מכלולאים פעילים לא הצלחתי להחליט האם הרב או רבי, להכרעתכם.
שיחה:רבי משה לייב שחור/ארכיון
לענ"ד, אחרי משפט כזה -
"בשנותיו האחרונות של הרב צבי פסח פרנק העביר שאלות מסובכות להכרעתו של הרב שחור."
אין שאלה, וודאי רבי.
ולא מצאתי מה שיערער על כך, רבו?! נו נו. בנו?! נו נו.
המקור לזה הוא בעיתון הצופה, וכל הקישורים החיצונים מפנים גם הם להצופה... מה שמלמד שהשתייך לתנועת המזרחי.
או שזה מלמד שנשוא הערך השתייך לזרם המזרחי.
ובאמת כאן הבן שואל למה רבי אברהם יצחק הכהן קוק ודומיו מקבלים תואר רבי במכלול?
כי הם חרדים...
אז מה מוגדר אצלך כדתיים לאומיים רק מי שהולך עם כיפה סרוגה? מי שהצביע למפד"ל?
אני לא השתכנעתי, ואני קצת מסופק באמניות הדיוק במשפט לגבי הרב פרנק. אני הייתי נוקט בשב ואל תעשה עד שיתברר.
דויד מה כן גרם לך לחשוב אחרת?
אחרת ממה?
אחרת מכך שהוא חרדי?
בעיקר: מנהל ישיבת מרכז הרב, תלמיד הרב קוק (ואף שגם תלמיד הרב מבריסק, לכן כתבתי שאיני משוכנע וספק), תלמיד חבר לרב חרל"פ.
ישיבת המקובלים היא לא ברורה, עמד בנשיאותה גם הרב קוק וגם הרב אויערבך. כיון שהפרסום על הרב פרנק הוא בעיתון הצופה - עדיין אני בספק.
וגם פרטים אלו לא הוסיפו: בן במפד"ל, בן ד"ר, נכד ד"ר. גם תחומי העניין התורניים שלו מתאימים לציבור הזה (אם כי זאת ממש לא ראיה, אך בהצטרפות כל הסניפים).
אוקיי הרב שחור היה חרדי למהדרין והיה מגדולי תלמידיו של הרב מטשעבין, אבל בכלל כבר תמהתי בדף השיחה של הרב/רבי יעקב משה חרל"פ על כל האפליה המשונה הזו בין רב לרבי?
שמחלה א. איך אתה מסביר את כל מה שציינתי בתגובה האחרונה? ב. אם כך כדאי שתעדכן את הערך.
קודם כל, כל מיני פרטים כמו בניו וכדו' אינם דורשים שום הסבר, וב' באותם זמנים הגבולות בין החרדים למזרחיסטים היו בעיקר בהשקפה ולא התבטאו בכלום מלבד זאת, וכל רב שהיה בו יכולת להכיל דעות מנוגדות לזרם החרדי הקלאסי היה מקובל ופופולארי מאד והתקבל בברכה ובשמחה בציבור המזרחי, כמו הגדול שבהם והמפורסם ביותר ר' שלמה זלמן אויערבך שאחרי מיטתו צעדו רבבות יהודים מכל הגוונים כולל נציגות גדולה של המזרחיסטים. זוהי דעתי
אם שמחהלה בטוח - אני מקבל.
עמוס, אני אתה ושמחלה בעד. קובנא היה נגד איני יודע אם השתנה. בכל מקרה - אפשר להעביר.