למבורגיני אוונטאדור

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
(הופנה מהדף למבורגיני וננו)
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
למבורגיני אוונטאדור
Lamborghini Aventador
שגיאה ביצירת תמונה ממוזערת:
מאפיינים כלליים
יצרן למבורגיני
שנות ייצור 20112021
הרכבה איטליהאיטליה איטליה
מודל קודם למבורגיני מורצ'יילאגו
חברת אם קבוצת פולקסווגן
סיווג מכונית-על
מרכב קופה בעלת שתי דלתות ומרכב רודסטר בעלת שתי דלתות
פלטפורמה M4
אורך 4,780 מ"מ
רוחב 2,030 מ"מ
גובה 1,136 מ"מ
משקל 1,575 ק"ג
בסיס גלגלים 2,700 ס"מ
מפרט טכני
מנוע V12 בנפח 6500 סמ"ק
הספק מרבי: 700 כ"ס ב-8,250 סל"ד
מומנט מרבי: 70 קג"מ ב-5,500 סל"ד
הילוכים תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים בעלת שבעה הילוכים
מהירות מרבית 350 קמ"ש

למבורגיני אוונטאדוראנגלית: Lamborghini Aventador) היא מכונית-על במרכב קופה ורודסטר, בעלת שני מקומות ישיבה, שיוצרה על ידי למבורגיני בין השנים 2011 ל-2021. היא נחשפה בתמונות ראשונות ב-24 בפברואר 2011[1] והוצגה לציבור בתערוכת הרכב הבינלאומית של ז'נבה ב-28 בפברואר 2011[2].

אוונטאדור היא יורשת של למבורגיני מורצ'יילאגו בתור מכונית הדגל של למבורגיני[3]. מחירה באירופה עמד על 450,000 אירו. האוונטאדור קרויה על שם שור שנלחם בזירת קרב ב-1993.

היסטוריה

האוונטאדור נחשפה בתערוכת הרכב בז'נבה ב-28 בפברואר 2011 ותוכננה על מנת להחליף את למבורגיני מורצ'יילאגו ששירתה במשך 10 שנים כמכונית הדגל של למבורגיני[4].

זמן קצר לאחר חשיפת האוונטאדור, הודיעה למבורגיני כי מכרה 12 יחידות, כאשר המסירות ללקוחות החלו במחצית השנייה של 2011[5]. במרץ 2016 סיימה למבורגיני לבנות 5,000 יחידות מהדגם בחמש שנים וזאת לאחר שהייצור הוגבל בעיקרון ל-4,000 יחידות[6].

בסוף 2017 הודיעה למבורגיני שייצור האוונטאדור הרגיל יפסק ורק ייצור גרסת ה-S ימשיך, כך שאוונטאדור קופה יוחלף באוונטאדור S והאוונטאדור רודסטר יוחלף באוונטאדור S רודסטר ואוונטאדור SV הוחלף באוונטאדור SVJ שנחשף בשנת 2018[7].

עיצוב

העיצוב החיצוני משלב אלמנטים רבים מהלמבורגיני ססטו אלמנטו והלמבורגיני רבנטון. שתי כונסי האוויר בצידי הרכב מיועדים לשפר את כוח אווירודינמיות של הרכב. פנים המכונית ספורטיבי ויוקרתי, המושבים והדשבורד עשויים מחומרים קלי משקל כגון סיבי פחמן בכדי להפחית במשקל.

מפרט טכני

גרסאות

אוונטאדור LP 700-4 רודסטר

שגיאה ביצירת תמונה ממוזערת:
אוונטאדור רודסטר

האוונטאדור LP 700-4 רודסטר נחשפה ב-12 בנובמבר 2012[8].

הגג הנשלף מורכב משני לוחות סיבי פחמן, במשקל 6 ק"ג לאחד קורות הגג חוזקו על מנת להשלים את נחוסר בגג, כמו גם כדי להתאים את מערכות ההגנה במקרה התהפכות ואוורור המנוע. הגג ניתן להסרה בקלות ומאוכסן בתא מטען בחלק הקדמי של הרכב. גרסת הרודסטר כבדה ב-50 ק"ג מגרסת הקופה ולכן נתון התאוצה עומד על 3.0 שניות מ-0 ל-100 במקום 2.9 שניות, שאר הנתונים הטכניים לא שונים מדגם הקופה.

