שיחה:אותו האיש
תגובה אחרונה: לפני 18 ימים מאת ממי
עורכי אספקלריה ערך זה נכתב מנקודת מבט נוצרית לא יהודית, איך אפשר לשנות את זה?ממי • שיחה - בס"ד • כ"ה באדר ה'תשפ"ה
- @ממי הערך עבר עריכה נרחבת, תמיד יש מה לשפר. מוזמן לנסות, רק שים לב לא להסיר מידע מהערך אלא רק לשנות נקודת מבט כפי שהערת. מוקיר רבנן (שיחה) 09:13, 26 במרץ 2025 (IST)
- @משתמש:מוקיר רבנן תיקנתי את הפתיח לא יודע מה הגבולות, אם תוכל תעבור על זה (נמנעתי מלהוסיף להבדיל לפני המקורות הנוצריים וחיוך אחרי שכתוב שהוא נולד מרוח הקודש
מה שבעיקר צרם לי זה שכתוב "לפי המקורות היהודיים" כביכול זה נתון לויכוח (מה גם שגם מבחינה היסטורית המקורות היהודים הרבה יותר אמינים בנושא הזה) ממי • שיחה - בס"ד • כ"ו באדר ה'תשפ"ה 14:38, 26 במרץ 2025 (IST)
- אני חושב שעשית עבודה מעולה. תודה לך! מוקיר רבנן (שיחה) 15:03, 26 במרץ 2025 (IST)
- @עוד שאלה הנוסח "היסטוריה- התיעוד ההיסטורי הלא-דתי" הוא לא בעייתי? כביכול תורתינו הקדושה היא סיפורי בלדות אינדיינים מפוקפקים, ולא תהיה תורה שלימה שלנו כשיחה בטילה שלהם! לשמחתי אני לא עורך אספקלריה אך אני לא יודע את העמדה, אך בחוקי היסוד של המכלול מופיע "להביא את המידע ממבט יהודי" יש אור ירוק לשכתב את כל הערך כך שיהיה ממבט יהודי, או שזה "לא אציקלופדי"... ממי • שיחה - בס"ד • כ"ז באדר ה'תשפ"ה 23:01, 26 במרץ 2025 (IST)
- @ממי לא חושב שבעייתי, ואולי להפך- מהעובדה שכתוב "ההיסטורי הלא דתי" משמע שיש היסטורי דתי... מוקיר רבנן (שיחה) 08:10, 27 במרץ 2025 (IST)
- @הפריע לי זה שתחת הכותרת היסטוריה (הייינו: מה קרה שם) מופיע משפט "מקורות לא דתיים" מה שאמור להביע "יש כמה סיפורי סבתא, אבל מה שקרה הוא..) במיוחד שבנושא הזה ההיטוריה היוהדית הכי אמינה. אבל אחרי הכל אתה הוא עורך האספקלריה פה ולא אני. ממי • שיחה - בס"ד • כ"ז באדר ה'תשפ"ה 14:37, 27 במרץ 2025 (IST)
בוצע @מוקיר רבנן תעבור על זה, וככל הנראה יהיו התקפות, אז אני יצטרך עזרה ממי • שיחה - בס"ד • כ"ח באדר ה'תשפ"ה 13:10, 28 במרץ 2025 (IDT)
- @ממי, אם או בלי קשר, בעבר התחלתי לכתוב ערך משתמש:אפרון/אותו האיש ביהדות אם זה עוזר לך. אפר (שיחה) 01:11, 30 במרץ 2025 (IDT)
- @למה עזבת אותו? אבל זה בדיוק מה שהפריע לי, שההיסטוריה הכללית וההיסטוריה היהודית מיוצגים כשני דברים שונים, (נ.ב. ציטטת שם שיש אומרים שרבי יהושע בן פרחיה חי שנים רבות, במחילה אבל זהלא כ"כ מדוייק בגמרא מופיע תאריך-בימיו של ינאי המלך) ממי • שיחה - בס"ד • א' בניסן ה'תשפ"ה 13:38, 30 במרץ 2025 (IDT)
- @ממי, פחות הייתי כותב "קשקוש" על מה שחכמים ממני כתבו.
