פרארי FXX
מאפיינים כלליים | |
---|---|
יצרן | פרארי |
שנות ייצור | 2007-2005 |
יחידות שיוצרו | 30 |
הרכבה | מארנלו, איטליה |
מודל אחריו | פרארי FXX K |
חברת אם | פיאט |
סיווג | מכונית מרוץ |
מרכב | מנוע אחורי-מרכזי |
אורך | 4,832 מ"מ |
רוחב | 2,040 מ"מ |
גובה | 1,127 מ"מ |
משקל | 1,155 ק"ג (ריק) |
בסיס גלגלים | 3,700 מ"מ |
מפרט טכני | |
מנוע | V12 צילינדרים, בנפח 6.3 ליטר, המפיק 800 כ"ס ב-8,500 סל"ד |
הילוכים | תיבת הילוכים חצי אוטומטית בעלת שישה הילוכים |
מהירות מרבית | 345 קמ"ש |
קשר | פרארי אנזו, מזראטי MC12 |
מעצב | פרנק סטיבנסון (אנ') |
פרארי FXX (באיטלקית: Ferrari FXX) היא מכונית מרוץ מתוצרת יצרנית הרכב האיטלקית פרארי, אשר יוצרה בין השנים 2007–2005 באיטליה.
סקירה
פרארי FXX מבוססת על טכנולוגיות בהן נעשה שימוש בדגם האנזו פרארי, שייצורו הסתיים בשנת 2004, בתוספת של פיתוחים נוספים שעתה החברה. רוכשי המכונית שילמו 2 מיליון ליש"ט תמורתה, אך לא מקבלים את המכונית לחזקתם. המכונית נשארת בידי החברה והבעלים יכולים לעשות בה שימוש בימי מסלול מיוחדים הנקבעים בידי החברה. טכנאים של החברה בוחנים את המכונית לפני ואחרי כל נסיעה. במכונית קיימת מערכת טלמטריה המנטרת את ביצועי המכונית והנהג בזמן אמת ומספקת מגוון רחב של נתונים המשמשים את צוותי הפיתוח של פרארי. בנוסף, לאחר כל נסיעה הנהגים מתושאלים על ידי נציגי החברה במטרה לאסוף עוד ידע רלוונטי. מזראטי, חברת האחות של פרארי, פיתחה מכונית דומה, מזראטי MC12 למטרה זו כאשר ההבדל היחיד הוא שהבעלים יכולים לשמור על המכונית בחזקתם. למבורגיני אסנזה SCV12 היא מכונית מסלול נוספת, שנשמרת גם היא, בחזקת הלקוחות[1] [2].
30 יחידות בלבד יוצרו מדגם ה-FXX. 29 יחידות נמכרו מראש ללקוחות עבר של פרארי. היחידה ה-30 והאחורנה שיוצרה נמסרה לנהג המרוצים של פרארי מיכאל שומאכר כשפרש ממרוצי הפורמולה 1 בסוף שנת 2006 כאות הוקרה על הישגיו. ה-FXX של שומאכר שונה מהאחרים בכך שהיא בצבע שחור ללא פס, והיא בעלת גלגלים אדומים מעוטרים עם הלוגו האישי שלו שתפור על מושבי המכונית
מבנה
בדומה לדגם האנזו פרארי, גם ב-FXX המנוע הוא מנוע מדגם F140 V12, אבל בנפח והספק שונים. נפח המנוע גדל מ-6.0 ליטרים ל-6.3 ליטרים. הספק המנוע עלה מ-651 כ"ס ל-789 כ"ס[3]. המנוע הוא אחורי-מרכזי בעל הנעה אחורית. שלדת הרכב והמרכב בנויים מסיבי פחמן, עם תת-מסגרת אחורית העשויה מסגסוגת.
תיבת ההילוכים היא חצי-אוטומטית בעלת שישה הילוכים. התיבה היא חלק מהפיתוח של פרארי המאפשר החלפת הילוך בפחות מ-100 מילישנייה. מערכת הבלמים עשויה מסיבי פחמן מחוזקים מתוצרת ברמבו. גלגלי הרכב הם בקוטר 19 אינץ' וכוללים צמיגי מרוץ חלקים. דלתות הרכב הפ בתצורת "פרפר" (אנ').
התאוצה בין 0–100 קמ"ש היא 2.77 שניות והמהירות המרבית עומדת על 345 קמ"ש.
פרארי FXX אבולושיין
סדרת רכבי FXX המשיכה עם גרסת ה-FXX אבולושיין (FXX Evoluzione) שיוצרה בין השנים 2007–2009. גרסה זאת הציגה מספר שינויים ושדרוגים שהגבירו את ביצועי המכונית ביחס לדגם הסטנדרטי. הספק המנוע גדל ל-848 כ"ס ב-9,500 סל"ד ותאוצת המכונית מ-0 ל-100 ירדה ל-2.5 שניות. זמן התגובה של מערכת ההילוכים קוצר ל-60 מילישנייה, 20 מילישניות פחות מהתיבה ב-FXX. שינויים אוירודינמיים ושיפור במערכת בקרת המשיכה איפשרו ביצועים טובים יותר בנסיעה על מסלול המרוצים.
קישורים חיצוניים
הערות שוליים
- ^ אפשר לקנות אך אי אפשר לשמור אצלך, באתר roadandtrack, 1 בספטמבר 2016
- ^ הסבר מפורט על התוכנית המשונה של פרארי, באתר פרארי
- ^ מנוע וכ"ס ל-FXX, באתר automobile
פרארי | ||
---|---|---|
אישיים | אנצו פרארי - מייסד החברה • ג'ון אלקן יו"ר ומנכ"ל החברה הנוכחי • פיירו פרארי - סגן היו"ר (בנו של אנצו פרארי) • פלאביו מאנזוני (המעצב הראשי) | |
כלי רכב נוכחיים | פרארי 812 סופרפאסט • פרארי פורטופינו • פרארי מונזה SP • פרארי F8 טריבוטו • פרארי SF90 סטרדלה • פרארי רומא • פרארי 296 GTB • פרארי דייטונה SP3 | |
פארקים | פרארי וורלד • פרארי לנד | |
מוזיאונים | מוזיאון פרארי • מוזיאון קאסה אנצו פרארי | |
מפעלים | מפעל פרארי במרנלו | |
מרוצים | פיוראנו (מסלול מרוצים) • סקודריה פרארי • אקדמיית פרארי לנהגים | |
מנועי פרארי | V6 F1 טורבו • F163 • F160 • F154 • F140 | |
שונות | פרארי בהתאמה אישית • פרארי אן. וי - חברת החזקות המחזיקה בבעלות פרארי | |
אתר האינטרנט הרשמי של פרארי קטגוריה:פרארי |
32336249פרארי FXX