ליילנד טייגר (מנוע קדמי)
Leyland Tiger (front-engined), שנת 1936 | |
מאפיינים כלליים | |
---|---|
יצרן | British Leyland Motor Corporation[1] |
שנות ייצור | 1927–1968 |
הרכבה |
בריטניה |
אורך |
8,500-9,200 מ"מ (דגמי ליילנד טייגר TS) 8,500-11,000 מ"מ (דגמי ליילנד טייגר PS) |
מפרט טכני | |
מנוע |
6 צילינדרים, בטור, 6,500 סמ"ק (ליילנד טייגר TS) 6 צילינדרים, בטור, 7,400 סמ"ק, המפיק 100 כ"ס (מנוע סוג "E181 engine") (ליילנד טייגר TS) 6 צילינדרים, בטור, 10,500 סמ"ק (ליילנד טייגר TS) דיזל, 8,600 סמ"ק (ליילנד טייגר TS) 6 צילינדרים, בטור, (מנוע דיזל), 7,400 סמ"ק, (מנוע סוג "Leyland E181") בדגמי ליילנד טייגר (PS) 6 צילינדרים, בטור, (מנוע דיזל), 8,600סמ"ק, (מנוע מסוג "Leyland E87") בדגמי ליילנד טייגר (PS) 6 צילינדרים, בטור, 9,800 סמ"ק, (מנוע דיזל), (מנוע מסוג "Leyland O600") בדגמי ליילנד טייגר (PS) 6 צילינדרים, בטור, 11,100 סמ"ק, (מנוע דיזל), (מנוע מסוג "Leyland 680") בדגמי ליילנד טייגר (PS) |
הילוכים |
תמסורת ידנית 4 הילוכים, אופציה להילוך "אוברדרייב" חיצוני (ליילנד טייגר TS) הילוכים Leyland Lysolm-Smith מסוג "Torque converter" (1933-1939) (ליילנד טייגר TS) הילוכים : תמסורת 4 מהירויות (מסוג "Leyland constant mesh") (ליילנד טייגר (PS) הילוכים : תמסורת 4 מהירויות (מסוג "Leyland Synchromesh" (ליילנד טייגר (PS) הילוכים: תמסורת פניאומוציקליק חצי אוטומטית 4-5 מהירויות מסוג "Self-Changing Gears" (ליילנד טייגר (PS) הילוכים: תמסורת מסוג וילסון - חצי אוטומטית (ליללנד טייגר מרק 2 וורלדמסטר) |
ליילנד טייגר (מנוע קדמי) (באנגלית: Leyland Tiger (front-engined)) - הוא אוטובוס מתוצרת יצרנית כלי הרכב הבריטית"ליילנד" (שם מלא: "BritishLeylandMotor Corporation") אשר יוצר בין השנים 1927–1968[2] ,[3]
במשך 41 שנות יצורו של דגם ה"ליילנד טייגר (מנוע קדמי)", יוצרו כ- 20 גרסאות של הדגם.
סדרות "ליילנד טייגר (מנוע קדמי)"
ליילנד טייגר (TS)
(בין השנים 1927-1942)
- סדרות TS1 - TS11[4]
- דלת 1
ׁׁׁׁ* מספר מושבים: 28-39
ליילנד טייגר LS1
(יוצר בין השנים 1941- אמצע שנות החמישים
ליילנד טייגר (PS)
(יוצר בין השנים 1946-1948)
- סדרת PS2
- סדרת PS2
- סדרת OPS2 (משנת 1948 - יועד ליצוא)
- סדרת OPS3 (משנת 1948 - יועד ליצוא)
- סדרת OPS4 (משנת 1948 - יועד ליצוא)
ליללנד טייגר מרק 2 וורלדמסטר
- הדגם הורכב בישראל
- מנוע דיזל קדמי, 6 צילינדרים
- תמסורת מסוג וילסון - חצי אוטומטית
ליילנד טייגר רויאל
ייצוא והרכבה "ליילנד טייגר (מנוע קדמי)" בישראל
מסוף שנות הארבעים של המאה העשרים עד שנות השבעים הורכבו "ליילנד טייגר (מנוע קדמי)" דגם "רויאל" ודגם "מרק 2 וורלדמסטר" בישראל[5] ליילנד טייגר (כונה: סוחוי) מודל 1949, נבנה בבית החרושת "הארגז" בעבור קואופרטיב שחר ושובץ לעבודה בסניף נהרייה. דגם ה-"רויאל טייגר" הראשון הורכב בארץ במוסך "המקשר", חברת האוטובוסים הירושלמית, בשנת 1950, אולם עיקר האוטובוסים הורכבו בחברות "הארגז" ו"מרכבים" כאשר מאמצע שנות הששים נבנו גם השלדות בארץ במפעל "ליילנד אשדוד", יחד עם משאיות ליילנד מדגמים שונים[6]
הדגמים אשר הורכבו בישראל הופעלו על ידי חברות האוטובוסים הישראליות : שחר, אגד וחברת דן[7]
ייצוא "ליילנד טייגר (מנוע קדמי)"
- הודו - דגמי "ליילנד טייגר (מנוע קדמי)" נבנו בהודו משנת 1953 על ידי חברת הרכב "Ashok Leyland".
- אירלנד
- האי מאן
- אוסטרליה
- קובה
תמונות
-
ליילנד טייגר (מנוע קדמי)
-
ליילנד טייגר (מנוע קדמי)
-
ליילנד טייגר (מנוע קדמי)
-
ליילנד טייגר (מנוע קדמי), דגם PS1, שנת 1950
-
ליילנד טייגר (מנוע קדמי) - מבט לתא הנהג
-
ליילנד טייגר (מנוע קדמי)
-
ליילנד טייגר (מנוע קדמי)
-
ליילנד טייגר (מנוע קדמי)
-
ליילנד טייגר (מנוע קדמי)
-
ליילנד טייגר (מנוע קדמי)
-
ליילנד טייגר (מנוע קדמי)
-
ליילנד טייגר (מנוע קדמי)
-
ליילנד טייגר (מנוע קדמי)
-
ליילנד טייגר (מנוע קדמי)
ראו גם
לקריאה נוספת
- ליילנד טייגר (commercialmotor)
קישורים חיצוניים
- ליילנד רויאל טייגר (0:36), יו-טיוב
- ליילנד רויאל טייגר (0:56), יו-טיוב
- ליילנד רויאל טייגר - מוזיאון אגד (0:23)
הערות שוליים
- ^ אתר leylandsociety
- ^ ליילנד טייגר (מנוע קדמי) gracesguide.co.uk/Leyland_Motors
- ^ ליילנד טייגר - היסטוריה History of the Leyland Bus
- ^ ליילנד טייגר (מנוע קדמי ) אתר revolvy
- ^ ליילנד טייגר (מנוע קדמי)המרכז ההיסטורי של אגד
- ^ - השקת אוטובוס ליילנד טייגר של אייל עובדיה ובני
- ^ Jack, The Leyland Bus Mark Two, Glossop, 1984 p180 onwards
23001088ליילנד טייגר (מנוע קדמי)