עמוס חדד אני יודע שהרבה ספרדים עורכים ברית בצהריים ופעם שמעתי שהסיבה היא כי אליהו נענה בשעת המנחה. האם זה נכון? אני לא מוצא מקור.
שיחה:אליהו ונביאי הבעל בכרמל/ארכיון
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
לא מכיר.
אני מכיר נידון גדול אם הידור מצוה קודם לזריזין מקדימין, בשדי חמד האריך בזה (נראה לי גם בכללים מערכת ז וגם באסיפת דינים מערכת פדיון הבן), לפי מה שידוע לי ספרדים סוברים שהידור מצוה של ברוב עם עדיף על זריזי"מ ולכן עושים בצהריים.
קשה לומר כך (כמוקיר רבנן), מכי מה ענין שמיטה אצל הר סיני? זה שנענה במנחה מה ענינו לעריכת ברית (בל נשכח, כי הברית אינה מצוה שקיבלנו מאליהו הנביא...).
מה ענין שמיטה אצל הר סיני זו שאלה אבל יש עליה תשובה. גם כאן הקשר בין אליהו מלאך הברית לברית ודאי קיים, אם כי לגופו של ענין מענין למצוא מקור, לי ידוע רק הנ"ל, ואינה ראיה.
מיעוט שיחה אודה לעיונך. ייתכן שהוספתי דברי מפרשים רבים מידי וזה מכביד על רצף הקריאה. עשה כחכמתך.
מוקיר רבנן יפה מאד. יישר כח.
שמש מרפא יש פה תמונה של גויות מושלכות זה מקובל?
לדעתי לא בעיה, איור מעולרפל יחסית ולא "מדמם", לדעתי.
עורכי אספקלריה קיבלנו פניה במייל לטפל בערך בטענה "תמונה עם מוטיבים נוצריים וסיפור קצת שונה מהמופיע במקרא". מישהו מוכן?
זה דרוש שכתוב דחוף, בינתיים שמתי מותאם
לא הבנתי מה הבעיה.
מי שכתב את זה מתייחס בצורה זהה לשני הצדדים שבויכוח. כאילו זה ויכוח בין שיעים וסונים איסלאמיים.
לא כל כך משנה "מי כתב" אלא "מה כתב". אני מבין (ואני מוכרח לומר שדי בדוחק) על מה אתה מדבר, אבל זה מקסימום עניין לתב' "חסר אספקלריה", לא מותאם.
עריכה טובה. פתחתי.
אין נושאים ישנים יותר