- לי ההפרדה לא מפריעה, כמו בהרבה ערכים דומים, נושא שהוא לא בליבת העיסוק היהודי צריך להיות מובאת בו דעת היהדות בפסקה מתומצת, אם יש הרבה מידע לפתוח ערך משלים. אפר (שיחה) 13:43, 30 במרץ 2025 (IDT)
- @אפר אשמח להבין. כשכותבים כותרת היסטוריה ומתחת זה מביאים מידע אקדמי, ואח"כ רק העמדה היהודית- כנושא נפרד, זה לא נראה כאילו העמדה היהודית-זה "עוד משהו" והעמדה האקדמית זה המציאות? אחד מחוקי היסוד הוא ”עקרון המשנה "אספקלריה תורנית" הוא, שכל התכנים הקיימים במכלול, יוצגו באספקלריה תורנית, מתוך נקודת המבט היהודית.” בערך הזה המידע היהודי הוא גם ללא ספק הרבה יותר אמין-רק אנחנו היינו אז. ממי • שיחה - בס"ד • א' בניסן ה'תשפ"ה 13:49, 30 במרץ 2025 (IDT)
- @ממי, איך שאני מבין ערכים נוצריים אמורים להיקרא קודם מנקודת הראות של אלו שמאמינים בהם ואח"כ מנקודת מבטנו, כפי שמוכח בחז"ל העיסוק באותו האיש היה זניח ולא משמעותי ולכן נשאיר את הבמה הראשית לאלו ששזה עיקר עיסוקם, כמובן את המידע היהודי נביא בכל מקרה.
זה חלק מהרציונל להפריד את הערכים, לנו יש את אותו האיש שלנו ולהם יש את שלהם, לא מדוייק אבל בערך. אפר (שיחה) 13:52, 30 במרץ 2025 (IDT)- @אפר משאיר לטיפולך לבטל את העריכה שלי בערך (שיניתי אותו לנקודת מבט יהודית) למרות שאני חושב שזו טעות ממי • שיחה - בס"ד • א' בניסן ה'תשפ"ה 13:55, 30 במרץ 2025 (IDT)
- @ממי, אשאיר למישהו אחר, אין לי כרע בלנות לטפל בזה, כתבתי את דעתי ושמחתי לראות מהצד השני משתמש קשוב ומבין עניין, תודה. אפר (שיחה) 14:00, 30 במרץ 2025 (IDT)
- @מוקיר רבנן הערך לטיפולך ממי • שיחה - בס"ד • א' בניסן ה'תשפ"ה 14:01, 30 במרץ 2025 (IDT)
- @ממי, אשאיר למישהו אחר, אין לי כרע בלנות לטפל בזה, כתבתי את דעתי ושמחתי לראות מהצד השני משתמש קשוב ומבין עניין, תודה. אפר (שיחה) 14:00, 30 במרץ 2025 (IDT)
- @אפר משאיר לטיפולך לבטל את העריכה שלי בערך (שיניתי אותו לנקודת מבט יהודית) למרות שאני חושב שזו טעות ממי • שיחה - בס"ד • א' בניסן ה'תשפ"ה 13:55, 30 במרץ 2025 (IDT)
- @ממי, איך שאני מבין ערכים נוצריים אמורים להיקרא קודם מנקודת הראות של אלו שמאמינים בהם ואח"כ מנקודת מבטנו, כפי שמוכח בחז"ל העיסוק באותו האיש היה זניח ולא משמעותי ולכן נשאיר את הבמה הראשית לאלו ששזה עיקר עיסוקם, כמובן את המידע היהודי נביא בכל מקרה.
