אח"י רהב (צוללת מסדרת גל)
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
תיאור כללי | |
---|---|
סוג אונייה | צוללת |
צי | חיל הים הישראלי (1977–1997) |
דגל הצי | |
סדרה | הצוללות מסדרת גל |
סדרה קודמת | הצוללות מסדרת T |
סדרה עוקבת | הצוללות מסדרת דולפין |
אוניות בסדרה | אח"י גל, אח"י תנין ואח"י רהב |
ציוני דרך עיקריים | |
מספנה | ויקרס בבריטניה |
תקופת הפעילות | דצמבר 1977 – הוצאה משירות בשנת 1997 ונגרטה |
מידות | |
הֶדְחֶק | 420 טון על פני המים, 600 טון בצלילה |
אורך | 45 מטר |
רוחב | 4.70 מטר |
שוקע | 3.70 מטר |
נתונים טכניים | |
מהירות | 17 קשר בצלילה, 11 קשר על פני הים |
גודל הצוות | 23 לוחמים |
הנעה | 2 מנועי דיזל, מנוע חשמל אחד |
צורת הנעה | מדחף אחד |
אמצעי לחימה | |
חימוש | טילי ים-ים הרפון בעל ראש נפץ במשקל 227 ק"ג. 8 צינורות טורפדו 533 מ"מ, בעל התבייתות פאסיבית/אקטיבית וראש נפץ במשקל 150 ק"ג |
אמצעי גילוי ול"א | מכ"ם חיפוש וסונאר Atlas Elektronik |
אח"י רהב הייתה צוללת מסדרת גל, השלישית בסדרה שנבנתה באנגליה לפי תכנון גרמני על פי אפיון שהוכן בחיל הים הישראלי.
אח"י רהב בפיקודו של רס"ן עמירם עינת הגיעה לנמל חיפה ב-11 בדצמבר 1977. אחריו פיקדו על הצוללת רס"ן צביקה מור ורס"ן דוד רוטנברג.
במלחמת לבנון השתתפה אח"י רהב, בפיקודו של רס"ן חיים כפיר-קופרט, במבצעי הנחיתה מהים, במשימות של מודיעין והכוונת כוחות.
אח"י רהב הוצאה משירות ב-1997 ונגרטה.
מפקדים
מפקדי הצוללת | |||||
דרגה ושם | תקופת הפיקוד | פעילות לציון | תמונה | ||
עמירם עינת | נובמבר עד אוקטובר 19781977 | ||||
צבי מור | אוקטובר 1978 עד ינואר 1980 | ||||
דוד רוטנברג | ינואר 1980 עד פברואר 1982 | ||||
חיים כפיר קופרט | ינואר 1982 עד נובמבר 1982 | ||||
דוד לוריא | יולי 1984 עד אוקטובר 1987 | ||||
אורי דיסטניק | אוקטובר 1987 עד דצמבר 1989 | ||||
יובל צור | יולי 1991 עד אוקטובר 1992 | ||||
עמית פרבר | אוקטובר 1992 עד ספטמבר 1995 | ||||
גב יפתח | ספטמבר 1995 עד נובמבר 1997 |
קישורים חיצוניים
- כתבה מצולמת על הצוללת רהב בארכיון: אוצרות החינוכית.
- רמי אנטיאן ודני דותן, מסע הקסם המסתורי - הצוללת אח"י רהב, 'בין גלים' יוני, 1978 עמ' 8, 12.
ביאורים
הערות שוליים
33250865אח"י רהב (צוללת מסדרת גל)