משפחת אמבראר E-Jet E2
מאפיינים כלליים | |
---|---|
סוג | מטוס סילוני צר גוף |
ארץ ייצור | ברזיל |
יצרן | אמבראר |
טיסת בכורה | 23 במאי 2016 |
צוות | 2 טייסים |
משתמש ראשי | סקיווסט איירליינס |
דגמים | E175-E2 | E190-E2 | E195-E2 |
מחיר |
E175-E2: כ-46.8 מיליון דולר (2013) E190-E2: כ-53.6 מיליון דולר (2013) E195-E2: כ-60.4 מיליון דולר (2016) |
משפחת אמבראר E-Jet E2 היא משפחה של שלושה מטוסים צרי-גוף בעלי טווח בינוני שפותחו על ידי חברת אמבראר הברזילאית, כדי להחליף את קודמיהם, משפחת אמבראר E-Jet. במשפחה שלוש גרסאות מטוסים בעלות אותו גוף המטוס באורכים שונים ובכנפיים שונות, שני מנועי פראט אנד וויטני PW1000G בשני גדלים,מערכת בקרת טיסה טוס על חוט, בעלי מערכות אלקטרוניות אוויריות ותאי אחסון חדשים הגדולים יותר ב-40%. החברה הודיעה כי כל מושב יצרוך בין 16% ל-24% פחות דלק ו-15% עד 25% הוזלה בעלויות האחזקה.[1]
התוכנית הושקה בסלון האווירי בפריז ב-2013. בגרסה הראשונה, הטיסה הראשונה של ה-E190-E2 התרחשה ב-23 במאי 2016. המטוס צפוי להיכנס לשירות עם Widerøe ב-24 באפריל 2018.
גרסאות
E175-E2
ה-E175-E2 בעל סביבות ה-80 המושבים הוא המטוס הקטן ביותר מבין משפחת אמבראר E-Jet E2. המטוס יוארך בשורה אחת מה-E175, וכך יכיל עד 90 הנוסעים. המטוס הראשון היה אמור להיכנס לשירות ב-2020, אבל הכניסה לשירות נדחתה בשנה לשנת 2021.
E190-E2
החברה מצפה כי דגם זה יאושר עד אמצע פברואר 2018, כאשר יותר מ-80% אושר כבר בנובמבר 2017. חברת התעופה Widerøe מתכננת להציג את המטוס ב-24 באפריל 2018 בטיסה בין ברגן וטרומסה, נורווגיה.
ה-E190-E2 יהיה באותו גודל כמו ה-E190, עם 114 מושבים.
E195-E2
ה-E195-E2 מתחרה עם איירבוס A220-100. בפברואר 2016, הודיעה אמבראר כי החליטה להאריך את מוטות הכנפיים של ה-E195-E2 ב-1.4 מטר כדי ליצור כוח עילוי גדול יותר, יחד עם הגדלת משקל ההמראה המקסימלי בשתי טונות והרחבת טווח הטיסה בעד 830 ק"מ.
הגרסה הושקה ב-7 במרץ 2017 ואזול נתיבי אוויר ברזילאיים היה מפעילו הראשון. טיסתו הראשונה הייתה ב-29 במרץ 2017. אמבראר מתכננת להציג את האב טיפוס בסלון האווירי בפריז ביוני 2017, ולהכניס את המטוס לשירות במחצית הראשונה של 2019. המטוס יוגדל על ידי תוספת שלוש שורות מה-E195, והוא יוכל להכיל עד 144 מושבים.
הזמנות
תאריך ההזמנה | מדינה | חברה | סוג מטוס | הזמנות | ||
---|---|---|---|---|---|---|
E175-E2 | E190-E2 | E195-E2 | ||||
17 ביוני 2013 | ארצות הברית | סקייווסט איירליינס | 100 | 100 | ||
17 ביולי 2013 | ארצות הברית | ILFC | 25 | 25 | 50 | |
19 ביולי 2014 | סין | Tianjin Airlines | 20 | 20 | ||
21 במאי 2015 | ברזיל | אזול | 30 | 30 | ||
15 ביוני 2015 | ארצות הברית | Aircastle | 15 | 10 | 25 | |
11 ביולי 2016 | אינדונזיה | Kalstar Aviation | 5 | 5 | ||
16 ביולי 2016
או 17 באוגוסט 2017 |
ישראל | ארקיע | 10 | 10 | ||
16 בינואר 2017 | נורווגיה | Widerøe | 3 | 3 | ||
סך הכול | 100 | 68 | 75 | 243 |
מפרט
גרסה | E175-E2 | E190-E2 | E195-E2 |
---|---|---|---|
צוות טיסה | 2 טייסים | ||
קיבולת נוסעים
(שתי מחלקות) |
80 | 97 | 120 |
קיבולת נוסעים
(מחלקה אחת) |
90 | 114 | 146 |
אורך | 32.4 מ' | 36.2 מ' | 41.5 מ' |
גובה | 9.98 מ' | 11 מ' | 10.9 מ' |
מוטות כנפיים | 31 מ' | 33.7 מ' | 35.1 מ' |
שטח כנפיים | 103 מ"ר | ||
משקל המראה מקסימלי | 44,800 ק"ג | 56,200 ק"ג | 44,800 ק"ג |
משקל נחיתה מקסימלי | 40,000 ק"ג | 48,730 ק"ג | 54,030 ק"ג |
משקל מטען מקסימלי | 10,600 ק"ג | 13,080 ק"ג | 16,150 ק"ג |
אורך ריצת המראה
במשקל מקסימלי |
1,800 מ' (6,234 רגל) | 1,620 מ' (5,413 רגל) | 1,970 מ' (6,168 רגל) |
אורך ריצת נחיתה במשקל מקסימלי | 1,300 מ' (4,265 רגל) | 1,315 מ' (4,314 רגל) | 1,400 מ' (4,593 רגל) |
מהירות מרבית | 870 קמ"ש (470 קשר, 0.82 מאך) | ||
טווח טיסה | 3,820 ק"מ | 5,200 ק"מ | 4,800 ק"מ |
רום טיסה מקסימלי | 41,000 רגל | ||
מנועים | 2× Pratt & Whitney PW1715G | 2× Pratt & Whitney PW1919G/21G/22G/23G | |
קוטר המניפה | 142 ס"מ | 185 ס"מ | |
דחף | 67 קילו-ניוטון (15,000 ליבראות דחף) כל מנוע |
85 - 102 קילו-ניוטון (19,000 - 23,000 ליבראות דחף) כל מנוע |
קישורים חיצוניים
- אתר האינטרנט הרשמי של משפחת אמבראר E-Jet E2
הערות שוליים
- ^ Embraer march 2016 book Slideshare
27308879משפחת אמבראר E-Jet E2