רכבת אוקראינה

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש


שגיאות פרמטריות בתבנית:חברה מסחרית

שימוש בפרמטרים מיושנים [ אנשי מפתח ]

מסילות הברזל האוקראיניות
UkrZal logo.svg
משרדי החברה בקייב
משרדי החברה בקייב
נתונים כלליים
סוג חברה ממשלתית
תקופת הפעילות 1991–הווה (כ־33 שנים)
מיקום המטה קייב, אוקראינה
שליטה בחברה משרד התחבורה
בעלות רפובליקת אוקראינה
ענפי תעשייה תחבורה, הובלת מטענים
אנשי מפתח ווייצך בלצ'ון (יו"ר דירקטוריון)
עובדים 375,900[1]
 
UZ.gov.ua
רכבת מהירה על מסילת הברזל מפולטבה לחרקוב
מפת מסילות הברזל (עד 2014)

רכבת אוקראינה או מסילות הברזל האוקראיניותאוקראינית: Українська залізниця, בקיצור Укрзалізниця) הוא שמה של חברת הרכבות האוקראינית. זוהי חברת הרכבות הלאומית של אוקראינה, המנהלת את התנועה ואת שירותי הרכבת במסילות ברזל ברחבי המדינה ומפעילה שירותי רכבות נוסעים ומטען.

החברה נמצאת בבעלות ממשלתית ומשרדיה שוכנים בקייב. אורך הרשת שבבעלות החברה הוא 22,300 ק"מ, מהם כ-50% פועלים על חשמל והיא חברת הרכבות ה-14 בגודלה בעולם. החברה מהווה למונופול בתחבורת הרכבות והיא מעסיקה כ-375 אלף עובדים. תשתית מסילות הברזל באוקראינה מבוססת על תשתית הרכבות של ברית המועצות שנבנתה באוקראינה הסובייטית. ב-24 באוגוסט 1991 אוקראינה הפכה למדינה עצמאית והשתלטה על נכסי משרד הרכבות בשטח אוקראינה. עד דצמבר 1991 נוהלה תשתית הרכבות על ידי חברת רכבות דרום-מערב. ב-14 בדצמבר 1991 ממשלת אוקראינה החליטה על הקמת חברת רכבות ממשלתית לניהול תחבורת מסילות הברזל.

מבנה

חברת בת משרד ראשי
רכבות לבוב לבוב, רחוב גוגול, 1
רכבות אודסה אודסה, רחוב פנטיילמון, 19
רכבות דרום אוקראינה חרקוב, רחוב קונארב 7
רכבות דרום-מערב אוקראינה קייב, רחוב ליסנקו 6
רכבות עבר הדניפרו דניפרו, שדרות דמיטרי יאבורינצקי 108
חברת ויניצה טרנספריבור ויניצה, ככר התחנה 1
מרכז חישוב המידע הראשי קייב, רחוב איוואן פרנקו 21
מפעל שיפוץ קרונות קייב, רחוב אלמה-אטא 74
המרכס המאוחד לשינוע מטענים קייב, רחוב אומן 5
מרכז התקשורת קייב, רחוב ליסנקו 6
המכון למחקר מדעי טכנולוגי לבניית תחבורת מסילות ברזל קייב, רחוב איוואן פיודורוב 39
מפעל פאניוטין לשיפוץ קרונות מחוז חרקוב, פאניוטינו, רחוב המפעל 5
הלשכה לטכנולוגיות מידע קייב, רחוב ז'יליאנסקאיה 97
חברת קרונות קירור מחוז קייב, פסטוב, רחוב אנדריי שפטיצקי, 1-B
מפעל סטארוקונסטנטין לאדני בטון מחוז חמלניצקי סטארוקונסטנטין, רחוב וורושילוב 22
מרכז התפוקה קייב, שדרות ווזוחפלוטסקי 11/15
מרכז הבריאות קייב, שדרות ווזדוחפלוטסקי 9
המרכז לפיתוח צוות העובדים מחוז צ'רקסי, זולוטונושה, רחוב קייב 14
מרכז השירות ליסקי קייב, רחוב דובושה 22
מרכז הניהול התעשייתי רחוב איוואן פיודורוב 32
תחנת התקשורת המרכזית קייב, רחוב ויאצ'סלב ליפינסקי 5
המכון לפרויקטים ומחקר בתחבורת הרכבות קייב, רחוב איוואן פיודורוב 39
מפעל סטרי לשיפוץ קרונות מחוז לבוב, סטרי, רחוב זובנקו 2
חברת הרכבות המהירות קייב, רחוב התחנה 3
המרכז לשיפוץ מכונות קייב, רחוב קצ'אלוב 7
מרכז הלוגיסטיקה התחבורתית קייב, רחוב פיודורוב 32
חברת אספקת האנרגיה קייב, רחוב ז'יליאנסקאיה 97
המרכז לאבטחת השירות קייב, רחוב טבר 5
נציגות ברוסיה ובלארוס רוסיה, מוסקבה, סמטת ווזנסנסקי 17
נציגות בפולין ובמדינות הבלטיות פולין, ורשה, רחוב הוג'ה 63/67
חברת אבטחת הרכבות קייב, רחוב איוואן פיודורוב 39

שמות חברות הבת האזוריות נשמרו כפי שהם עוד מתקופת ברית המועצות ולכן החברות רכבות דרום אוקראינה ורכבות דרום-מערב אוקראינה אינם תואמים לפריסה הגאוגרפית באוקראינה, אם כי מאז 2016 ישנם דיונים לערוך שינויי שם.

בשנת 2014 לאחר סיפוח חצי האי קרים לרוסיה, כל תשתית מסילות הברזל בחצי האי קרים עברה לשליטת רוסיה. בעבר נוהלה הרכבת על יד מחלקת קרים של חברת רכבות עבר הדניפרו, לאחר הסיפוח, הוקמה חברת רכבות קרים, תחילה כחלק מחברת מסילות הברזל הרוסיות ולאחר מכן הוכפפה לסוכנות הפדרלית לתחבורת רכבות של משרד התחבורה של רוסיה.

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא רכבת אוקראינה בוויקישיתוף

הערות שוליים

Logo hamichlol 3.png
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0