- @אפר אשמח להבין. כשכותבים כותרת היסטוריה ומתחת זה מביאים מידע אקדמי, ואח"כ רק העמדה היהודית- כנושא נפרד, זה לא נראה כאילו העמדה היהודית-זה "עוד משהו" והעמדה האקדמית זה המציאות? אחד מחוקי היסוד הוא ”עקרון המשנה "אספקלריה תורנית" הוא, שכל התכנים הקיימים במכלול, יוצגו באספקלריה תורנית, מתוך נקודת המבט היהודית.” בערך הזה המידע היהודי הוא גם ללא ספק הרבה יותר אמין-רק אנחנו היינו אז. ממי • שיחה - בס"ד • א' בניסן ה'תשפ"ה 13:49, 30 במרץ 2025 (IDT)
- @למה עזבת אותו? אבל זה בדיוק מה שהפריע לי, שההיסטוריה הכללית וההיסטוריה היהודית מיוצגים כשני דברים שונים, (נ.ב. ציטטת שם שיש אומרים שרבי יהושע בן פרחיה חי שנים רבות, במחילה אבל זהלא כ"כ מדוייק בגמרא מופיע תאריך-בימיו של ינאי המלך) ממי • שיחה - בס"ד • א' בניסן ה'תשפ"ה 13:38, 30 במרץ 2025 (IDT)
- @ממי, אם או בלי קשר, בעבר התחלתי לכתוב ערך משתמש:אפרון/אותו האיש ביהדות אם זה עוזר לך. אפר (שיחה) 01:11, 30 במרץ 2025 (IDT)
- @הפריע לי זה שתחת הכותרת היסטוריה (הייינו: מה קרה שם) מופיע משפט "מקורות לא דתיים" מה שאמור להביע "יש כמה סיפורי סבתא, אבל מה שקרה הוא..) במיוחד שבנושא הזה ההיטוריה היוהדית הכי אמינה. אבל אחרי הכל אתה הוא עורך האספקלריה פה ולא אני. ממי • שיחה - בס"ד • כ"ז באדר ה'תשפ"ה 14:37, 27 במרץ 2025 (IST)
- @ממי לא חושב שבעייתי, ואולי להפך- מהעובדה שכתוב "ההיסטורי הלא דתי" משמע שיש היסטורי דתי... מוקיר רבנן (שיחה) 08:10, 27 במרץ 2025 (IST)
- @עוד שאלה הנוסח "היסטוריה- התיעוד ההיסטורי הלא-דתי" הוא לא בעייתי? כביכול תורתינו הקדושה היא סיפורי בלדות אינדיינים מפוקפקים, ולא תהיה תורה שלימה שלנו כשיחה בטילה שלהם! לשמחתי אני לא עורך אספקלריה אך אני לא יודע את העמדה, אך בחוקי היסוד של המכלול מופיע "להביא את המידע ממבט יהודי" יש אור ירוק לשכתב את כל הערך כך שיהיה ממבט יהודי, או שזה "לא אציקלופדי"... ממי • שיחה - בס"ד • כ"ז באדר ה'תשפ"ה 23:01, 26 במרץ 2025 (IST)
- אני חושב שעשית עבודה מעולה. תודה לך! מוקיר רבנן (שיחה) 15:03, 26 במרץ 2025 (IST)
- @משתמש:מוקיר רבנן תיקנתי את הפתיח לא יודע מה הגבולות, אם תוכל תעבור על זה (נמנעתי מלהוסיף להבדיל לפני המקורות הנוצריים וחיוך אחרי שכתוב שהוא נולד מרוח הקודש
מה?
לא מתייג שאף אחד לא יגיע לכאן בגללי, אבל אם מישהו ימצא את השאלה הזאת אי-פעם אשמח לתשובה.
בערך מופיע שלטענתם יש"ו הוא בן של רוח הקודש או משהו כזה עפ"ל, אבל בספר הויכוח לרמב"ן הבנתי מהכמרים שהוא משיח בן דוד בן אחר בן לדוד המלך, ואני כמו ילד קטן עומד ושואל "אי אפשר להיות גר צדק נכד של הבעש"ט, ולא בן דוד ללא אבא" אז אם מישהו יודע מה הם עונים על זה אשמח לשמוע.