אוונטאדור SV LP 750-4

אוונטאדור SV

למבורגיני אוונטאדור SV LP 750-4 (Super Veloce - מהירות על) הוצגה בתערוכת הרכב הבינלאומית של ז'נבה ב-

4 במרץ 2015[9]. היא כוללת עיצוב הפונה לכיוון מכוניות מרוץ עם כנף אחורית גדולה וספויילר מקדימה, אחורה ובצדדים. בתחום ההנעה ההספק המרבי עולה מ-700 כ"ס ל-750 כ"ס, נתון התאוצה עומד על 2.8 שניות ומעל ל-350 קמ"ש.

הייצוג הוגבל ל-600 יחידות[10] והסתיים ביולי 2017[11].

אוונטאדור SV LP 750-4 רודסטר

גרסת הרודסטר להאוונטאדור SV נחשפה ב-15 באוגוסט 2015[12]. המסירות ללקוחות החלו בתחילת 2016. הייצור הוגבל ל-500 יחידות[13]. הגג הנפתח לא שונה מגרסת הרודסטר הרגילה אך הורדת רכיבים מסוימים הפחיתו את המשקל ב-50 ק"ג לעומת גרסת הרודסטר הרגילה[14].

אוונטאדור S LP 740-4

שגיאה ביצירת תמונה ממוזערת:
אוונטאדור S

האוונטאדור S נחשפה ב-19 בדצמבר 2016[15], חשיפה רשמית התקיימה בתערוכת הרכב בז'נבה במרץ 2017[16]. האוונטאדור S היא מתיחת פנים לאוונטאדור הרגילה. למבורגיני הוסיפה את ה-"S" בשמה כחלק ממתיחת הפנים.

העיצוב המחודש של הדגם הושקע כולו בכדי לטפל טוב יותר בזרימת האוויר סביב הדגם, העיצוב החדש של הפגוש הקדמי הגדיל את כוח ההצמדה מלפנים ב-130% לעומת הדגם היוצא והעיצוב המחודש מאחור יחד עם הכנף האחורית החדשה, נשלטת מחשב וכוללת 3 מצבים, הגדילה את כוח ההצמדה מאחור ב-50% והקטינה את משמעותית את הגרר במצב הסגור. בתחום ההנעה שיפרה למבורגיני את מערכת ההנעה של האוונטאדור S וזו מספקת עכשיו 740 כ"ס ב-8,500 סל"ד במקום 700 כ"ס ב-8,250 סל"ד[17]. השיפור הושג בעזרת מערכת פליטה חדשה (קלה יותר ב-20%) ובעיקר בעזרת אופטימיזציה של מערכת השסתומים במנוע, מה שאפשר את העלאת הקו האדום מ-8,250 ל-8,500 סל"ד. נתוני הביצועים (תאוצה ומהירות) נותרו ללא שינויי.

אוונטאדור S LP 740-4 רודסטר

האוונטאדור S רודסטר נחשפה ב-9 בספטמבר 2017[18]. היא כוללת את אותו גג נפתח מהאוונטאדור רודסטר הראשונה אך משקלה עלה ב-50 ק"ג מה שגורר נתון תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש של 3.0 שניות במקום 2.9 שניות.

אוונטאדור SVJ LP 770-4

שגיאה ביצירת תמונה ממוזערת:
אוונטאדור SVJ

אוונטאדור SVJ (Super Veloce Jota - מהירות על ג'וטה) היא מתיחת הפנים לאוונטאדור SV. היא נחשפה ב-24 באוגוסט 2018[19]. הייצור הוגבל ל-900 יחידות[20]. היא כוללת את אותו מנוע אך משופר יותר ההספק עלה ל-770 כ"ס תוספת של 20 כ"ס מעל האוונטדור SV היוצאת ו-30 כ"ס יותר מהאוונטדור S הרגילה[21]. נתון התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש עומד על 2.8 שניות ומהירות מרבית של 352 קמ"ש.

