סימקה 1000
סימקה 1000, מכונית סופר-מיני משפחתית, 4 דלתות, יוצרה על ידי החברה הצרפתית סימקה משנת 1961 עד 1978. יוצרו 1,193,610 יחידות.
היסטוריה
סימקה, (Simca 1000) הייתה מיוצרת על ידי חברת "סימקה", (ראשי התיבות מצרפתית של Société Industrielle de Mécanique et Carrosserie Automobile) היה יצרן רכב צרפתי שהחל לייצר מכוניות ב-1934. החברה הוקמה על ידי פיאט על מנת לאפשר לה להימנע ממכסים שהוטלו בצרפת על יבוא כלי רכב. כל דגמי המכוניות הראשונים של סימקה היו דגמים של פיאט שיוצרו ברישיון. ב-1958 רכשה קרייזלר את השליטה בסימקה, וסימקה החלה לייצר מכוניות באופן עצמאי. ב-1970 הפכה סימקה באופן רשמי לקרייזלר-צרפת.
ב- 27 ביולי 1961 עם תחילת ייצור הסימקה 1000, הפכה למכונית הפופולרית בצרפת, ובמידה מסוימת גם בשוקי יצוא. במהלך 1962, שנת ייצור המלאה הראשונה שלה, היצרנית מיוצרת 154,282 יחידות, עם מכירות שנתיות הנותרים מעל 100,000 ללא הפסק עד 1974.
הסימקה 1000 הורכבה ב- צרפת, ספרד, מרוקו, ו- קולומביה.
בין המדינות שיוצאה הסימקה 1000 הייתה דרום אפריקה, ודגם הקופה שלה יוצא ל- ארצות הברית.
ב- צרפת הייתה הסימקה 1000 למתחרה העיקרית ל - דופין של רנו, ול- רנו R8.
הסימקה 1000 עוצבה על ידי מריו בואנו.
נתונים טכניים ומידות
- בישראל : מנוע 944 סמ"ק
- מנוע אחורי 4 צילינדרים מקורר מים בגרסאות : 777 סמ"ק, (משנת 1966,בהספק של 23 כ"ס), 844 סמ"ק, (ספרד), 944 סמ"ק,(בהספק של 26 כ"ס, 1,118 סמ"ק, (משנת 1969, 1,204 סמ"ק, (ספרד), 1,294 סמ"ק (משנת 1970).
- תמסורת : 4 הילוכים ידניים סינכורינים
- תמסורת 3 מהירויות חצי אוטומט (פותח על ידי פארודו)
- מתלים נפרדים לכל ארבעת הגלגלים
- אורך הרכב : 3,785 מ"מ
- רוחב : 1,473 מ"מ
- גובה : 1,335 מ"מ
- בסיס גלגלים : 2,200 מ"מ
- משקל : 730 ק"ג
סימקה 1000 בישראל
בישראל שווקה הסימקה 1000 בסיסמה : "קטנה שהיא גדולה". היא הייתה לספור הצלחה והתחרתה ב- ויוה ווקסהול, אוסטין 1100 וה- קונטסה 900, (משנת 1964).
הדגם ששווק בארץ היה של 994 סמ"ק.
ראו גם
לקריאה נוספת
- "סימקה וששון" מועדון החמש, קובי מילוא
- מכונית סימקה 1000 ועוברי אורח יד יצחק בן צבי, אלבום עמנואל ומרים צור
- סימקה 1000, מנוע 1294 סמ"ק (4:31 דקות), יו-טיוב
- סימקה 1000 (4:30 דקות), יו-טיוב
- סימקה 1000 (1:37 דקות), יו-טיוב
- סימקה 1000 (2:02 דקות), יו-טיוב
- סימקה מנוע 900 סמ"ק נתונים טכניים ותרשימים - פיאל דה טורו