תשובה אפשרית: שרוח הקודש הוא נכד של דוד המלך, ולמה לא? אם בון אדם נולד מאלוהים, אז למה אלוהיםלא נולד מבן אדם? } ממי • שיחה - בס"ד • כ"ח באדר ה'תשפ"ה 22:55, 27 במרץ 2025 (IST)
- @ממי תחילה אציין שכל הנכתב להלן הוא שטות גמורה ומבחילה, והכל לדבריהם קאמר. יוסף הארוס של מרים אם אותו האיכס היה נצר לבית דוד. טבעו של האותו מורכב משני טבעים, אלוהי ואנושי. ומכאן שהוא גם מרוח הקודש וגם מבית דוד. איך זה הולך ביחד, ומה בדיוק זה אומר, זה נקרא דיופיזיטיות, והוחלט על זה בועידת כלקדון. עיין שם ותמצא שחת (רק אציין שזו אחת השאלות שהכי פילגו את הנצרות הקדומה, בערך בשנת 450, מה שאומר שהם לא יודעים מי ומה הוא האל שלהם והם די המציאו מסברתם). אשמח אם תמחק את התשובה אחרי שתקרא, אין הדברים ראויים לאכסניא. אם תרצה עוד לדעת את האויב, או מה להשיב לאפיקורס אפשר לשלוח לי מייל צבי (שיחה) 23:37, 27 במרץ 2025 (IST)
- הנצרות בעצם היא איסתרא בלגינא קיש קיש קריא... ובעברית מדוברת, אופס מחשבים מסלול מחדש. אין לי מטרה להבין, רק פשוט לא הצלחתי לסיים את המשפט בלי להתפוצץ מצחוק. ממי • שיחה - בס"ד • כ"ח באדר ה'תשפ"ה 08:53, 28 במרץ 2025 (IDT)
- @ממי עוד יותר טוב. רק אציין ל"זכותם", שהאסלאם עוד יותר מצחיק... צבי (שיחה) 08:57, 28 במרץ 2025 (IDT)
- @צבי האיסלאם מצחיק בכוונה, ה"שוטה" הזה לא ידע קרוא וכתוב ושכנים שלו היהודים כתבו בשבילו והכניס לזה בדיחות בדווקא.
וגם הגעתי למסקנה שהנצרות הקדימה את המדע ב2000 שנה בזה שהזמן הוא מימד, כי מבחינתם ישו זה עמנואל של ישעיה, הוא חי לפני החורבן ועוד כמה דברים כאלה. ומה שהתכוונת שהם לא יודעים א האל שלהם, אני מאמין שאתה מכיר את הסיפור האמיתי של פטרוס, מה שמסביר הרבה דברים (גם האמונה בא-ל אחד השתנתה רק כי הם לא הצליחו לשכנע יהודים, אז הם הלכו לשכנע עובדי אלילים ואמרו את זה כדי לקנות אותם) ממי • שיחה - בס"ד • כ"ח באדר ה'תשפ"ה 11:45, 28 במרץ 2025 (IDT)
- @צבי האיסלאם מצחיק בכוונה, ה"שוטה" הזה לא ידע קרוא וכתוב ושכנים שלו היהודים כתבו בשבילו והכניס לזה בדיחות בדווקא.
- @ממי עוד יותר טוב. רק אציין ל"זכותם", שהאסלאם עוד יותר מצחיק... צבי (שיחה) 08:57, 28 במרץ 2025 (IDT)
- הנצרות בעצם היא איסתרא בלגינא קיש קיש קריא... ובעברית מדוברת, אופס מחשבים מסלול מחדש. אין לי מטרה להבין, רק פשוט לא הצלחתי לסיים את המשפט בלי להתפוצץ מצחוק. ממי • שיחה - בס"ד • כ"ח באדר ה'תשפ"ה 08:53, 28 במרץ 2025 (IDT)