בנוסף למבורגיני התקינה מוטות מייצבים קשיחים יותר ב-50% מאלו של ה-SV והקשיחה את הבולמים ב-15%. שינויים נוספים בוצעו במערכת הפליטה של הדגם, תיבת ההילוכים הרובוטית שודרגה, מערכת ההנעה הכפולה עודכנה עם 3% יותר מומנט לציר האחורי ומערכות בקרת היציבות וה-ABS עודכנו בהתאם לתוספת כוח ההצמדה.

ה-SVJ צלחה את מסלול הנירבורגרינג בזמן של 6 דקות, 44 שניות ו-97 מאיות (6:44:97)[22] ובכך קבעה שיא ההקפה חדש של מסלול הנורבורגרינג (20.6 ק"מ) לרכב סדרתי ועקפה את הפורשה 911 GT2 RS שצלחה את המסלול בזמן של 6 דקות, 47 שניות ו-3 מאיות (6:47:3)[23].

שגיאה ביצירת תמונה ממוזערת:
אוונטאדור SVJ רודסטר

אוונטאדור SVJ LP 770-4 רודסטר

היא גרסת הרודסטר לאוונטאדור SVJ ומחליפה את האוונטאדור SV רודסטר. היא כוללת את אותו גג נפתח של האוונטאדור SV היוצאת. למעט נתון תאוצה של 2.9 שניות במקום 2.8 שניות בדגם הקופה אין כל שינויי במערכת ההנעה. היא הוצגה בתערוכת הרכב בז'נבה ב-4 במרץ 2019[24]. הייצור הוגבל ל-800 יחידות[25].

אוונטאדור LP 780-4 Ultimae

אוונטאדור LP 780-4 Ultimae

היא הגרסה האחרונה של האוונטאדור, היא גם הלמבורגיני האחרונה שתשתמש במנוע V12, לפחות ללא סיוע חשמלי[26]. היא נחשפה ב-7 ביולי 2021 והייצור שלה הוגבל ל-600 יחידות (350 מדגם הקופה ו-250 מדגם רודסטר)[27]. בעיצוב החיצוני, הפנימי ובביצועים היא שילוב של האוונטאדור S והאוונטאדור SVJ. העיצוב אגרסיבי וספורטיבי למדי עם ספויילרים בצידי המכונית כמו ה-SVJ אך ללא הכנף האחורי של ה-SVJ.

בתחום ההנעה היא כוללת גרסה משופרת למנוע ה-V12 בנפח 6.5 ליטר שכעת מספק 780 כ"ס ומומנט מרבי של 73.4 קג"מ, תוספת של 40 כ"ס מהאוונטדור S ותוספת של 10 כ"ס מדגם SVJ[28]. לצד תוספת הכוח, האוונטדור LP780-4 זכתה בנוסף להפחתת משקל של 55 ק"ג לעומת דגם ה-S כך שמשקל הדגם עומד על 1550 ק"ג. נתון התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש עומד על 2.8 שניות לדגם הקופה ו-2.9 שניות לדגם הרודסטר ומהירות מרבית של 355 קמ"ש.

מכוניות המבוססות על האוונטאדור

למבורגיני וננו

למבורגיני וננו היא מכונית-על אשר יוצרה בשנים 2013–2014, המבוססת על האוונטאדור ממנה יוצרו 5 יחידות מדגם הקופה 3 למכירה וה-2 הנותרים הם אחד אב טיפוס והשני לתצוגה ועוד 9 יחידות מדגם הרודסטר. השלדה והרכב יוצרו מסיבי פחמן. השם וננו נלקח משמו של שור מפורסם ממלחמות השוורים. וננו תומחרה בכ-4.5 מיליון דולר והייתה למכונית היקרה בהיסטוריה.[29] לדגם 770 כוחות סוס, הוא מאיץ מאפס למאה קמ"ש ב-2.9 שניות ומהירותה המרבית עומדת על 356 קמ"ש.

