קרוזה ŠM 11

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
קרוזה ŠM 11
Karosa ŠM 11
Karosa ŠM 11
Karosa ŠM 11
מאפיינים כלליים
יצרן Karosa (אנ')[1]
שנות ייצור 19811965
יחידות שיוצרו כ-9,900
הרכבה צ'כיהצ'כיה צ'כיה
מודל קודם Škoda 706 RTO (אנ')
מודל אחריו Karosa B 731 (אנ')
אורך 11,135 - 10,985 מ"מ
רוחב 2,500 מ"מ
גובה 2,985 מ"מ
משקל 8.75 - 7.8 טון
מפרט טכני
מנוע
הילוכים
  • תמסורת ידנית - 5 מהירויות תוצרת "Praga" (אנ')
  • תמסורת אוטומטית - 2 מהירויות תוצרת "Praga" (אנ')
מהירות מרבית 65 קמ"ש
צריכת דלק 28 ליטר ל-100 ק"מ
קשר סקודה

קרוזה ŠM 11צ'כית : Karosa ŠM 11) הוא אוטובוס עירוני מתוצרת יצרנית כלי הרכב הצ'כית Karosa (אנ') אשר יוצר בין השנים 19811965 בצ'כיה[2].

"קרוזה ŠM 11"

גרסאות תצורות מושבים

  • 31 מושבים, 59 מקומות עמידה, סך הכל 90 נוסעים
  • 27 מושבים, 69 מקומות עמידה, סך הכל 96 נוסעים

טרוליבוס "סקודה T11"

טרוליבוס "סקודה T11" בעיר ברנו

הטרוליבוס הוא אוטובוס ציבורי המונע באמצעות רשת החשמל. הטרוליבוס דומה בחזותו ובמבנהו לאוטובוס רגיל, אך הוא מצויד במנוע חשמלי, ובאמצעים המחברים אותו אל חוטי חשמל התלויים, בדרך כלל, מעל למסלול נסיעתו.

בין השנים 19701964 יוצרה גרסת טרוליבוס בשם "סקודה T11". גוף דגם ה-"Škoda T11" התבסס על דגם "קרוזה ŠM 11".

אב הטיפוס יוצר בשנת 1964[4].

יוצרו 8 יחידות מתוכם 4 יחידות נרכשו על ידי רשות התחבורה בעיר פלזן (2 יחידות בשנת 1966 ו-2 יחידות בשנת 1970). 3 יחידות נרכשו בשנת 1967 על ידי רשות התחבורה בברטיסלאבה בסלובקיה.

הטרוליבוס האחרון בשירות, בעיר פלזן, עבר שיפוץ בשנת 1980.

אורך הדגם - 10,950 מ"מ, רוחב - 2,500 מ"מ. משקלו 8.35 טון (ריק). מספר נוסעים : 23, מקומות עמידה 71, סך הכל 94 נוסעים. מהירות שיא : 65 קמ"ש.

גלריה

ראו גם

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ^ Autobusy Karosa – 6. díl – ŠM 11 a 16,5" Československý dopravák issue 4 2007 page 22
  2. ^ "קרוזה ŠM 11" dpo.cz/o-spolecnosti/historie-mhd/historicka-vozidla/historicke-autobusy
  3. ^ "קרוזה ŠM 11" בברטיסלאבה - תמונות imhd.sk/ba/vozidlo/1907/Karosa
  4. ^ טרוליבוס "סקודה T11" skoda-club.net/model/skoda-t11
Logo hamichlol 3.png
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0