משחק טקטיקה בזמן אמת

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

משחקי טקטיקה בזמן אמתאנגלית: Real-time tactics[1], או בקיצור RTT) הוא תת-ז'אנר של הז'אנר משחקי אסטרטגיה ממוחשבים אשר מתמקד בקבלת החלטות טקטיות וחשיבה מהירה בזמן אמת. בניגוד למשחקי משחקי האסטרטגיה בזמן אמת המסורתיים, אשר מתמקדים גם לעיתים רבות בניהול של משאבים והקמת בסיסים,[2] במשחקי טקטיקה בזמן אמת ההתמקדות היא אך ורק בביצוע של טקטיקות מורכבות בשדה הקרב.

משחקיות

משחקי טקטיקה בזמן אמת כוללים בדרך כלל קרבות ומשימות בקנה מידה קטן יחסית בהשוואה למשחקי אסטרטגיה בזמן אמת. השחקן שולט בדרך כלל במספר מוגבל של יחידות או חוליות בשדה הקרב[3] ועליהם לקבל החלטות אסטרטגיות בזמן אמת כדי להשלים משימות שונות, כמו למשל כיבוש של יעדים מסוימים, חיסול כוחות אויב או השלמת משימות ספציפיות כמו חילוץ בני ערובה, השמדת מתקנים של האויב, וליווי אח"מים למקום מבטחים.

במהלך המשחק השחקן חייב להסתגל לתנאים המשתנים של שדה הקרב המשתנים על מנת להערים על האויב.

ראו גם

הערות שוליים

  1. ^ "The State of the RTS". IGN. 7 באפריל 2006. אורכב מ-המקור ב-9 באפריל 2006. נבדק ב-14 בספטמבר 2006. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ Walker, Mark. "Strategy Gaming: Part II". GameSpy. אורכב מ-המקור ב-5 בינואר 2010. נבדק ב-5 בפברואר 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ "Point - CounterPoint: Resource Collection vs. Fixed Units". StrategyPlanet. אורכב מ-המקור ב-2007-12-31. נבדק ב-2007-11-04.


הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0

38408102משחק טקטיקה בזמן אמת