גרסת הרודסטר של למבורגיני וננו הוצגה על נושאת המטוסים האיטלקית "קאבור", שעגנה בנמל מינה זייד באבו דאבי בשנת 2014,[30][31]ולאחר מכן בתערוכת CES בשנת 2014[32] ביצועי הרודסטר נותרים זהים לזו של הקופה כשהרודסטר הוא כבד ב-50 ק"ג יותר מהקופה בגלל רכיבי חיזוק השלדה. הרודסטר יצא למכירה תמורת 3,300,000 אירו (לא כולל מס).[33] מגרסת הרודסטר נמכרו 9 יחידות.

למבורגיני סנטנריו

ערך מורחב – למבורגיני סנטנריו
שגיאה ביצירת תמונה ממוזערת:
למבורגיני סנטנריו

הוצגה בתערוכת הרכב בז'נבה במרץ 2016 לציון יום הולדתו ה-100 של מייסד למבורגיני פרוציו למבורגיני[34]. היא כוללת מנוע בנזין V12 צילנדרים בנפח 6.5 ליטר המספק 770 כ"ס ב-8,600 סל"ד. תיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת שבעה הילוכים. התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש אורכת 2.8 שניות והמהירות המרבית עומדת על 350 קמ"ש (217 מייל לשעה).

הוצגה גם גרסת רודסטר[35].

למבורגיני SC18 אלסטון

מבוססת על האוונטאדור SVJ ונבנתה על פי בקשה מיוחדת של לקוח. היא כוללת כנף אחורית גדולה והעלאת כוח המנוע ל-759 כ"ס. הוצגה בנובמבר 2018[36].

למבורגיני סיאן FKP 37

ערך מורחב – למבורגיני סיאן FKP 37

למבורגיני סיאן FKP 37 היא מכונית הספורט היברידית הראשונה שנבנתה על ידי למבורגיני, לכבוד פרדיננד קרל פיך יו"ר קבוצת פולקסווגן לשעבר, חברת האם של למבורגיני שראשי התיבות שלו מדגישים את שם המכונית "FKP", ואת שנת הלידה שלו "1937". מנוע הבעירה פנימית הוא מנוע בנזין V12 צילנדרים בנפח 6.5 ליטרים המספק כ-785 כוחות סוס ב-8,500 סיבובים לדקה, עם מנוע חשמלי הנטען באמצעות סוללת ליתיום-יון המספק כ-34 כוחות סוס. שני המנועים מפיקים במשותף 819 כ"ס.[37] תיבת הילוכים חצי אוטומטית בעלת שבעה הילוכים. המכונית מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 2.8 שניות ומגיעה למהירות מרבית של 350 קמ"ש.

למבורגיני אסנצה SCV12

ערך מורחב – למבורגיני אסנצה SCV12
למבורגיני אסנצה SCV12

היא מכונית ספורט במרכב קופה, שמיועדת למרוצים בלבד[38], שמיוצרת על ידי למבורגיני בייצור מוגבל (40 יחידות[39]) משנת 2020. היא נחשפה ב-29 ביולי 2020[40]. היא כוללת מנוע בנזין V12 צילינדרים בנפח 6.5 ליטר המספק 830 כ"ס ב-8,500 סל"ד. המנוע בגרסת הנעה אחורית. תיבת הילוכים ידנית רציפה בעלת שישה הילוכים. המהירות המרבית עומדת על 305 קמ"ש.

המכונית אינה מותרת לנסיעה בכבישים ומיועדת לימי מסלול בלבד, למבורגיני לא מאפשרת לקונים להחזיק את המכונית בביתם אלא בהאנגר מיוחד באחד ממתקני למבורגיני. למבורגיני מאפשרת שליטה על מצלמות האבטחה של האנגר לכל בעל מכונית, בנוסף למבורגיני אחראית לכל תקלה שתהיה למכונית ולא הבעלים. בזמנים של מרוצים שבו אחד הבעלים מעוניין להשתתף במרוץ למבורגיני תביא את המכונית לאתר המרוץ. הקונים יקבלו גם אימון בחינם מנהגי המרוץ של היצרן[41][42].

למבורגיני SC20

יוצרה על פי בקשה מיוחדת של לקוח לא כוללת שינויים רבים למעט הסרת השמשה הקדמית. הוצגה בדצמבר 2020[43].

