פלאביו מאנזוני

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: תרגמת.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: תרגמת.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
פלאביו מאנזוני
לידה 7 בינואר 1965 (גיל: 59)
נואורו איטליה
השכלה אוניברסיטת פירנצה
עיסוק סמנכ"ל עיצוב פרארי

פלאביו מאנזוניאיטלקית: Flavio Manzoni; נולד ב-7 בינואר 1965 בנואורו שבאיטליה) הוא אדריכל ומעצב רכב איטלקי. סמנכ"ל עיצוב בפרארי מינואר 2010 והוביל יצירת דגמים רבים של פרארי, כולל פרארי F12 ברלינטה.

קריירה

מאנזוני למד אדריכלות באוניברסיטת פירנצה והתמחה בעיצוב תעשייתי. בשנת 1993 הצטרף לסנטרו סטייל לנצ'יה. הוא עבד בפרויקטים שונים כמו חללי הפנים של לנצ'יה דיאלוגוס ומזראטי 3200 GT. בשנת 1999 עבר לברצלונה כדי להיות מנהל עיצוב פנים בסיאט, ועבד בחללי הפנים של מכוניות הייצור סיאט אלתיאה וסיאט לאון, ומכוניות הקונספט סיאט סלטה וסיאט טנגו.

בשנת 2001 חזר מאנזוני לנצ'יה והתמנה למנהל העיצוב. הוא לקח על עצמו את מכוניות הקונספט לנצ'יה גרנד טוריסמו, לנצ'יה גרנד טוריסמו סטילנובו ולנצ'יה פולביה קופה קונספט, הצלחה גדולה בתערוכת פרנקפורט בשנת 2003, ומכוניות הייצור לנצ'יה איפסילון ולנצ'יה מוסא, וזכה בפרס "אירופה לעיצוב רכב אירופאי" בשנת 2003.[1]

בשנת 2004 הוא מונה למנהל התכנון של פיאט, לנצ'יה ופיאט LCV, והחל לעבוד על פיאט גרנדה פונטו, פיאט 500 החדשה, ופיאט פיורינו/קובו.

בשנת 2006, יחד עם סופרים אחרים, כתב את "L'automobile italiana" בהוצאת ג'ונטי עדיור. באותה שנה עבר לקבוצת פולקסווגן והצטרף לאאודי, והפך בפברואר 2007 למנהל האמנותי של קבוצת "הצפון" של קבוצת פולקסווגן, שם החל לעבוד על תדמית סגנונית חדשה של המותגים פולקסווגן, סקודה, בנטלי ובוגאטי. הוא עיצב את הקונספט "Up!", ואחריו דגם Scirocco ורסטילינג של פולקסווגן גולף, שנקרא גולף VI, ומציגים את גרסת "גולף פלוס" בשנת 2008 בבולוניה Motorshow. כמו כן בשנת 2007 הוא חבר לחבר המושבעים של iF-Award עיצוב מוצר.

החל מ-12 בינואר 2010 הוא הצטרף לפרארי כמנהל עיצוב, והחליף את דונאטו קוקו ויצר מרכז סטייל פנימי, שלם ואוטונומי לראשונה בתולדות המותג. פרארי FF היא מכונית הייצור הראשונה שאיתה הוא מפקח על הפיתוח. הוא הציג את גרסת הרודסטר של פרארי אפרטה בתערוכת הרכב בפריס 2010. בשנת 2012, בתערוכת הרכב בז'נבה, הוא הציג את פרארי F12 ברלינטה, יורשתה של פרארי 599 GTB פיוראנו. בזכות ה-F12 ברליטנה הוא זכה בפרס העיצוב בשנת 2012, כמכונית היפה ביותר באירופה, ובהגה הזהב. בשנת 2013 הוא עשה את יורשו של פרארי אנזו הפרארי לה-פרארי. הוא פיקח על הברק והתכנון האווירודינמי של פרארי 458 ספיישל. בשנת 2011 נכלל פלביו מונזוני בהיכל התהילה לעיצוב רכב במוזיאון הרכב הלאומי בטורינו, איטליה.

במאי 2014 הוא קיבל את פרס קומפאסו ד'אורו על שם פרארי, המעניק תגמול לשילוב הטכנולוגיה והעיצוב של פרארי F12 ברלינטה.

