נמל התעופה הבינלאומי וורונז'
נתוני השדה | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| |||||||||||
סוג השדה | ציבורי | ||||||||||
מפעיל | אוויאסרביס בע"מ | ||||||||||
עיר סמוכה | וורונז' | ||||||||||
גובה מעל פני הים | 157 מטר (515 רגל) | ||||||||||
אתר האינטרנט הרשמי של נמל התעופה | |||||||||||
מסלולי טיסה | |||||||||||
| |||||||||||
סטטיסטיקה (2019) | |||||||||||
מספר הנוסעים | 853,617 |
נמל התעופה הבינלאומי וורונז' ע"ש פיוטר הראשון (ברוסית: Международный аэропорт Воронеж имени Петра Первого) הוא נמל תעופה השוכן כ-11 ק"מ צפונית מערבית לעיר וורונז', בסמוך לכפר צ'רטוביצי (ברוסית: Чертовицы) שבדרום מערב רוסיה.
היסטוריה
ב־9 בפברואר 1933 הוקם שדה התעופה האזרחי הראשון בוורונז'. ב-10 ביולי 1933 נפתחה תנועה אווירית רגילה בתוואי מוסקבה-וורונז'-סטלינגרד במטוסי K-5. מאוחר יותר, הצי חידש את R-5, U-2, ואז AIR-6.
בשנים 1930–1940, בגלל מצבו הירוד של המסלול הלא סלול, הוחלט להעביר את בסיס התעופה האזרחית בעיר מהשדה הקיים לשדה תעופה צבאי הממוקם בשוליים הצפוניים של וורונז', באזור רחוב חוסלנוב. שדה תעופה זה הפך לאזרחי לאחר מלחמת העולם השנייה. בשנת 1946 נפתח שם מסוף שדה התעופה הראשון בוורונז'. בנייתו החלה מיד לאחר המלחמה. בתחילה נבנו מבני עץ, ועם העלייה בתעבורה כמה מבני לבנים. בקיץ הגיעו לטרמינל החדש, שבו היו מתקני תקשורת, חדר בקרה, קנטינה ומסעדה, הנוסעים הראשונים. המסלול הלא סלולה של שדה התעופה אירחה את מטוסי ה-An-2, Yak-12, Li-2, Il-12 ו- Il-14.
באפריל 1965, כ-11 ק"מ צפונית לעיר, בנפת רמונסקי, בסמוך לכפר צ'רטוביצי, נבנה נמל התעופה במקומו הנוכחי עם מסלול בטון שנחנך בשנת 1971.
בשנת 1975 הגיעה רשימת היעדים של שקושרו לשדה התעופה ל-72 ערים בברית המועצות, בהן מוסקבה, קייב, מינסק, טביליסי, ריגה, טאלין, טשקנט וקישינב.
בשנת 2008 החל תהליך שיפוץ ומודרניזציה של נמל התעופה. תוכניות שיפוץ כללו החלפת הכיסוי והארכת המסלול ל-2,600 מטר (בשל תוואי השטח הארכה נוספת אינה ניתנת לביצוע), החלפת גדר המערכת והניקוז המים. מערכות, עדכון ציוד איתות אור, שחזור הסינר ומסילות המוניות וכן מתחם נמל התעופה[1]. מאז שנת 2010, לאחר סיום העבודות העיקריות על המסלול, המאפיינים הטכניים שלה מאפשרים לקבל מטוסי בואינג 737 ואיירבוס A320.
בשנת 2016 הושלם שלב השיפוץ הבא בנמל התעופה הבינלאומי וורונז' וכעת התאפשר למקם עד 20 מטוסים בינוניים וארוכי טווח. עד דצמבר הוחלף הציפוי על רחבות המטוסים RD-A ו- RD-V לחלוטין. עכשיו בשדה התעופה משתמשים בכל שלוש רחבות המטוסים. הותקנו תרני תאורה חדשים וציוד איתות אור, מערכת הניקוז והניקוז ורשתות אספקת החשמל שופצו גם כן[2].
קישורים חיצוניים
- אתר האינטרנט הרשמי של נמל התעופה הבינלאומי וורונז' (ברוסית)
הערות שוליים
- ^ Минтранс проведёт повторный тендер на реконструкцию взлётно-посадочной полосы воронежского аэропорта
- ^ >[http://www.ato.ru/press-releases/mezhdunarodnyy-aeroport-voronezh-itogi-2016-goda Международный аэропорт Воронеж: итоги 2016 года | Авиатранспортное обозрение
27546577נמל התעופה הבינלאומי וורונז'