רכבות דונצק
שגיאת לואה ביחידה יחידה:תבנית_מידע בשורה 261: תבנית חברה מסחרית ריקה. רכבת דונצק (באוקראינית: Донецька залізниця; ברוסית: Донецкая железная дорога) היא מפעילת תחבורת הרכבות במזרח אוקראינה, במיוחד באזור דונבאס (אגן הפחם של דונצק). הרכבת היא אחת משש מסילות ברזל טריטוריאליות שבבעלות רכבת אוקראינה ונמצאת תחת שליטה חלקית של ממשלת אוקראינה עקב ההתערבות הצבאית הרוסית באוקראינה, שהביאה לכך שהממשל המרכזי בקייב איבד בפועל את השליטה על מחוז דונצק.
בשל המלחמה בדונבס, רק חלקים ממסילת הברזל בדונייצק פועלים. בחודש דצמבר 2014, חברת Ukrzaliznytsia הקימה סניף חלופי לרכבת דונייצק ומטהו עבר מהעיר דונצק (שנכבשה על ידי הבדלנים) לעיר לימן.
מידע כללי
הרכבת בדונצק נוצרה בשנת 1953 על ידי מיזוג בין הרכבת צפון-דונצק (שמרכזה בעיר ארטמייבסק) ורכבת דרום-דונצק (שמרכזה בעיר יאסינובאטה).
הרכבת משרתת את החלק החשוב ביותר לתעשייה כמו אזור דונבאס - דונייצק ולוהנסק, כמו גם חלקים מזפוריז'יה, חרקוב ודנייפרופטרובסק (שבאוקראינה) ובכך משתלבת כמסוע מרכזי ונתיב הובלה יחיד לדונבאס ודניפרו, האזורים המרכזיים של רוסיה ואוקראינה, אזור וולגה והקווקז. למסילת הרכבת שתי תחנות מעבר גבול בגבול רוסיה-אוקראינה שעליהן אין שליטה בשל תנאי מלחמה.
בדרום, לרכבות דונייצק יש גישה לים אזוב דרך הנמל המסחרי של מריופול, כמו גם גישה למרכז התעשייה הגדול ביותר באוקראינה - מריופול. אורך הרכבת של דונייצק הוא 13 אחוז מהאורך הכולל של כלל רשת הרכבות האוקראינית. במקביל, חלקו מהווה 47 אחוז מהעומס ו-36 אחוז מכלל הרכבות האוקראיניות. המסילה ממוקמת על שטח של 57,000 קמ"ש.
רכבת דונייצק היא דרך התחבורה העיקרית, המשרתת נוסעים וכמות גדולה של מתקנים תעשייתיים שונים: מכרות פחם, מתכות, מערות פחם וצינורות, מפעלי בנייה למכונות ובניית מכונות, כימיה, חשמל, מזון ותעשיות אחרות.
בדצמבר 2014 בפקודת ממשלת אוקראינה כל שטחה של רכבת דונייצק והחברות הקשורות אליה, הממוקמות בשטח אוקראינה שהיו בשליטת המדינה, הועברו למינהל הזמני של הרכבות הדרומית ורכבות צ'דניפר.[1]
מבנה
החטיבה המינהלית של הרכבת בדונייצק מורכבת משלושה מינהלות לתחבורת הרכבת, כולם ממוקמים בעיר לימן, כלומר:
- קרסנו-לימן
- לוהנסק
- דונייצק
בעבר היו גם שתי מנהלות אחרות:
- אילובאיסק
- ז'דנוב (מריופול)
- יאסינובאטה
- דבאלצבה
התחנות המרכזיות ברכבת של דונייצק הם: יאסינובאטה, דונצק, מריופול, דבלצבה, אילובאיסק, לוהנסק, פופאסנה, קונדראשבסקה-נובה, פוקרובסק, קראמטורסק, סלוביאנסק, קוסטיאנטיניבקה, מיקיטיבקה, ליימן, צ'רבונה מוילה.[1][2]
פלישת רוסיה לאוקראינה (משנת 2014)
בשל המעורבות הצבאית הרוסית באוקראינה, שאר הרכבות והתחנות הועברו תחת שליטתם הזמנית של הנהלת רכבות דרום אוקראינה.[3]
בשנת 2016 חודשה פעילות הרכבות בלוהנסק.[4]
ב-28 במאי 2016, אנשי הרכבת שעבדו עבור הרפובליקה העממית של דונייצק ביאסינובטה, מחו נגד כישלון ממשלת אוקראינה בתשלום שכרם.[5][6] ב־28 ביולי, נחשף כי ההפגנות היו לגיטימיות והממשלה חייבת לעובדים כסף עבור השירותים שניתנו. זה כלל תהליך של ארגון מחדש וסוגיה שממשלת אוקראינה מנסה לפתור.[7] הדובר מטעם רכבת אוקראינה אישר כי כל העובדים שעדיין עובדים ברכבת דונייצק במסגרת אוקראליזניציה (UZ) שבבעלות ממשלת אוקראינה אינם מכירים בהעסקתם בשום מקום אלא ברכבת דונייצק.[7]
ראו גם
קישורים חיצוניים
עיינו גם בפורטל: | |||
---|---|---|---|
פורטל רכבות |
- רכבות דונצק (אורכב 28.08.2009 בארכיון Wayback Machine) באתר רכבת אוקראינה
- רכבות דונייצק
- רכבת לוהנסק
הערות שוליים
- ^ 1.0 1.1 "История железных дорог. Донецкая железная дорога". אורכב מ-המקור ב-2012-12-02.
- ^ Деякі питання функціонування державного підприємства... | від 29.12.2014 № 1284-р (Сторінка 1 з 2)
- ^ Ukrainian law from December 2014
- ^ In Starobilsk launched a train after two year break (У Старобільську запустили потяг після дворічної перерви). Espreso. 29 May 2016
- ^ Railway servicemen who work for the DPR request money from Ukraine (Залізничники, що працюють на «ДНР», вимагають грошей від України). glavcom. 30 May 2016
- ^ Railway servicemen of "DPR" request that their salary was paid by Ukraine. Espreso. 30 May 2016
- ^ 7.0 7.1 Syzov, V. How much coal Ukraine exports from the occupied territory? – research (Скільки вугілля Україна вивозить з окупованої території? - дослідження). Novosti Donbassa. 28 July 2016
33100078רכבות דונצק