בדצמבר 2016 הוצגה פרארי J50 בטוקיו. אשר עוצבה על ידי פלאביו מאנזוני יחד עם מרכז סגנון פרארי, זו מכונית ספורט המיוצרת במהדורה מוגבלת כדי לחגוג את חמישים שנות נוכחותה של פרארי ביפן. בין עבודותיו האחרונות יש את F12 TdF (טור דה פראנס), הגרסה הקיצונית ביותר של ה-F12 ברלינטה, מכונית הספורט 488 GTB וגרסת ה-488 ספיידר הפתוחה וקליפורניה T, עם חידושים טכניים חשובים.

בדצמבר 2014 במסלול יאס מרינה באבו דאבי הוצגה הפרארי FXX K שלו כפרארי החזקה ביותר אי פעם. אף על פי שהיא מבוססת חלקית על המכונית ההיברידית הראשונה המיוצרת במראנלו, פרארי לה-פרארי היא למעשה מכונית חדשה לחלוטין.

במרץ 2017 הוצגה פרארי 812 סופרפאסט בתערוכת ז'נבה שתוכננה על ידי מרכז הסגנון פרארי בהובלת פלביו מונזוני. בספטמבר מוצגת פרארי פורטופינו החדשה בתערוכת הרכב בפרנקפורט.

עיצובים

פרסים

  • בשנת 2011 פלביו מונזוני נכלל בהיכל התהילה של עיצוב מכוניות במוזיאון הרכב הלאומי בטורינו, איטליה.[2]
  • במאי 2014 הוא קיבל את הקומפאסו ד'אורו, הפרס הוותיק והמוכר ביותר בתחום העיצוב התעשייתי, על עיצוב פרארי F12 ברלינטה. ביוני 2016 הקומפאסו ד'אורו הוקצה לפרארי FXXK.
  • במרץ 2015 בהנחיית מרכז פרארי סטייל שלוש פרארי זכו בפרס Red Dot, תחרות העיצוב הבינלאומית היוקרתית, עבור פרארי קליפורניה T, פרארי לה-פרארי ופרארי FXX K.
  • בשנת 2016 זכה בפרס Red Dot "Best of the Best" על עיצוב מוצר[3] עבור פרארי 488.
  • בפברואר 2017 בהנחייתו זכתה פרארי GTC4Lusso בפרס "מכונית העל היפה ביותר של השנה", על ידי חבר המושבעים של פסטיבל הרכב הבינלאומי בפריז.[4]
  • פרסי הנקודה האדומה הוענקו לפרארי לה-פרארי. ב-9 ביולי 2018 הוענק הפרס לפרארי פורטופינו.
  • במאי 2018 קיבל פלאביו מאנזוני את פרס העיצוב למכוניות קונספט ואבות טיפוס בקונקורסו ד'אלגנזה די וילה ד'אסטה עבור פרארי SP38.
  • במרץ 2019 זכתה פרארי מונזה SP1 בפרס זהב בטקס פרסי העיצוב iF 2019 במינכן.[5]
  • במאי 2019 זכה פלאביו מאנזוני בפרס האמריקאי לעיצוב, שנועד לכבד מצוינות וחדשנות עיצובית[6]
  • בספטמבר 2020, זכתה פרארי מונזה SP1 בפרס העיצוב התעשייתי הוותיק והסמכותי בעולם.

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא פלאביו מאנזוני בוויקישיתוף

הערות שוליים

  1. ^ "The new Lancia Fulvia – yes please!". נבדק ב-2009-01-14.
  2. ^ "Flavio Manzoni to visit Sydney for Vivid Ideas". whitehavenmotoryachts.com.au. אורכב מ-המקור ב-30 ביוני 2016. נבדק ב-19 ביולי 2016. {{cite news}}: (עזרה)
  3. ^ "Design award honours Kia and Ferrari with Red Dot: Best of the Best". en.red-dot.org. אורכב מ-המקור ב-21 ביולי 2016. נבדק ב-27 במאי 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ "The Ferrari GTC4Lusso Wins the "Most Beautiful Supercar of the Year" | Ferrari.com". Ferrari GT - en-EN (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-2017-03-21.
  5. ^ "Ferrari Monza SP1 Awarded Gold". נבדק ב-25 במרץ 2019. {{cite news}}: (עזרה)
  6. ^ "Flavio Manzoni Wins 2019 American Prize for Design". www.dexigner.com. נבדק ב-2019-05-20.
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0

32406062פלאביו מאנזוני