צ'ארלס קונראד הבן

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
צ'ארלס קונראד הבן
צ'ארלס קונראד
לידה 2 ביוני 1930
פילדלפיה, פנסילבניה
פטירה 8 ביולי 1999 (בגיל 69)
אוג'אי, קליפורניה
מידע כללי
לאום ארצות הבריתארצות הברית אמריקאי
עיסוקים נוספים טייס ניסוי
תקופת השירות 19621973 (כ־11 שנים)
דרגה קפטן בצי ארצות הברית
זמן שהייה בחלל 49 יום, 3 שעות ו־38 דקות
מספר פעילות חוץ-רכבית 4 (2 מהן על הירח)
משימות
ג'מיני 5, ג'מיני 11, אפולו 12, סקיילאב 2
ג'מיני 5 ג'מיני 11סקיילאב 2
עיטורים
סיכת האסטרונאוט של צי ארצות הברית
מדליית השירות המצטיין של נאס"א (פעמיים)מדליית נאס"א לשירות יוצא מן הכלל (פעמיים)
מדליית השירות המצוין של הצי מדליית השירות המצוין של הצי

צ'ארלס "פיט" קונראד הבןאנגלית: Charles "Pete" Conrad;‏ 2 ביוני 1930 - 8 ביולי 1999), אסטרונאוט בתוכנית ג'מיני, תוכנית אפולו ובסקיילאב. נולד בפילדלפיה, פנסילבניה.

פיט קונראד היה בדחן לא קטן. הוא לא היה גבוה במיוחד, וכאשר קפץ מן השלב האחרון בסולם אל קרקע הירח במשימת אפולו 12 קרא "וופיי! בן אדם, זה אולי היה [צעד] קטן לניל, אבל [צעד] ארוך עבורי", בהתייחסו לאימרתו המפורסמת של ניל ארמסטרונג, כאשר הניח את רגלו על הירח.

בשנת 1998, בתגובה לשליחתו של ג'ון גלן לחלל בגיל 77 במעבורת דיסקברי, אמר שהוא מצפה ליום ההולדת ה־77 שלו. "אני מצפה מנאס"א לשלוח אותי בחזרה לירח כפי שנהגו בג'ון גלן, ואם לא יעשו כך, אצטרך לעשות זאת בעצמי", הכריז.

השכלה

בוגר במדעים בהנדסה אווירונאוטית מאוניברסיטת פרינסטון, 1953.

שירות צבאי

בתום לימודיו, הצטרף לצי האמריקאי כטייס. הוא למד בבית הספר לטייסי ניסוי של הצי. מאוחר יותר שירת כמדריך טיסה ומהנדס ביצועים בבית הספר. לאחר מכן שירת כמדריך טיסה על מטוסי F-4 פנטום בטייסת ההדרכה VF-121, ולאחר מכן בטייסת הפנטומים VF-96 על נושאת המטוסים USS Ranger.

שירות בנאס"א

נבחר לאסטרונאוט בספטמבר 1962. הטיסה הראשונה שלו לחלל הייתה בג'מיני 5. כמפקד ג'מיני 11, קבע שיא גובה חדש מעל פני הקרקע. משימתו הבאה הייתה כמפקד אפולו 12, המשימה השנייה שנחתה על הירח. פיט היה האדם השלישי ללכת על הירח. תפקידו האחרון בחלל היה מפקד סקיילאב 2, תחנת החלל האמריקאית הראשונה.

בדצמבר 1973 עזב את השירות בצי ובנאס"א.

לאחר נאס"א

לאחר נאס"א התמנה לסגן נשיא לפעולות וסמנכ"ל פעולות של תאגיד "אמריקן טלביז'ן אנד קומוניקיישנס" (ATC), שם היה אחראי על תפעול המערכות הקיימות, ופיתוח רשת ארצית לטלוויזיה בכבלים.

בשנת 1976 התפטר מ־ATC לטובת תפקיד סגן נשיא ויועץ בחברת מקדונל דאגלס. הוא ביצע מספר תפקידים בחברה זו, בתחומי שיווק מוצרי התעופה ומערכות הנשק של החברה. בשנת 1990 התמנה לתפקיד סגן נשיא לעסקים חדשים בחברת "מקדונל-דאגלס ספייס קומפני", שם השתתף במחקר ופיתוח עבור יוזמת חקר החלל של הנשיא ג'ורג' בוש האב, יוזמה שלא יצאה אל הפועל בסופו של דבר.

ביולי 1999 נהרג קונראד בתאונת אופנוע בסמוך לעיירה אוג'אי שבקליפורניה. הוא נטמן בבית הקברות הלאומי ארלינגטון, וושינגטון.

אותות ועיטורים

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא צ'ארלס קונראד הבן בוויקישיתוף
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0

24028178צ'ארלס קונראד הבן