שיחה:אליהו ונביאי הבעל בכרמל/ארכיון

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

על הלוח הזה

לא ניתן לעריכה

עריכת ברית בצהריים

6
מוקיר רבנן (שיחהתרומות)

עמוס חדד אני יודע שהרבה ספרדים עורכים ברית בצהריים ופעם שמעתי שהסיבה היא כי אליהו נענה בשעת המנחה. האם זה נכון? אני לא מוצא מקור.

עמוס חדד (שיחהתרומות)

לא מכיר.

מוקיר רבנן (שיחהתרומות)
מישהו (שיחהתרומות)

אני מכיר נידון גדול אם הידור מצוה קודם לזריזין מקדימין, בשדי חמד האריך בזה (נראה לי גם בכללים מערכת ז וגם באסיפת דינים מערכת פדיון הבן), לפי מה שידוע לי ספרדים סוברים שהידור מצוה של ברוב עם עדיף על זריזי"מ ולכן עושים בצהריים.

נאר אמונה (שיחהתרומות)

קשה לומר כך (כמוקיר רבנן), מכי מה ענין שמיטה אצל הר סיני? זה שנענה במנחה מה ענינו לעריכת ברית (בל נשכח, כי הברית אינה מצוה שקיבלנו מאליהו הנביא...).

מישהו (שיחהתרומות)

מה ענין שמיטה אצל הר סיני זו שאלה אבל יש עליה תשובה. גם כאן הקשר בין אליהו מלאך הברית לברית ודאי קיים, אם כי לגופו של ענין מענין למצוא מקור, לי ידוע רק הנ"ל, ואינה ראיה.

הסרת תבנית אספקלריה

2
מוקיר רבנן (שיחהתרומות)

מיעוט שיחה אודה לעיונך. ייתכן שהוספתי דברי מפרשים רבים מידי וזה מכביד על רצף הקריאה. עשה כחכמתך.

מיעוט שיחה (שיחהתרומות)

בדיקת התמונה הראשונה

3
מוקיר רבנן (שיחהתרומות)
מוקיר רבנן (שיחהתרומות)

שמש מרפא יש פה תמונה של גויות מושלכות זה מקובל?

אפר (שיחהתרומות)

לדעתי לא בעיה, איור מעולרפל יחסית ולא "מדמם", לדעתי.

דויד (שיחהתרומות)

עורכי אספקלריה‎‏ קיבלנו פניה במייל לטפל בערך בטענה "תמונה עם מוטיבים נוצריים וסיפור קצת שונה מהמופיע במקרא". מישהו מוכן?

מישהו (שיחהתרומות)

זה דרוש שכתוב דחוף, בינתיים שמתי מותאם

שמש מרפא (שיחהתרומות)

לא הבנתי מה הבעיה.

מישהו (שיחהתרומות)

מי שכתב את זה מתייחס בצורה זהה לשני הצדדים שבויכוח. כאילו זה ויכוח בין שיעים וסונים איסלאמיים.

שמש מרפא (שיחהתרומות)

לא כל כך משנה "מי כתב" אלא "מה כתב". אני מבין (ואני מוכרח לומר שדי בדוחק) על מה אתה מדבר, אבל זה מקסימום עניין לתב' "חסר אספקלריה", לא מותאם.

ספרא (שיחהתרומות)

עריכה טובה. פתחתי.

אין נושאים ישנים יותר