למבורגיני קונטאש LPI 800-4

ערך מורחב – למבורגיני קונטאש LPI 800-4
למבורגיני קונטאש LPI 800-4

היא מכונית היברידית שמבוססת על הלמבורגיני קונטאש. העיצוב החיצוני מעוצב בעיצוב רטרו עם אלמנטים מהקונטאש הישנה[44], הפגוש הקדמי בעיצוב דומה לקונטאש, פנסיים מרובעים ושמשה קדמית בצורת משושה כמו של הקונטאש, כונסי האוויר בצד עם דלתות הנפתחות כלפי מעלה הופכים את המכונית לכמעט הקונטאש הישנה אך יותר מודרנית. העיצוב הפנימי יותר מעוצב בסגנון של הלמבורגיני אוונטאדור והלמבורגיני סיאן[45].

היא כוללת מערכת הנעה היברידית[46] המשלבת בין מנוע בנזין V12 צילינדרים בנפח 6.5 ליטר אטמוספירי (ללא מגדש טורבו) המספק 780 כ"ס עם מנוע חשמלי המספק 34 כ"ס, יחד שני המנועים מספקים 814 כ"ס. תיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת שבעה הילוכים. התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש אורכת 2.8 שניות ומ-0 ל-200 קמ"ש 8.6 שניות ומהירות מרבית של 355 קמ"ש.

