תפארת אבות טישיו ספרא נדמה לי שיש לנו כאן 2 בעד ערך נפרד על הספר ו1 בעד איחוד.
ברמה המעשית מה זה אומר ומה נשאר?
תפארת אבות טישיו ספרא נדמה לי שיש לנו כאן 2 בעד ערך נפרד על הספר ו1 בעד איחוד.
ברמה המעשית מה זה אומר ומה נשאר?
במחשבה שניה.
אם יש לך חומר נכבד על מחבר הספר, פתח ערך עליו, ותשלב את החומר של הספר בפסקה בתוך הערך על המחבר.
בינתיים אני רואה רק חומר על הספר, והוא בהחלט מצדיק ערך בפני עצמו. אך אם תסיג חומר מכובד גם על מחבר הספר, הרי שאז כדאי להפוך את הערך לערך על מחבר הספר, ולהזכיר את הספר רק בפיסקא.
ספרא, לא היה נכון יותר לכתוב למעלה ומחבר 'הספרים' מאיר עיני חכמים, כי הלא כל הוא האמת כמבואר בפנים, שרבינו כתב כמה וכמה ספרים תחת שם כולל זה, ורק חלק אחד שנשאר בידינו הוא נקרא בשם 'אור חדש'. כן נראה לי.
איסתרק הנני בטוח שגם עתה תתהה על חשיבות הספר, אך לכך אקדים, א. מדובר בספר חסידות מהדור השני (מדויק יותר 2.5), ב. יחודיותו היא ארק לקראת חנוכה שזה נושא הספר לכן יש ענין להתעסק בו כעת (עי' בפנים מה שהבאתי, ג. כפי שצוין בפנים לא היה זה נפוץ כל כך, לכן חשיבותו נודעה ביותר הקרב הקהילות שהכירו את זה תמיד, ועל כן נכון לשאול אותם בענין להביע את דעתם, ד. יוכיח על מקומו במזרח ספרי הכנות לחנוכה המהדורות של הספר, שלאחרונה צברו תאוצה ובשנים האחרונות יצא במהדורות מחודשות 3 פעמים שאני מכיר, 1 מכון שפ"צ-קופיטשניץ, 2 הרב אברהם אהרן לעזער מארה"ב (עם פירוש 'אור הנר') , 3 מפורסם בימים אלה מהדורה חדשה ןמורחבת שאיני יודע מי מדפיסו (עוד לא ראיתי את זה, אך בפרסום נכתב כי נערך על ידי 'עמודי שש'.
לא שמעתי עליו הרבה. וכי הוא מוּכָּר כמו שאר ספרי החסידות שיש עליהם ערכים?
חשיבות אינה תלויה בזמן יצירת הערך, זה לא מובן מאליו?
השאלה היא לא כמה הערך יעזור לאנשים, או כמה הוא נצרך להם, אלא מה רמת ההחשיבות האנציקלופדית שלו.
איסתרק, איכא מאן דאמר, הנזיר, חידוד, טישיו, מיק, מקוה, מישהו, ספרא, צמא לדעת, שמש מרפא בעלי הידע בתורה לדעתכם יש חשיבות?
אני שואל האם הערך לא מהווה פרסומת לספר המפורסם בימים אלו?
אנו לא יכולים לאפשר את זה. על פרסומת צריך לשלם.
ח"ו!
הדברים אף לא נכתבו בפנים! הוספתים רק בשיחה לצורך העלאת המודעות לספר, אך ראה את תחילת כתיבת הערך שהיא לפני סופ"ש שעבר שאז החל הפרסום על הספר!!!
זה כן, שהערך נכתב ברוח הזמן כהכנה לקראת ימי החנוכה (אני אישית זה לי שבע שנים שהנני לומד בזה קודם החג, ועל כן יש לי רגש לזה וידע על זה אז עשיתי את זה, אך ח"ו אין שום אינטרס כלשהו כלל וכלל!!!!!!!
הערך צריך להיות על המחבר בלבד, ופרק בערך על הספר.
המחבר חשוב מספיק מבחינה אנציקלופדית לערך.
הבעיה היא שעל המחבר עצמו אין כ"כ הרבה ידע, בכל אופן אנסה לבדוק מה כן, וא"כ מה אפשר לעשות בנידון.
תודה רבה!
נכון, זה מה שאשתדל בעזהשי"ת לעשות, וחפץ ה' בידינו יצליח להגדיל תורה ולהאדירה!
לדעתי לא רק המחבר זכאי לערך, אלא גם ספרו, זאת במידה ויש מספיק תוכן לכל אחד מהשניים. במידה שלא - יש לאחד לערך על המחבר.
אגב ראיתי מה שהוספת בהתחלה מעשה שהיה איך היה שהאיר בו אור גדול בהיותו אצל רבו, רציתי עכשיו להכניס את זה וראיתי כי זכיתי ומלאכתי נעשתה על ידי אחרים, אך בכל זאת המקור שציינת איני יודע עד כמה הוא מקורי, באוצר המועדים של עוז והדר מובא סיפור זה ומקורו מספר 'אמונת צדיקים' היודע הנך מהו ואיפה הוא אם הוא מוסמך וכד'?
לכן בקשתי שטוחה לפניך, עבור נא על התוכן הנכתב וראה אם יש היאך להרחיב אותו, ונדע היכן אנו עומדים. תודה רבה!
במקרה הזה סבורני כי הערך על הספר נחוץ יותר מערך על מחבר הספר.
בכלליות: הספר הזה נחשב כבר מאות שנים כאחד מספרי הא"ב של חג החנוכה - בחצרות החסידים. וחשיבותו ברורה.
איסתרק זכור לי הטובה הגדולה שישית עמדי בעריכת שולחן הטהור (קומרנה) אשר עזרתני בעריכה מקצועית, אשמח שגם עתה תעשה עמדי חסד ואמת ותעזור לי אף בערך זה.