פורטל:רכבת ישראל/ערך נבחר/גלריה/10
רכבת פרברים היא אמצעי תחבורה שמטרתו להסיע יוממים מקצות המטרופולין אל מרכזו ומהטבעת התיכונה של המטרופולין אל אזורי התעשייה שבשוליו. רכבות פרבריות מאופיינות בכמויות גדולות של נוסעים בשעות העומס, בתדירות גבוהה, בדלתות רחבות (על מנת לאפשר לנוסעים לעלות ולרדת בזריזות), בזמני תאוצה ותאוטה קצרים ובהשתלבות מיטבית במערכי תחבורה אחרים. לרוב, הרכבות הפרבריות אינן מהוות מטרד רעש ואינן מזהמות בשל היותן מופעלות בחשמל. ההגדרה הבינלאומית של רכבת פרברית היא רכבות בטווח של 150 ק"מ מהמטרופולין. לפי הגדרה זו כל קווי רכבת ישראל הם פרבריים, ולכן ננקטה בישראל הגדרה חלופית - רכבת בינעירונית היא רכבת המקשרת בין הערים הגדולות חיפה, תל אביב, ירושלים ובאר שבע (עם מעט עצירות בתחנות ביניים), ואילו כל שאר הרכבות הן רכבות פרבריות. רכבת ישראל מפעילה שני קווים פרבריים באזור מטרופולין תל אביב, קו אחד באזור חיפה ועוד קו בתדירות נמוכה בין דימונה לבאר שבע צפון. עם צמיחת המטרופולינים צפויה להתפתח בהם מערכת ענפה יותר של רכבות פרבריות. כיום, הרכבות הפרבריות בישראל מאופיינות בעומסים בלתי-נסבלים, בתדירות נמוכה מדי ובאיחורים מרובים. תהליך ההצטיידות של רכבת ישראל בקרונות וקטרים חדשים ותוכנית חישמול מסילת הרכבת הם צעד לקראת רכבת פרברים מתקדמת.