אקורה
אקורה הוא מותג יוקרה למכוניות של חברת הונדה היפנית. השימוש במותג החל ב-1986 על מנת לבדל בשוק האמריקני את דגמי הונדה היקרים מן הדגמים הזולים.
דגם אקורה הראשון הוצג ב-1986 בארצות הברית, קנדה והונג קונג. בשנת 2004 נכנס המותג גם למקסיקו, ב-2006 לסין ובסוף 2008 לרוסיה. אקורה אמורה הייתה להיכנס לשוק היפני בשנת 2008, אבל כניסתה נדחתה, ואחר-כך התבטלה בשל המשבר הכלכלי העולמי של 2008. אקורה אפשרה לראשונה ליצרנית רכב יפני חדירה לשוק רכבי היוקרה.
חלק מדגמי אקורה משווקים באירופה תחת השם הונדה.
היסטוריה
הדגמים הראשונים שהוצגו ב-1986 היו לג'נד ואינטגרה. הצלחתם של שני הדגמים גרמה לחברות יפניות נוספות להתחיל בייצור רכבי יוקרה תחת שמות מותג חדשים בצפון אמריקה. כך החלה טויוטה לשווק את לקסוס וניסאן את אינפיניטי.
בשנת 1989 הוצג דגם ה-NSX, מכונית ספורט בעלת שני מושבים ומנוע V6. היא נבנתה כמכונית היפנית הראשונה מקבוצת מכוניות העל שנועדה להתחרות בפרארי ופורשה. אקורה NSX הייתה הראשונה בעולם שיוצרה כולה מאלומיניום. למרות ההצלחה בתחילת הדרך, במהלך שנות ה-90 של המאה ה-20 רשם המותג ירידה במכירות.
בשנת 1996 הוצגו שלושה דגמים חדשים, אקורה RL, אקורה EL ואקורה SLX. אקורה RL החליפה את הלג'נד. למרות העיצוב כרכב יוקרתי, עם מנוע V6 ו-210 כוח סוס הוא לא הצליח להתחרות בדגמי ב.מ.וו, אאודי ואף מכר פחות מדגמי לקסוס המקבילים. אקורה EL בעלת מנוע 1.6 ליטרים נמכרה רק בקנדה כמחליפה לאינטגרה שהמשיכה להיות משווקת בארצות הברית. אקורה SLX היה רכב השטח הראשון של אקורה. הוא התבסס על פלטפורמת איסוזו טרופר משופרת, אך נחל כישלון במכירות ויצורו הופסק לאחר ארבע שנים ב-1999.
באותה שנה הוצג דגם סדאן, אקורה TL, שהתחרה בלקסוס ES, אינפיניטי I30 וב.מ.וו סדרה 3. היצע האבזור הגדול במחירים נמוכים מהמתחרים הובילו להצלחה במכירות. בשנת 2000 הציגה אקורה רכב שטח נוסף, אקורה MDX, שנחל הצלחה גדולה מקודמו. הוא תוכנן כרכב שטח רך בעל שלוש שורות מושבים. בשנת 2004 הוצג אקורה TSX אשר נמכר באירופה תחת השם הונדה אקורד יורו.
בשנת 2006 הוצג אקורה RDX, רכב שטח עם מערכת ההנעה לכל הגלגלים SH-AWD של הונדה. בסוף אותה שנה הוצג דגם חדש של ה-MDX.
קישורים חיצוניים
22802558אקורה