הונדה S2000

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הונדה S2000
Honda S2000 silverstone metallic.jpg
מאפיינים כלליים
יצרן הונדה
שנות ייצור 1999-2009
מודל קודם הונדה S800
סיווג רודסטר
פלטפורמה FR layout
אורך 413.5 ס"מ
רוחב 175 ס"מ
גובה 128.5 ס"מ
משקל 1,260 ק"ג
מפרט טכני
מנוע 1,997 סמ"ק, 240 כוחות סוס, 4 בוכנות, 16 שסתומים
מהירות מרבית 240 קמ"ש (האצה 0–100 קמ"ש ב-6.2 שניות)

"הונדה S2000" היא מכונית רודסטר המיוצרת על ידי "הונדה" היפנית. S2000 הוצגה לראשונה כמכונית תצוגה בתצוגת מכוניות בטוקיו בשנת 1995. ייצורה הסדרתי החל באפריל 1999 לרגל חגיגות החמישים של הונדה, ומאז עברה המכונית מספר מתיחות פנים מינוריות.

S2000 נקראה כך עקב נפח מנוע של 2000 סמ"ק, כהמשך למסורת רבת שנים של הונדה ושהתחילה מרודסטר 500 סמ"ק S500 ובהמשך הרודסטרים בעלי נפח 800 סמ״ק S800 ו-600 סמ"ק S600.

להונדה היו מספר דגמים AP1 עד 2003 ומ 2004–2009 AP2 השינויים היו במראה החיצוני, כמו כן מספר שינויים מכניים.

ייצור ה-S2000 נפסק ביוני 2009 למרות שהונדה לא הציגה יורשת למכונית הספורטיבית, וזאת בעטיו של המשבר בענף הרכב בעקבות המשבר הכלכלי העולמי.

דגם האבטיפוס

שימו לב ל X-bone החלק שמסומן בצהוב בתמונה, האבטיפוס נבנה כך כדי לחזק את קשיחות הגוף, יחד עם חלוקת משקל של 50:50 לשיפור האחיזה.

גרסה ראשונה AP1

הדגם הראשון של S2000 נקרא AP1 והוא היה בעל הנעה אחורית מנוע קידמי מרכזי 4 צילינדרים, בעל 2000 סמ״ק, גל זיזים כפול ומערכת ויטק מתוחכמת, מנוע אטמוספירי כמובן. מנוע זה זכה לכינוי ״המנוע החזק ביותר לליטר של רכב סידרתי״ בגלל שהפיק כ-120 כ״ס לליטר, נתון לא סטנדרטי לאותה תקופה.

קוד מנוע F20C, ההספק המתקבל היה 237 כ״ס ו-21 קג״ם שהתקבלו ב-9000-8800 סל״ד, המנוע היה משודך לתיבת הילוכים, בעלת 6 הילוכים ודפרנציאל מוגבל החלקה.

המרכב היה בעל מתלה עצה כפולה (Double wishbone), הגה כוח מתוגבר חשמלית ושתי משענות התהפכות.

המנוע ישב אחרי המתלה הקידמי, מה שתרם לחלוקת משקל של 50:50 ורדיוס סיבוב קטן יותר. כמו כן הגג היה עשוי מבד סינתטי (ויניל) קשיח, אולם היה ניתן לקנות גם גג מתפרק עשוי אלומיניום.

קובץ:S2000 cluster.jpg

לוח המכשירים היה דיגיטלי בעל קו סל״ד שהגיע עד ל-9000 סל״ד דבר מאד לא סטנדרטי לרכב בייצור סדרתי.

ב-2001 נוסף מגן רוח שישב בין שני המושבים.

ב-2002 חלון אחורי עשוי פלסטיק הוחלף באחד העשוי זכוכית מובנה עם מפשיר אדים, היו עוד מספר שינויים קוסמטיים כמו פנסים אחוריים עם מסגרות כרום וידית הילוכים מעור.

AP1 יוצר עד שנת 2003 במפעל טאקאנזבה ביפן יחד עם הונדה NSX והונדה INSIGHT.

TYPE V

דגם זה היה ייחודי ליפן, והשינויים שהוצעו לשוק היפני כללו הגה בעל התנגדות משתנה כיחס ישיר למהירות, סיבוב ההגה קוצר מ-2.4 סיבובים מקצה לקצה ל-1.4, כמו כן נוספו שיפורים לבולמי זעזועים ומתלים. נוסף גם סמל VGS מאחור.

גרסה שנייה AP2 יצור 2004–2009

גרסת המשך לגרסה ראשונה עברה שינויים משמעותיים, היצור עבר אל מפעל בעיר סוזוקה.

קוטר הג׳אנט הוגדל ל-17 אינץ' ומערכת הבולמים שונתה כדי למנוע תופעות של היגוי יתר, מתחי הקפיצים הותאמו כדי לאפשר כניסות מדויקות יותר לסיבובים. השלדה שונתה במעט כדי להשיג מקדם קשיחות יותר גבוה, טבעות סינכרון בתוך הגיר הוחלפו מתרכובת פליז לטבעות עשויות חומר מרוכב (פולימרי).

כמו כן בוצעו שינויים קוסמטיים לפגושים והורכבו פנסי לד יחד עם סופיות אגזוז אובליות.

המנוע נשאר כמו בגרסת המקור F20C, לשוק האמריקאי נפח המנוע הוגדל ל-2.2 ליטר F22C1.

השינוי נעשה על ידי הקטנת הטלטלים ועל ידי כך הגדלת אורך המהלך, הסל״ד ירד מ-8800 ו-9000 ל-8000 ו-8200 בהתאמה, הייתה עלייה של 6% במומנט סופי ל-220 Nm, ההספק נשאר זהה 237 כ״ס. כמו כן בגרסה האמריקאית ההילוך החמישי קוצר והשישי הוארך.

ב-2006 F21C1 הוצג גם לשוק היפני וההספק היה מעט גבוה יותר 239 כ״ס ומומנט של 221 Nm. בדגם זה נוספה בקרת יציבות ומצערת אלקטרונית.

Transportation template.svg ערך זה הוא קצרמר בנושא תחבורה. אתם מוזמנים לתרום למכלול ולהרחיב אותו.