הונדה סיוויק

מתוך המכלול, האנציקלופדיה היהודית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
סיוויק
הונדה סיוויק
הונדה סיוויק
מאפיינים כלליים
יצרן הונדה
שנות ייצור 1972 - הווה
סיווג משפחתית

הונדה סיוויק הוא דגם רכב אשר הוגדרה ביפן כמכונית קומפקטית, מבית הונדה. הרכב הוצג לראשונה בשנת 1972 כרכב קופה בעל שתי דלתות.

כיום נחשב מעט יוקרתי יותר מאשר היה לפני מספר שנים כאשר שווק כרכב עממי. מאז שנות ה-90 של המאה ה-20 הונדה סיוויק היא המכונית הנמכרת ביותר בצפון אמריקה בקרב אוכלוסייה ממעמד הביניים. בארצות הברית, בעקבות התייקרות הדלק, עברה הונדה סיוויק את הפורד F-150 הפופולרית ובקנדה סיוויק היא המכונית הנמכרת ביותר במשך 10 שנים ברציפות.

היסטוריה

הונדה סיוויק הוצגה לראשונה בשנת 1972. מצוידת במנוע 1,169 סמ"ק בעל 4 צילינדרים הייתה אמורה סיוויק להתחרות בדגמי מכוניות אמריקאיות על הציבור ממעמד הביניים. הונדה הציעה הנעה קדמית עם בלמי דיסק קדמיים, מושבים מויניל ורדיו AM. הדגם נמכר כמכונית קופה בעלת 3 או 5 דלתות. בשנים 1972 ו-1974 זכתה סיוויק לתואר "דגם השנה" ביפן, בשנת 1973 "הדגם הנמכר השלישי באירופה", התואר הגבוה ביותר של רכב יפני באותה שנה.

משבר הדלק החמור בשנת 1973 תרם להצלחתה של סיוויק החסכונית.

בשנת 1980 שונה עיצובה של הסיוויק. המודל החדשה הייתה יותר גדולה, ועיצובה יותר גס. בנוסף הוחלף המנוע למנוע בנפח 1.5 ליטר.

בשנת 1983 יצאה לאור הגרסה הספורטיבית הראשונה של סיוויק ונקראה 'הונדה סיוויק S'. המודל היה בעל מערכת מתלים מתקדמת באותם ימים וצמיגים ספורטיבים.

בשנת 1984 יצאה לאור המודל החדש יותר של הסיוויק (הדור השלישי). האצ'בק בעל 4 דלתות הפך לרכב סטיישן בעל 4 דלתות ובנוסף יוצר רכב ספורט מבית הונדה הונדה CRX על פלטפומת הסיוויק.

בשנת 1988 יצא לאור הדור הרביעי של הונדה סיוויק בעיצוב שונה לקודמיו והרבה יותר מתקדם. גודל האוטו השתנה משמעותית ומכסה מנוע ירד מעט. האוטו צויד במנוע 1.6 סמ"ק VTEC. בפנים הרכב אובזר לראשונה ברדיו FM, ריפודים ברמה גבוהה יותר וחומרי גלם משובחים. החל מהדור הרביעי הונדה סיוויק הפכה למכונית פופולרית בכל רחבי העולם.

בשנת 1992 שונה עיצוב הסיוויק שוב (דור חמישי). הרכב קיבל צורה יותר עגולה ואווירודינמית.

הדור השישי של סיוויק יצא לאור בשנת 1996. העיצוב שונה ליותר מודרני המתאים כרכב משפחתי וכרכב מנהלים עם מראה יוקרתי. הרכב יוצר עד שנת 2000.

בשנת 2001 הוצג הדור השביעי של הסיוויק. הדגם החדש היה דומה מאוד לדגם הקודם אך מעט פחות עגול ומעט יותר גדול. השינוי המשמעותי היה בפנים הרכב כאשר הותקנו בה תאי אחסון חכמים וריצפה שטוחה וכל זה על מנת להגביר את ניצול המרחב בפנים האוטו.

הדור השמיני של סיוויק אשר החל להיות משווק ב-2006 חולק לשניים: הסיוויק לשוק האמריקאי והסיוויק לשוק האירופאי. הסיוויק לשוק האירופאי בעלת עיצוב יותר אגרסיבי. מבחינת עיצוב חיצוני השינוי נועז במיוחד. הרכב נראה כלפי חוץ הרבה יותר ספורטיבי ואגרסיבי עם כונס אוויר גדול בתחתית הפגוש, פנסי ערפל, פלסטיק שקוף בין שני הפנסים הקדמיים הנותן לאוטו מראה עתידני, תאורת איתות על מראות הצד, מכסה דלק מאלומיניום ועוד. עיצוב הפנים דומה לחידושים של הדור השביעי בכך שהרצפה שטוחה, תאי אחסון חכמים, תא מטען גדול, מד מהירות דיגיטלי, מד סל"ד תלת ממדיף, מערכת בקרת אקלים, דוושות אלומיניום ומתגים על ההגה. באותה שנה (2006) המודל זכה בתואר "רכב השנה" בארצות הברית. באירופה הסיוויק נמכר כרכב האצ'בק ולעומתה בישראל כרכב סדאן. בישראל הרכב מוצע עם מנוע 1.4 ליטר, 1.8 ליטר ו-2.2 ליטר בגירסת טורבו דיזל, תיבת הילוכים בעלת 6 מהירויות.

הדגמים החדשים של הסיוויק הדור התשיעי מצוידים במנועים בעלי נפח קטן ועם מגדש על (טורבו) 1.0 בעל 132 כוחות סוס ומנוע 1.5 בעל 183 כוחות סוס.

פרסים - מכונית השנה 2016

הונדה סיוויק זכתה בפרס מכונית השנה בצפון אמריקה לשנת 2016.[1]

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא הונדה סיוויק בוויקישיתוף

הערות שוליים

  1. ^ North American Car & Truck of the Year, northamericancaroftheyear.org
הערך באדיבות ויקיפדיה העברית, קרדיט,
רשימת התורמים
רישיון cc-by-sa 3.0

26648367הונדה סיוויק