טיסה 514 של TWA
דגם דומה לדגם המטוס שהתרסק | |
תאריך | 1 בדצמבר 1974 |
---|---|
מיקום | מאונט ות'ר (אנ') |
הרוגים | 92 |
ניצולים | 0 |
המעורבים באסון | |
כלי טיס | |
כלי טיס | בואינג 231–727 |
מספר זנב | N54328 |
מוצא | אינדיאנפוליס, אינדיאנה, ארצות הברית |
יעד |
נמל התעופה הבינלאומי וושינגטון דאלס, וושינגטון די.סי., ארצות הברית יעד מקורי: נמל התעופה רונלד רייגן וושינגטון נשיונל, וושינגטון די.סי., ארצות הברית |
חניות ביניים | קולומבוס, אוהיו, ארצות הברית |
מפעיל | טראנס וורלד איירליינס |
נוסעים | 85 |
אנשי צוות | 7 |
טיסה 514 של TWA הייתה טיסה פנימית בארצות הברית של חברת התעופה TWA שטסה מאינדיאנפוליס לוושינגטון די. סי. עם עצירת ביניים בקולומבוס. הטיסה התרסקה ב-1 בדצמבר 1974, ואף אחד מ-92 הנוסעים ואנשי הצוות שהיו עליה לא שרד.[1][2]
הטיסה
הטיסה יצאה מאינדיאנפוליס לוושינגטון די. סי. ועשתה עצירת ביניים בקולומבוס. היא הייתה אמורה לנחות בנמל התעופה רונלד רייגן וושינגטון נשיונל, אך עקב רוחות חזקות שהיו בו, המטוס נשלח לנחות בנמל התעופה הבינלאומי וושינגטון דאלס.
פקחי התנועה האווירית הודיעו למטוס להנמיך לגובה 2,130 מטרים, אך שכחו להבהיר להם כי הם עדיין נמצאים בשטח לא-בטוח. המטוס המשיך להנמיך להגיע עד לגובה 550 מטרים, כשמההקלטות מתא הטייס שנמצאו ניתן להבחין כי הטייסים לא ידעו האם ניתן לסמוך על פקחי הטיסה או לא. המטוס נתקל בכיסי אוויר קשים ובראות ירודה בשל השלג, והתרסק לבסוף אל המדרון המערבי של מאונט ות'ר במהירות של 425 קמ"ש ובגובה 510 מטרים מעל פני הים. ההר הוא במרחק של כ-50 קילומטרים מיעדו הסופי של המטוס.[3][4]
המטוס פגע בשורת עצים שהייתה על המדרון, ולאחר נסיעה של כ-150 מטרים הוא פגע בסלע גבוה והתלקח. שבריו היו מפוזרים על פני מאות מטרים, חפצים רבים הושלכו לכל עבר ומספר שרפות עזות פרצו במקום. איש מ-92 האנשים שהיו על המטוס לא שרד.[5]
באותו יום התרסקה גם טיסה 6231 של נורת'ווסט איירליינס, בסמוך לת'יילס שבמדינת ניו יורק.[6][7][8][9]
ועדת החקירה הייתה מפוצלת בדעתה, כשחלקם הטילו את האשמה על צוות הטיסה וחלקם על צוות הבקרה במגדל הפיקוח.[10]
ההתרסקות משכה תשומת לב בלתי רצויה למאונט ות'ר, משום ששם שוכן מרכז של הממשלה הפדרלית של ארצות הברית שנועד לאבטחת הממשל במקרה של מלחמה גרעינית.[11]
בשנת 2015 יצא סרט דוקומנטרי על פרשת התרסקות המטוס.[12]
אחד מנוסעי המטוס היה רוסקו קרטרייט, שהיה אחד הגנרלים האפרו-אמריקאים הראשונים בצבא ארצות הברית, ששירת במלחמת העולם השנייה, מלחמת קוריאה ומלחמת וייטנאם ונהרג בהתרסקות יחד עם אשתו.[13]
קישורים חיצוניים
הערות שוליים
- ^ "Plane crash in Va. kills 92". Pittsburgh Post-Gazette. Associated Press. 2 בדצמבר 1974. p. 1.
{{cite news}}
: (עזרה) - ^ "Virginia jet crash kills 92". Chicago Tribune. 2 בדצמבר 1974. p. 1, sec. 1.
{{cite news}}
: (עזרה) - ^ Jones, Edward (2 בדצמבר 1974). "Weather hampers air crash probe". Free Lance-Star. (Fredericksburg, Virginia). p. 1.
{{cite news}}
: (עזרה) - ^ "Search hampered for jet victims". Milwaukee Journal. Associated Press. 2 בדצמבר 1974. p. 2.
{{cite news}}
: (עזרה) - ^ "Storm hampers grim search". Eugene Register-Guard. Associated Press. 2 בדצמבר 1974. p. 3A.
{{cite news}}
: (עזרה) - ^ "Snow slows search for crash victims". Rome News-Tribune. 1974-12-02.
- ^ "Aircraft Incident Report. Northwest Airlines, Incorporated, Boeing 727-25, N264US, near Thiells, New York. December 1, 1974" (PDF). National Transportation Safety Board. 1975-08-13.
- ^ "Faulty air speed readings caused Northwest Jet Crash, board says". Miami News. Associated Press. 1975-10-07.
- ^ "Crew Dies In Northwest Air Crash". Lakeland Ledger. Associated Press. 1974-12-02.
- ^ Perkins, Jay (22 בינואר 1976). "Misunderstanding blamed for crash near Dulles". Free Lance-Star. (Fredericksburg, Virginia). Associated Press. p. 10.
{{cite news}}
: (עזרה) - ^ "In a Place that Doesn't Exist - The Crash of TWA Flight 514". Check-Six.com. נבדק ב-9 באפריל 2019.
{{cite web}}
: (עזרה) - ^ Mary Stortstrom (16 בנובמבר 2015). "Documentary tells the story of TWA Flight 514". The Journal. נבדק ב-23 בדצמבר 2016.
{{cite web}}
: (עזרה) - ^ "The Crash of TWA Flight 514". נבדק ב-21 באוגוסט 2020.
{{cite web}}
: (עזרה)
30336561טיסה 514 של TWA