יוסי לובטון

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
יוסי לובטון
Yosi Lubaton.jpg
לידה 9 במאי 1966 (גיל: 57)
ירושלים, ישראל
פעילות בולטת איש עסקים
יו"ר ומנכ"ל קבוצת פובליסיס ישראל

יוסי לובטון (נולד ב-9 במאי 1966) הוא איש עסקים, פרסומאי ויו"ר ומנכ"ל קבוצת פובליסיס ישראל.

ביוגרפיה

לובטון נולד ב-9 במאי 1966 בירושלים[1]. בשנת 1984 החל בלימודי עתודה טכנולוגית במכללת 'אורט גבעת רם', ירושלים, ובשנת 1990 התגייס לצה"ל, שם שירת כמדריך מכ"ם בחיל האוויר. בתום שירותו הצבאי השלים תואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים באוניברסיטה העברית בירושלים, ובשנת 2001 השלים תואר שני במנהל עסקים במסגרת תוכנית קלוג-רקאנטי של אוניברסיטת תל אביב ואוניברסיטת נורת'ווסטרן.

בשנת 1993 מונה ליועץ לשר האנרגיה, משה שחל, ובשנת 1994 מונה לראש מנהלת גז טבעי במשרד האנרגיה.

בשנת 1995 מונה למנהל אגף הגז הטבעי והרגולציה בחברת פזגז, ובשנת 1996 מונה למנהל תשתיות ורגולציה בחברת פז, וכן לחבר בדירקטוריון החברה. בשנת 1998 מונה לסמנכ"ל אסטרטגיה ופיתוח עסקי בחברת פז, ובמסגרת תפקידו היה אחראי על גיבוש השינוי האסטרטגי מסיטונאות בנזין לקמעונאות, פיתוח הרעיון לרשת חנויות הנוחות 'Yellow', ניהול שותפויות אסטרטגיות בינלאומיות ואחריות על פעילות הרכישות והמיזוגים. בשנת 2000 מונה למנכ"ל חברת בורגראנץ', ובשנת 2003, סיים שם את תפקידו לאחר חילוקי דעות עם צדיק בינו, בעל השליטה. לובטון שהיה צפוי לרכוש 40% ממניות הרשת ולהיות שותף בבעלות טען להפרת ההסכמות ביניהם[2].

בשנת 2004 מונה לסמנכ"ל שיווק של חברת סלקום, והוביל את המיתוג מחדש של החברה ואת השקת הדור השלישי ושירותי התוכן. בשנת 2005 מונה לסמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי בחברת HOT, והיה שותף לגיבוש אסטרטגיית הטריפל של החברה וכן להשקת שירות ה-VOD הראשון בישראל ולשירותי הטלפון הקווי הראשונים בישראל שהתחרו בבזק.

ביולי 2008 מונה למנכ"ל חברת הפרסום באומן בר ריבנאי[3]. המשרד הוביל קמפיינים ומהלכים אסטרטגיים שיווקיים עבור הלקוחות החזקים במשק ובהם סופר-פארם, פרוקטר אנד גמבל, יוניליוור, ביטוח ישיר, דלק מוטורס ועוד. תחת ניהולו של לובטון, זכה המשרד להישגים שמיקמו אותו בראש משרדי הפרסום בישראל ואף זכה פעמיים (בשנים 2012, 2015) בתואר ״סוכנות הפרסום הטובה של השנה״ על ידי מוסף "פירמה" של פורבס[4]..ֿ הוא הביא להטמעת פעילות הדיגיטל במשרד, והיה מהראשונים להציג מהלכי קריאטיב אינטגרטיביים תוך שילוב של פלטפורמות דיגיטליות ומסורתיות. בשנים 2015–2017 עשה המשרד קפיצת דרך נוספת עם הקמת יחידת הטכנולוגיה mint ומינוי מנהל קריאטיב טכנולוגיה. בשל פעילותו נבחר לובטון בשנת 2017 לאחד מ-100 האנשים המשפיעים ע״י ארגון הדיגיטל הישראלי[5]. בין הקמפיינים המובילים וזוכי הפרסים תחת ניהולו בלט במיוחד פרויקט Blood relations שחיבר משפחות שכולות משני צדדיו של הסכסוך הישראלי פלסטיני, אשר קיבל הכרה בינלאומית וזכה בחמש אריות זהב בפסטיבל קאן[6].

באוגוסט 2018 מונה לובטון למנכ"ל ויו"ר קבוצת פובליסיס ישראל. זו הייתה הפעם הראשונה שמתמנה מנכ"ל לקבוצה בישראל. הקבוצה מעסיקה 500 עובדים בישראל ומונה תשע חברות בתחום הפרסום, שיווק והטכנולוגיה[7][8]. בשנת 2019 מתח לובטון ביקורת פומבית על ייצוג חסר של קבוצות מודרות בפרסומות וקידם אג'נדה שתובעת שינוי מהענף. במסגרת זו, יזם וקידם אמנה להגברת הגיוון והשוויון בייצוג בפרסום שגובשה יחד עם בית הנשיא ואיגוד הפרסום והשיווק[9]. נשיא המדינה, רובי ריבלין, הציג את האמנה וקרא לשיתוף פעולה של הענף כולו במסגרת תחרות הפרסום השנתית "קקטוס הזהב" בה נכח. על פעולות אלו נבחר לובטון בשנת 2019 לאחד מהאנשים המשפיעים במשקֿ על ידי מגזין "ליברל"[10].

חיים אישיים

לובטון מתגורר בתל אביב ואב לבן אחד.

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

Logo hamichlol 3.png
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0