פיאט 2401 קנזה
Fiat 2401 Cansa | |
מאפיינים כלליים | |
---|---|
יצרן | פיאט |
שנות ייצור | 1953–1958 |
הרכבה | איטליה |
מודל אחריו | פיאט 2411 קנזה (באיטלקית: Fiat 2411 Cansa) |
חברת אם | פיאט |
סיווג | טרוליבוס |
אורך | 10,500 מ"מ |
רוחב | 2,500 מ"מ |
מפרט טכני | |
מנוע | מנוע חשמלי מיוצר על ידי חברת (Compagnia generale di elettricità" (CGE" |
פיאט 2401 קנזה (באיטלקית: Fiat 2401 Cansa) הוא אוטובוס חשמלי מסוג טרוליבוס אשר יוצר על ידי חברת פיאט האיטלקית בין השנים 1953–1958. הדגם מונע באמצעות רשת חשמל, מושך חשמל באמצעות כבל חשמלי תקרה המחובר לרשת המספקת חשמל.
דגם הטרוליבוס "פיאט 2401 קנזה" דומה בחזותו ובמבנהו לאוטובוס רגיל, אך הוא מצויד במנוע חשמלי.
את מרכב הדגם ביצעה חברת "Cansa".
פיאט 2401 קנזה
בדגם ה"פיאט 2401 קנזה" נבנו 21 מושבים. סך הכל הדגם יכול להכיל 70 נוסעים. מושב הנהג מימין. אורך הדגם 10.5 מטר.
לדגם 2 דלתות צדדיות.
ה"פיאט 2401 קנזה" יוצא לברזיל, מקסיקו ומספר ארצות באסיה.
טרוליבוס
טרוליבוס הוא סוג של אוטובוס חשמלי אשר מושך חשמל מכבל תקרה. מעל גג האוטובוס מחובר מוט לרשת החשמל. ה"טרוליבוס" נבדל מסוגים אחרים של אוטובוסים חשמלים אשר מסתמכים על סוללה חשמלית.
על רשת החשמל המזינה את הטרוליבוס לכלול שני חוטי חשמל מקבילים הסוגרים מעגל חשמלי.
בדרך כלל המתח החשמלי הנפוץ הוא 600 וולט מתח ישר (DC).
נתיב הנסיעה הוא תמיד קדימה (דגמי הטרוליבוס לא מסוגלים לנסוע אחורנית).
בניגוד לחשמלית שהיא כלי תחבורה ציבורית הנעה על מסילה ברחובות ערים, ה"טרוליבוס" נע על כביש אספלט ללא צורך במסילה.
באיטלקית ה"טרוליבוס" קרוי: "Filobus".
מכירות ותפוצת דגם "פיאט 2401 קנזה" באיטליה
- אנקונה - 5 יחידות (סדרה 17-21)
- אבלינו - 4 יחידות
- בולוניה - 10 יחידות (סדרה 1408-1417)
- קליארי - 6 יחידות
- ליבורנו - 4 יחידות (סדרה 56-59)
- מודנה - 2 יחידות (סדרה 27-28)
- פארמה - 16 יחידות (סדרה 001-16)[1]
- רימיני - 3 יחידות
- טורינו - 12 יחידות (סדרה 1000-1111)
גלריה
-
פיאט 2401 קנזה
ראו גם
לקריאה נוספת
- פיאט 2401 (מאת: Andrea Cozzolino)
- דגמי טרוליבוס באיטליה ( L'Italia in filovia - Stagniweb)
קישורים חיצוניים
הערות שוליים
27645775פיאט 2401 קנזה