פיטרבילט 389
Peterbilt 389 | |
מאפיינים כלליים | |
---|---|
יצרן | פיטרבילט (אנ') |
שנות ייצור | 2006 – הווה |
הרכבה | ארצות הברית |
מודל קודם | פיטרבילט 379[1][2] |
חברת אם | Paccar |
סיווג | משאית כבדה, Tractor Unit (גורר סמי-טריילר) |
בסיס גלגלים | כ-250 אינץ' (6.4 מטרים) |
מפרט טכני | |
מנוע |
ממנועי הדיזל המורכבים בדגמי "389": |
הילוכים |
פיטרבילט 389 (באנגלית: Peterbilt 389) היא סדרת משאיות מסוג "Tractor unit" (אנ') בתצורות סמי-טריילר ופול-טריילר, המשמשות לגרירה, מתוצרת פיטרבילט (אנ') (שם רשמי: Peterbilt Motors Company) האמריקאית אשר מיוצרות מסוף שנת 2006 ועד היום בארצות הברית.[5] בארצות הברית מוגדרים דגמי "פיטרבילט 389" כמשאיות דרגה 8 ("Class 8") (אנ'), כלומר משאית שמשקל הברוטו וכושר ההעמסה הכולל שלה ("Gross vehicle weight rating", (אנ')) הוא 33,001 ליברות (14,969 קילוגרם) ומעלה.
דגמי "פיטרבילט 389" משווקים בעיקר לשוק האמריקאי וממותגים כיורש המעודכן-טכנולוגית של ה"פיטרבילט 379" הקלאסי. הם בעלי עיצוב דומה שנועד לשדר עוצמה וכולל קבינה גדולה, שמשה קדמית המורכבת משני חלונות ריבועיים, מפלטי גז (אגזוז) גדולים בצדדים, תא מנוע קדמי ("אף") ו"גריל" קדמי (רשת לאוורור המנוע) עם סמל החברה. עם זאת, דגמי "389" זמינים גם לייצוא ברחבי העולם, כולל לאוסטרליה בה הם משווקים עם מערכת היגוי מימין.
דגם "פיטרבילט 389" הוצג לראשונה ב"בתערוכת הובלות אמריקה התיכונה" (Mid-America Trucking Show), בשנת 2006. משאיות "פטרבליט 389" נבנות באותן תצורות של דגם "פיטרבילט 379" והחליפו אותן בייצור החל ממרץ 2007.
מאפיינים טכניים
הפיטרבילט 389 היא משאית סמי-טריילר כבדה, והחלק העיקרי בה הוא הגורר אליו ניתן לחבר נגררים שונים. הגורר מורכב מתא נהג (קבינה) גדול, תא שינה (sleeper) אופציונלי, תא מנוע, יצול אחורי (אליו מתחבר הנגרר), 3 סרני גלגלים, מיכלי דלק גדולים ומכלולים נוספים המורכבים על שלדת פלדה חזקה.
תא הנהג הגדול מעוצב בדומה לפיטרבילט 379 ונועד לשדר עוצמה. השמשה הקדמית גדולה ומחולקת לשני חלונות שמעליהם מגיני שמש. משני צידי תא הנהג ניצבים צינורות מפלט גדולים ואנכיים. ה"גריל" שבחזית תא המנוע גדול בשטחו וגבוה, ומלפניו יש בדרך כלל לוח או סבכת מגן ממתכת. משני צידי ה"גריל" ועל הגג מותקנים פנסים ואורות דרך. תא הנהג עשוי מאלומיניום על מנת להפחית במשקל ולהקטין את צריכת הדלק. כברירת מחדל מותקן עליו (ועל תא השינה, אם קיים) גגון אווירודינמי להפחתת הגרר. לפני תא הנהג מצוי תא המנוע, הבולט קדימה כמו "אף" ארוך. היתרון בתצורה זו היא נוחות הגישה למנוע, דבר שמקל במיוחד על תיקונים בשטח.
המשאית מוצעת עם מספר דגמי מנועים לבחירת הלקוח, ובהם מנועי דיזל של "Paccar" ו"קאמינס",[6][7] כאשר ההספקים הם בטווח של 405–600 כ"ס (302–447 קילוואט). המנוע כולל בקרה דיגיטלית Smartlinq שמנטרת את המנוע בזמן אמת ומעבירה מידע על ביצועיו ותקינותו לנהג וכן לאחראי על תקינות הרכב. המידע מוצג לנהג בזמן אמת על גבי מחוונים ומסך מגע בגודל 7 אינץ' (18 סנטימטרים). דגמי המנועים הנפוצים הם:
- מנוע דיזל PACCAR MX 13, הספק: 500 כ"ס (370 קילוואט), מומנט כוח: 1,850 פאונד-רגל (2508 ניוטון-מטר).[4]
- מנוע דיזל Cummins ISX 2350, הספק: 600 כ"ס (450 קילוואט), מומנט כוח: 2050 פאונד-רגל (2779 ניוטון-מטר).
