא (שיחהתרומות)

יש הרבה מאד מידע מיותר, והביטולים שלך לא ממש עוזרים לתקן את הערך.

העורך היהודי (שיחהתרומות)

אני מצטער אבל מחקת באמצע משפט, השארת שהאות חית מורכבת מהאות וא"ו.

האם העובדה שהספר תורה שימש בבית מדרש בית זילכא מיותרת??

יתכן ובאמת ההסבר בייחודיות האות חי"ת ע"פ דברי כה"ח והבא"ח קצת מורחבת, אבל לכן אמרתי למחוק בעדינות.

שמש מרפא (שיחהתרומות)

אפשר פשוט להגיה, ולא מחקתי את העובדה הזו. כל האריכות הזאת מיותרת, כמו עוד הרבה דברים מיותרים בערך.

העורך היהודי (שיחהתרומות)

צריך להסביר את הייחודיות בצורת האות חי"ת מהאופן המקובל, נכון צריך קצת לקצר, אבל א"א להסביר בסתמיות שאות חית מורכבת וכו'.

אדם חושב (שיחהתרומות)

צר לי , אבל כל העניין של האות חי"ת מיותר בערך זה . כל הרחבה בנידון הנ"ל צריך להיות בערך נפרד בכפוף לדעת העורכים , אם ייעשה ערך נפרד על צורת כתיבת האותיות יהיה אפשר לכתוב ממש בקצרה בערך הנוכחי שהאותיות כתובות לפי שיטה מסויימת ולא ככתיבה הקלאסית .

העורך היהודי (שיחהתרומות)

גם לדבריך, תשאיר את מה שהיה כתוב בגוף בערך, ותקצר את ההערה, אל תמחוק שהחית היא לא כמש"כ בכה"ח.

אין נושאים ישנים יותר