בואינג 747 גלובל סופרטנקר
הגלובל סופרטנקר כפי שצולם בנמל התעופה בן-גוריון, 30 בנובמבר 2016 | |||||||||||||
מאפיינים כלליים | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
סוג | מטוס כיבוי | ||||||||||||
ארץ ייצור | ארצות הברית | ||||||||||||
יצרן | בואינג (מטוס), גלובל סופרטנקר (הסבה) | ||||||||||||
צוות | 5 | ||||||||||||
יחידות שיוצרו | 1 | ||||||||||||
| |||||||||||||
| |||||||||||||
| |||||||||||||
|
בואינג 747 גלובל סופרטנקר הוא מטוס הכיבוי הגדול בעולם (נכון לשנת 2016). המטוס מדגם בואינג 747 אשר משמש כמטוס נוסעים, הוסב למטרות כיבוי אש, ונמצא בבעלות פרטית של חברת Global SuperTanker Services LLC האמריקאית. המטוס יכול לשאת מעל ל-74,200 ליטרים של מים וחומרי כיבוי, למרחק של מעל ל-6,500 ק"מ והוא גם מהיחידים המצוידים במערכת לראיית לילה, המאפשרת לו לפעול גם בשעות החשכה.
המטוס פותח בשנת 2015 על ידי חברת גלובל סופרטנקר. המטוס הוא יורש לאוורגרין 747 סופרטנקר ומבוסס על הטכנולוגיות של המטוס הקודם, שנרכשו מבעליה של חברת אוורגרין. המטוס החדש, שנבנה על בסיס בואינג 400–747, יכול להטיל כ-75 טון מים או חומרים מעכבי בעירה. יש לו מנועים מיוחדים שיוצרים לחץ, זורקים את החומר מלמעלה ויוצרים אפקט של סופת גשם. המטוס יכול להטיל את החומר והמים בשמונה סבבים. נכון לנובמבר 2016, המטוס טרם קיבל אישור לכיבוי שריפות בארצות הברית.
בעקבות גל השרפות בישראל בנובמבר 2016 הזמינה ממשלת ישראל את המטוס לפעילות בישראל.[1] המטוס הגיע ב-25 בנובמבר 2016, ולמחרת ביצע מספר גיחות כיבוי מעל היישוב נטף והרי ירושלים, במטרה לסייע בכיבוי השריפות.[2]
בתאריך 3 בספטמבר 2021 פורסם שהמטוס מיועד לחזור לשירות בקרוב. [1]
ראו גם
קישורים חיצוניים
- אתר האינטרנט הרשמי של גלובל סופרטנקר
הערות שוליים
- ^ נעים להכיר: הסופר טנקר החדש מתחיל לעבוד, באתר nrg, 25 בנובמבר 2016
- ^ גל השריפות: כ-75 אלף איש פונו מבתיהם, באתר גלובס.
32922114בואינג 747 גלובל סופרטנקר