- מנוע גז Cummins ISX 15, הספק: 600 כ"ס (450 קילוואט), מומנט כוח: 2050 פאונד-רגל (2779 ניוטון-מטר).[4]
במדינות גדולות, דוגמת ארצות הברית ואוסטרליה, מסע הובלה יכול להימשך מספר ימים ועל כן משאיות רבות מציעות תא שינה (sleeper) שממוקם מאחורי תא הנהג וכולל מיטה, מיזוג אוויר ותאי אחסון לחפצים אישיים. תא השינה מאפשר לנהג לעשות הפסקות מנוחה ואף לישון בלילות מבלי להיות תלוי במלונות דרכים (מוטל motel). בפיטרבילט 389 ניתן לבחור האם להוסיף תא שינה או לא (פיטרבילט מציעה את שתי האפשרויות). קיימים תאי שינה במספר תצורות הנוספים לתא הנהג (בהן תא שינה עם גג נמוך) וכן עם תא שינה בתוך תא הנהג (קבינה).[6][8] על תא הנהג ותא השינה מותקן כברירת מחדל גגון אווירודינמי להפחתת הגרר והקטנת צריכת הדלק.
מאפיינים נוספים:[9]
- שלושה סרני גלגלים: אחד קדמי ושניים אחוריים (סך הכל 6 גלגלים).
- בלמי דיסק מופעלי אוויר.[5]
- בקרת יציבות אלקטרונית.
- משאית "פיטרבילט 389" שומרת על מכסה המנוע הארוך ביותר ש"פטרבליט" הציעה אי פעם. מכסה מנוע באורך מורחב עבור דגם עם פגוש לחלק האחורי של הקבינה בגודל 131 אינץ' (330 סנטימטרים).[4]
- הפגושים הקדמים והאחורים מוגנים ב"גדר".
- הפנסים הקדמיים זכו לעיצוב מודרני.
- אבזור תא הנהג: מערכת ניווט לווייני (GPS), חיבור בלוטות' כולל דיבורית, מערכת בידור הכוללת חיבור USB, נגן MP3 ורדיו לווייני.[4]
גלריה
-
"פיטרבילט 389" גורר סמי-טריילר ומאחוריו עוד פול-טריילר
-
"פיטרבילט 389", על הנגרר טרוליבוס
-
"פיטרבילט 389" ללא תא שינה
-
"פיטרבילט 389" (פרופיל)
-
"פיטרבילט 389"
-
"פיטרבילט 389"
-
"פיטרבילט 389"
ראו גם
קישורים חיצוניים
- אתר האינטרנט הרשמי של פיטרבילט 389
- פיטרבילט 389 - מאפיינים באתר www.allstatepeterbilt.com
- משאיות פיטרבילט 389 - חיפוש תמונות בפליקר
- פיטרבילט 389 - תמונות, גלריה בפליקר
- סרטי וידאו ביוטיוב:
- 2020 Peterbilt 389, 78" Standup sleeper, Diamond White!, סרטון באתר יוטיוב (אורך: 6:33)
- 2020 Peterbilt 389: Tad Schultz's short-trade-cycle custom creation, סרטון באתר יוטיוב (אורך: 4:04)
- Full Custom 2020 389 Peterbilt for Will Patten 605hp Cummins Show Truck, סרטון באתר יוטיוב (אורך: 10:11)
- PACCAR MX-13 Engine, סרטון באתר יוטיוב (אורך: 1:33)
הערות שוליים
- ^ "פיטרבילט 379" באתר https://www.allstatepeterbilt.com/
- ^ "פיטרבילט 379", מנוע 14.6 ליטר barrett-jackson.com/Events/Event/Details/1992-PETERBILT-379-TRANSFORMERS
- ^ מנוע Paccar MX 13, באתר paccarpowertrain.com/engines/mx-13
- ^ 4.0 4.1 4.2 4.3 4.4 4.5 "פיטרבילט 389" allstatepeterbilt.com/clp-peterbilt-389-minneapolis
- ^ 5.0 5.1 "פיטרבילט 389", באתר פיטרבילט peterbilt.com/trucks/highway/model-389
- ^ 6.0 6.1 מפרט ואפשרויות באתר פיטרבילט
- ^ רשימה של מגוון דגמי "פיטרבילט 389" למכירה עם מנועים שונים באתר www.truckpaper.com
- ^ "פיטרבילט 389" rushtruckcenters.com/truck-sales/brand-details/peterbilt/model-389,
"פיטרבילט 389" - דגם ללא תוספת של תא שינה מאחור - תמונה commercialtrucktrader.com/listing/2020-PETERBILT-389-5006479707 - ^ "פיטרבילט 389" - כולל תמונות kijiji.ca/b-heavy-trucks/ontario/peterbilt-389
27157588פיטרבילט 389