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ^ מאת cartube, למבורגיני אוונטדור LP-700 נחשפת בתמונות ראשונות, באתר cartube
  2. ^ מאת cartube, למבורגיני אוונטדור LP-700 - הפרטים המלאים נחשפים, באתר cartube
  3. ^ Lamborghini: tutti i dettagli e i video del nuovo V12, Motori.it, ‏2010-11-17 (באיטלקית)
  4. ^ עכשיו זה רשמי: למבורגיני אבנטדור LP700-4 - אוטו, באתר www.auto.co.il
  5. ^ 2021 Lamborghini Aventador Prices, Reviews, and Pictures, Edmunds (באנגלית אמריקאית)
  6. ^ Lamborghini Media Center | News and Content for Media, media.lamborghini.com
  7. ^ Brian Silvestro, Damn: Lamborghini Aventador SVJ Breaks Nurburgring Record With a 6:44.97 Lap, Road & Track, ‏2018-07-26 (באנגלית אמריקאית)
  8. ^ למבורגיני אבנטדור רודסטר: פחות גג יותר יופי - אוטו, באתר www.auto.co.il
  9. ^ Lamborghini Aventador SV, cattiveria senza fine a Ginevra, Motor1.com (באיטלקית)
  10. ^ Lamborghini Aventador LP 750-4 SuperVeloce Revealed In Geneva: Video, Motor Authority (באנגלית)
  11. ^ The Last Ever Lamborghini Aventador SV Has A Porsche Paint Job, CarBuzz, ‏2017-07-04 (באנגלית אמריקאית)
  12. ^ Lamborghini Aventador LP 750-4 Superveloce Roadster, Motor1.com (באיטלקית)
  13. ^ Lamborghini Aventador Super Veloce Roadster (2016): the SV blows its top, CAR Magazine (באנגלית)
  14. ^ Lamborghini Aventador LP 750-4 SV Roadster drops its top at the Quail, Autoblog (באנגלית)
  15. ^ Fung, Derek (20 בדצמבר 2016). "2017 Lamborghini Aventador S revealed, Australian pricing confirmed: Facelifted hero gets more power, four-wheel steering". Car Advice. Australia. נבדק ב-24 באוגוסט 2017. {{cite news}}: (עזרה)
  16. ^ Lamborghini Aventador S, nuova aerodinamica e 740 CV, Motor1.com (באיטלקית)
  17. ^ cartube, למבורגיני מציגה: אוונטדור S חדשה עם 740 סוסים, באתר cartube
  18. ^ cartube, למבורגיני אוונדטור S רודסטר החדשה נחשפת, באתר cartube
  19. ^ Lamborghini Aventador SVJ, l’auto che ha battuto la 911 GT2 RS, Motor1.com (באיטלקית)
  20. ^ Lamborghini Aventador SVJ Is A 770-HP Track Monster, Motor1.com (באנגלית)
  21. ^ cartube, למבורגיני אוונטדור SVJ נחשפת - הכי מהירה על הרינג, באתר cartube
  22. ^ cartube, למבורגיני קובעת שיא חדש על הרינג עם האוונטדור SVJ החדשה, באתר cartube
  23. ^ Watch Lamborghini Aventador SVJ Break Nürburgring Record In 6:44.97, Motor1.com (באנגלית)
  24. ^ cartube, למבורגיני אוונטדור SVJ רודסטר החדשה נחשפת, באתר cartube
  25. ^ Daniel Golson, The Lamborghini Aventador SVJ Roadster Isn't a Surprise, and That's Just Fine, Car and Driver, ‏2019-03-04 (באנגלית אמריקאית)
  26. ^ Lamborghini Confirms Aventador Ultimae Is Its Last Pure V12 Car, Motor1.com (באנגלית)
  27. ^ cartube, אקורד סיום: למבורגיני אוונטדור LP780-4 Ultimae נחשפת, באתר cartube
  28. ^ Lamborghini Aventador Ultimae Revealed As 769-Horsepower Epilogue, Motor1.com (באנגלית)
  29. ^ שרון מנדל, ‏10 המכוניות היקרות בעולם, באתר כיכר השבת, 2 ביולי 2014
  30. ^ Turkus, Brandon (3 בדצמבר 2013). "Lamborghini Veneno Roadster stands in for fighter jet aboard Italian carrier". autoblog. נבדק ב-8 באוגוסט 2014. {{cite news}}: (עזרה)
  31. ^ "Lamborghini World Premiere of Veneno Roadster" (Press release). Lamborghini. 3 בדצמבר 2013. אורכב מ-המקור ב-16 באוקטובר 2014. נבדק ב-8 באוגוסט 2014. {{cite press release}}: (עזרה)
  32. ^ "Meet The Lamborghini Veneno Roadster at the CES 2014 in Las Vegas" (Press release). Lamborghini. 7 בינואר 2014. אורכב מ-המקור ב-5 בדצמבר 2014. נבדק ב-8 באוגוסט 2014. {{cite press release}}: (עזרה)
  33. ^ Joseph, Noah (20 באוקטובר 2013). "Lamborghini officially reveals new Veneno Roadster". autoblog. נבדק ב-8 באוגוסט 2014. {{cite news}}: (עזרה)
  34. ^ cartube, למבורגיני סנטנריו: לכבוד 100 שנים למייסד החברה, באתר cartube
  35. ^ cartube, למבורגיני חושפת את הסנטנריו רודסטר, באתר cartube
  36. ^ One-off Lamborghini SC18 Alston revealed - bespoke rival for the Ferrari Monza, evo (באנגלית)
  37. ^ "למבורגיני סיאן FKP 37" cnet.com/roadshow/news/lamborghini-sian-fkp-37-ferdinand
  38. ^ Lamborghini Essenza SCV12: Hypercar für die Rennstrecke, Motor1.com (בגרמנית)
  39. ^ Lamborghini Essenza SCV12, la belva da 2,5 milioni vista dal vivo, Motor1.com (באיטלקית)
  40. ^ Lamborghini Essenza SCV12, 830 CV di supercar senza compromessi, Motor1.com (באיטלקית)
  41. ^ Track-Only Lamborghini Essenza SCV12 Officially Revealed With 830 HP, Motor1.com (באנגלית)
  42. ^ Woah, this is the 820bhp+ Lamborghini Essenza SCV12, Top Gear, ‏29 ביולי 2020 (באנגלית)
  43. ^ Lamborghini unveils customer-commissioned one-off SC20 barchetta, Autoblog (באנגלית)
  44. ^ Lamborghini Countach LPI 800-4 revealed, basically a retro Sian, Autoblog (באנגלית)
  45. ^ Lamborghini Countach LPI 800-4 Goes Back To The Future As A Sian-Based 21st Century Supercar, Carscoops, ‏2021-08-13 (באנגלית)
  46. ^ New Lamborghini Countach LPI 800-4 is retro hyper-hybrid, Autocar (באנגלית)
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0

34570092למבורגיני אוונטאדור